Készítette: Gondos Borbála

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A Huawei Technologies Hungary Kft. a Huawei globális vállalati stratégiájában Készítette: Molnár Péter ZSKF NGG végzős mester szakos hallgató március.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A gazdasági növekedés hosszú távú előrejelzése. A gazdasági szerkezet termelékenység, munkaerő-kereslet, globális előrejelzés.
Dr. Csorbai Hajnalka stratégiai igazgató Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása Paksi Borbála, Demetrovics Zsolt, Nyírády Adrienn, Nádas Eszter, Buda Béla, Felvinczi.
Légy több, mint a diplomád!
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
A nemzetközi üzleti élet etikája
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Üzleti Statisztika és Előrejelzési Tanszék
NIIF VoIP projekt aktualitások
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az „első lépés” TÁMOP
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Esélyek a munkaerőpiacon
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A helyi vállalkozások szerepe a regionális versenyképességi mérésekben
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Magyar Tudományos Művek Tára
Magyarország: logisztikai központ
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
SZÁMVITEL.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Képzési modul Nemzetközivé válás
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Európai Uniós ismeretek
Innovációs képesség és jólét összefüggései
A létminimum-számítás megújítása
HHR.
ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara
A gazdasági növekedés hosszú távú előrejelzése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
13. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Informatikai eszközök a földrajzórán
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Készítette: Koleszár Gábor
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Készítette: Gondos Borbála A globalizáció, a turizmus és az életminőség kapcsolata, különös tekintettel Kínára és Oroszországra Készítette: Gondos Borbála Edutus Főiskola - Főiskolai tanársegéd Széchenyi István Egyetem – Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola PhD. Hallgatója „OROSZ ÉS KÍNAI BEFEKTETŐK MAGYARORSZÁGON” 2012. Március 9.

A turizmusra ható globális folyamatok Világgazdaság növekedése folyamatos: új „kistigrisek” Bővül a turizmus világpiaca: világméretű verseny Újabb desztinációk bekapcsolódása: versenyelőny alapja a minőség Tradíciók megőrzése „létszükséglet” Kereslet globalizációja egyben veszélyforrás is lehet

A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 1. + Megjelennek a világméretű hálózattal rendelkező szolgáltatók - A kis- és középvállalkozásoknak a multinacionális cégekkel kell felvenniük a versenyt + A nemzetközi láncok megjelenése a szolgáltatások sztenderdizálását eredményezi - Uniformizálódás, elvész a nemzeti karakter + A technikai fejlődés eredményeképp a világ minden pontja elérhető - Megnő a terrorizmus veszélye

A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 2. +A világ turisztikai régiói átrendeződnek - A non-profit feladatok háttérbe szorulnak + Új desztinációk jelennek meg - Nő a területi koncentráció + Növekvő jövedelmek segítik a turizmusba való bekapcsolódást - Visszaesik a belföldi turizmus + Fejlett országok tapasztalatainak átvétele - Környező országokra kevesebb figyelem jut

A globalizáció pozitív/negatív hatásai a turizmusra 3. + A telekommunikáció fejlődése új marketing módszereket, eszközöket alakít ki - Több desztináció küzd ugyanannak a piaci szegmensnek a megnyeréséért + A turisták egyre tapasztaltabbak - A szervezett formákkal szemben a turizmus egyéni formáira helyeződik a hangsúly

A jövő nagy reménysége: Kína Egyre előkelőbb helyen szerepel a statisztikákban 2013-ra a az egyik legnagyobb turisztikai piac lehet Egyre fontosabb küldő és fogadó ország 2020-as előrejelzések Kínaiak utazási szokásai

Oroszország Kedvelt úti célok: Egyiptom, Törökország, Thaiföld Kiutazások, beutazások száma Orosz turisták jellemzői Turisztikai bevételek, befektetések

Turizmus és az életminőség kapcsolata Nincs egységes definíció Turizmus, mint tevékenység szerepe Utazási szokások vizsgálata a két ország esetében

Összefoglalás Turisztikai kínálat növekedése, újabb területek bekapcsolódása Globalizáció pozitív/negatív hatása Egyre jelentősebb az Ázsia/Óceánia térség Kína és Oroszország jelenlegi és jövőbeli szerepe Globalizáció hatásaként minden változik

Köszönöm a figyelmet!