Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Az Európában élő körülbelül 10–12 millió roma közül sokan naponta szembesülnek az előítéletekkel, a tolerancia hiányával, a hátrányos megkülönböztetéssel.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Innováció konferencia
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
Könnyid István KETEG Alumni
Már nem csak eszme, hanem valóság
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
„Innováció a jövőért” Konferencia Nagykanizsa
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Pénzgyárak és problémák Közgazdaságtan alapjai Bevezetés a földrajzba Márton János MFK13F – HUI3O0.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
CSERITI-Adományháló a jótékonyság új dimenziója
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Agrárszövetkezetek Dr. Szabó Zoltán HANGYA „Fenntartható gazdaság, etikus vállalkozások, alternatív pénzügyi rendszerek” konferencia Budapest június.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Civil szervezetek a munka világában
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kommunikációs politika
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Családi vállalkozások - prezentáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hogyan működik ma a világ? Sejt szinten avatkoznak be az életünkbe ! Miért ez a legveszélyesebb támadás az emberiség ellen ???
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Nők munkaerőpiaci helyzete a nyilvánosságban. 2 A kérdéskör kevés médiafigyelmet kap:  Elsősorban gazdasági, munkaerő-piaci szakportálokon jelennek meg.
Dudás Zoltán Gyermekvédelmi és Gyámügyi Főosztály
Az innováció fogalma. A., Schumpeter (1939, 1980) B., Rechnitzer (1993) C., Frascati kézikönyv (1995) D., Oslói kézikönyv (2005) E., Jogszabályok I
Az innováció forrásai.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Korona Üzleti és Szolgáltató Központ Makó, Széchenyi tér
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Az egyetemi sport eladhatósága, mi kelti fel a cégek érdeklődését? Debrecen, szeptember 3.Készítette: Maszlavér Gábor.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Nemzeti Technológiai Platform a
Innováció menedzsment
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Vállalkozásmenedzsment I.
IVSZ AKADÉMIA, október 2. Cégműködtetésről, gyakorló vezetőknek Dr. Kornai Gábor, elnök AAM Tanácsadó Zrt.
Molnár Ferenc „Innováció a vállalatirányításban és az ügyfélkapcsolat kezelésben” Debrecen, Szeptember 17.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
Decsi Zoltán Kaposvár, március 01. Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés pályázat.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Modus -Vitalae Gazdasági Tanácsadó Kft. „Pénzügyek-másként, mint eddig”
OMNIPACK Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter augusztus 17.
Samsung Confidential Újdonságok Illés János2013. május 28.
Pályázati lehetőségek KKV-k számára, avagy mire figyeljünk ha támogatást szeretnénk január 27.
Munka – magánélet egyensúly Mintaprojekt és a jövő Hidegkúton és környékén Pénzes Erzsébet Hidegkút „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ
Desztináció-marketing
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?

- a tulajdonos nőnemű ? - az ügyvezető nőnemű? - csak nőket alkalmaz? - a vállalkozás termékét nők veszik igénybe? A vállalkozásokat emberek viszik és a személyiségük a mérvadó, nem a nemük. Szerintem ezért nincs valójában se női vállalkozás, se női innováció. Az viszont teljességgel érthető, ha támogatja egy társadalom, hogy a vállalkozások világában is erősödjön a női egyenjogúság és esélyegyenlőség! Mit is gondoljak a „női” vállalkozásról?

Női társadalmi szerepek és a vállalkozás kihívásai? Honnan eredhet a nők esélyegyenlőtlensége a vállalkozások világában? Női tradicionális társadalmi szerepek: -A „Gyermeket Szülő és Nevelő” – a kalandvágyó -A „Háztartást Vezető”- a második műszak -A „Családi Eseményszervező”- Kellemes karácsonyi ünnepeket! Ezen szerepek - kötött napirendet és időrendet, - határtalan figyelmet és - energiát követelnek. Ugyanakkor a vállalkozás kötetlen időfelhasználást és határtalan figyelmet és energiát követel. A megoldás kompromisszumok árán jön létre.

A nők az innováció motorjai! Nem megmondtam, hogy bontott csirkét hozzál?! Bontott csirkét, bontott csirkét..!!!

Az innováció fogalma Tértől és időtől függően relatív.

Az innováció fogalma Mégis mit gondol erről Európa? Az innováció – egy új, vagy egy jelentősen javított -termék (áru vagy szolgáltatás), vagy - eljárás (technológia) - egy új marketing módszer,vagy - egy új szervezeti módszer - az üzleti gyakorlatban, - munkahelyi szervezetben vagy - a külső kapcsolatokban. Ahhoz, hogy a cégek versenyképességében az újdonságot korrekten felmérjék, fogalomként az „új a piacra” elnevezést használják.

„Új a piacra”? –Földrajzilag hol van ez a piac? –Milyen -áru -szolgáltatás -technológia jellemzi ezt a piacot? – Milyenek a kínálati és milyenek a keresleti viszonyok? – Hogyan jellemezhető ezen a piacon a kínálati oldal versenye? – Az adott vállalkozás milyen helyzetben van ezen a piacon?

A termék innováció és az eljárás innováció fogalma A termék innováció (az áru és szolgáltatás bevezetése), új vagy jelentősen megújított termék, figyelemmel annak -tulajdonságaira -felhasználási céljára. (IPad és Iphone, illetve az AMAZON.com e-book shopja) Az eljárás innováció egy új, vagy jelentősen megújított -termelési vagy (szalma cellulóz használata a gyümölcslevekben) -szállítási módszer (sűrített levegős csőposta)

Marketing és szervezeti innováció fogalma A marketing innováció: új marketing módszerek alkalmazása, ami jelentős változással jár - a terméktervezésben, („24 órás” dezodor) - a csomagolásban, (dobozos fürtös paradicsom) - a termékelosztásban, (MLM- rendszerek) - a termék reklámozásában (házfelújító show-k) A szervezeti innováció az új szervezeti módszerek megvalósítását jelenti -a cég üzleti gyakorlatában (anno: mobil szolgáltatók irodái/MATÁV) -a munka szervezésében (on-line ügyfél rendszerek / hétfőn vagyunk ig nyitva) -a külső kapcsolatokban ( üzleti facebook kommunikáció)

Köszönöm a figyelmüket!