Kárpáti Gábor Innováció Menedzsment Központ, Dunaújvárosi Főiskola Mit is gondoljunk az innovációról?
- a tulajdonos nőnemű ? - az ügyvezető nőnemű? - csak nőket alkalmaz? - a vállalkozás termékét nők veszik igénybe? A vállalkozásokat emberek viszik és a személyiségük a mérvadó, nem a nemük. Szerintem ezért nincs valójában se női vállalkozás, se női innováció. Az viszont teljességgel érthető, ha támogatja egy társadalom, hogy a vállalkozások világában is erősödjön a női egyenjogúság és esélyegyenlőség! Mit is gondoljak a „női” vállalkozásról?
Női társadalmi szerepek és a vállalkozás kihívásai? Honnan eredhet a nők esélyegyenlőtlensége a vállalkozások világában? Női tradicionális társadalmi szerepek: -A „Gyermeket Szülő és Nevelő” – a kalandvágyó -A „Háztartást Vezető”- a második műszak -A „Családi Eseményszervező”- Kellemes karácsonyi ünnepeket! Ezen szerepek - kötött napirendet és időrendet, - határtalan figyelmet és - energiát követelnek. Ugyanakkor a vállalkozás kötetlen időfelhasználást és határtalan figyelmet és energiát követel. A megoldás kompromisszumok árán jön létre.
A nők az innováció motorjai! Nem megmondtam, hogy bontott csirkét hozzál?! Bontott csirkét, bontott csirkét..!!!
Az innováció fogalma Tértől és időtől függően relatív.
Az innováció fogalma Mégis mit gondol erről Európa? Az innováció – egy új, vagy egy jelentősen javított -termék (áru vagy szolgáltatás), vagy - eljárás (technológia) - egy új marketing módszer,vagy - egy új szervezeti módszer - az üzleti gyakorlatban, - munkahelyi szervezetben vagy - a külső kapcsolatokban. Ahhoz, hogy a cégek versenyképességében az újdonságot korrekten felmérjék, fogalomként az „új a piacra” elnevezést használják.
„Új a piacra”? –Földrajzilag hol van ez a piac? –Milyen -áru -szolgáltatás -technológia jellemzi ezt a piacot? – Milyenek a kínálati és milyenek a keresleti viszonyok? – Hogyan jellemezhető ezen a piacon a kínálati oldal versenye? – Az adott vállalkozás milyen helyzetben van ezen a piacon?
A termék innováció és az eljárás innováció fogalma A termék innováció (az áru és szolgáltatás bevezetése), új vagy jelentősen megújított termék, figyelemmel annak -tulajdonságaira -felhasználási céljára. (IPad és Iphone, illetve az AMAZON.com e-book shopja) Az eljárás innováció egy új, vagy jelentősen megújított -termelési vagy (szalma cellulóz használata a gyümölcslevekben) -szállítási módszer (sűrített levegős csőposta)
Marketing és szervezeti innováció fogalma A marketing innováció: új marketing módszerek alkalmazása, ami jelentős változással jár - a terméktervezésben, („24 órás” dezodor) - a csomagolásban, (dobozos fürtös paradicsom) - a termékelosztásban, (MLM- rendszerek) - a termék reklámozásában (házfelújító show-k) A szervezeti innováció az új szervezeti módszerek megvalósítását jelenti -a cég üzleti gyakorlatában (anno: mobil szolgáltatók irodái/MATÁV) -a munka szervezésében (on-line ügyfél rendszerek / hétfőn vagyunk ig nyitva) -a külső kapcsolatokban ( üzleti facebook kommunikáció)
Köszönöm a figyelmüket!