Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ahol találkozik a valóság és a fantázia!. A múlt és a jövő  Antológiaként indul 1972-ben 1985-ben havi magazinná alakul 175 alkalommal jelenik meg 1995.
Advertisements

ÁLLAMI KITÜNTETÉSEK Készítette: Tucsa Gáborné
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
HYPERTONIA: PATHOMECHANISMUS, TERÁPIÁS KONZEKVENCIÁK
Feldolgozás gondolattérkép segítségével
Pszichiátriai betegségek a festők életében
A barátságunk : drága kincs....
Automatikus diaváltás A hangszórókat kérem bekapcsolni.
Albert Schweitzer Tucy
A nagy mesemondó Készítette: Kamenszki Zita.
„ Gőzös, meleg barázdákon vetetten Kincses kalászok bólogatnak át Az út felé, hol kényes, büszke fák, A Szépség fái súgnak át a berken.” József Attila:
EÖTVÖS LORÁND ÉLETE ÉS MUNKÁSSÁGA
Prof. emer. Dr. Monos Emil, a Semmelweis Egyetem Baráti Körének elnöke megnyitja a táblaavató ünnepséget.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
Készítette: Sümegi Dániel
Várkonyi Mária1 Sára Sándor A mozgókép mestere.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
CSAPODY VERA március 29. – Budapest, november 6. "Az én hivatásom, hogy másoljam le a természet szépségeit. Mindegyiket, amennyire csak lehetséges."
Korányi Sándor a nephrológus
A Magyar Hidrológiai Társaság hozzászólása Dr. Váradi József A Mezőgazdasági Vízgazdálkodási Szakosztály elnöke 2012 április. 24 Vidékfejlesztési Minisztérium.
Készítette: Gál Patrik (9.c)
FEKETE VALÉR (SIOR) PÁSZTORVÖLGYI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM.
Magyar villamosmérnök Számítástechnikus Informatikus
Szlovákiai Magyar Akadémiai Tanács Academic Council of Hungarians in Slovakia Akademická Rada Maďarov na Slovensku Létrehozás éve: 2013 SZMA T Elnök Dusza.
Tarnóczy Tamás professzor és a  Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Társaság Hirschberg Jenő.
Készítette: Nagy Fruzsina,Czinege Ágnes,Habuczki Milán
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
egyetemi tanár, főigazgató
Eötvös Loránd élete és munkássága ( Pest, július 27. – Budapest, április 8.)
Szabó Magda : Abigél.
Simonyi Károly Élete Bognár Beáta 11.D. Tartalom Életrajz Családja Díjai Könyvei Források.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSONGOR ÉS TÜNDE Sík Ferenc rendezése alapján A NEMZETI SZÍNHÁZ ● A● A Nemzeti Színházat először gróf Széchenyi István álmodta meg a Duna partjára. Pompázatos.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Szerző : Vörösmarty Mihály Mű címe: Csongor és Tünde Előadás helye: Budapest Nemzeti Színház Bemutató dátuma : 1941 Rendező: Németh Antal CsongorésTünde.
Szöveg beírásához kattintson ide A Nobel-díj. Alfred Nobel Svéd kémikus, feltaláló, a róla elnevezett díj alapítója. Ő találta fel a dinamitot és a gyutacsot.
Multimédia – Multikulti Kovács „Katáng” Ferenc Tanár Úr iChat-en keresztül Oslóból!
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Paulay Ede (1836. márci márc. 12) Vörösmarty Mihály a Csongor és Tünde első színházi előadása Paulay Ede nevéhez fűződik, ez a nagy jelentőségű.
Wilhelm Conrad Röntgen Készítette: Kunkli Tímea 11.a.
SÍK FERENC CSONGOR ÉS TÜNDE Készítette: Szentivánéj Társulata Árkos Borbála Csiki Kata Mohácsi Orsolya Anna Rozgonyi Anna.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
1963.  diploma a Színház-és Filmművészeti főiskolán  pécsi Nemzeti Színház rendezője  Gyulai Várszínház vezetője  Nemzeti Színház.
Tehetség és/vagy szorgalom? Avagy miből lesz a cserebogár… Dr. Kovács Kata Semmelweis Egyetem Klinikai Orvostudományok Doktori Iskola I.sz. Gyermekgyógyászati.
Semmelweis Egyetem Baráti Köre
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Arany János.
Csongor és Tünde, ahogy Sík Ferenc megálmodta
Prof. Dr. Rosivall László
Arany János élete és munkássága
BARABÁS MIKLÓS (1810, Kézdimárkosfalva , Budapest)
Gróf Klebelsberg Kuno (Magyarpécska, Arad vármegye, november 13. – Budapest, október 12.) magyar jogász, országgyűlési képviselő, művelődéspolitikus,
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Prof. emer. Dr. Donáth Tibor köszöntése Semmelweis Egyetem Baráti Köre Dr. Monos Emil fiziológus szakorvos, a Baráti Kör elnöke
Sík Ferenc rendezésében
Csongor és Tünde Rendezte: Paulay Ede 1879.
SZELEKTÍV AFEREZIS TECHNIKÁK MULTIDISZCIPLINÁRIS MEGKÖZELÍTÉSSEL
XX. század A Tudós - A Művész Albert Einstein Salvador Dali
Műelemzés De mi a mű és mi a fontos? Szempontok, útmutatás!?
Németh Antal Az ember tragédiája.
Rendezte: Dr. Németh Antal
De hol van a lélek és annak
Iglódi István rendezése
PAULAY EDE RENDEZÉSÉBEN
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév De hol van a lélek és annak élet- és kórélettana? Dr. Rosivall László

„Hallottuk a szót.…” Művészet tudomány, élettan, kórélettan, zene, képzőművészet, orvoslás, gyógyítás, betegség és az élet elválaszthatatlan! De hol van a lélek és annak élet- és kórélettana? Hol van az érzés, a motiváció? Mi a hajtóerő, hogy a „ha szétszakad az ajkam akkor is… s ha ajkam ronggyá szétszakad, akkor is”!? Hol van az alkotás boldogsága, vagy kínja, gyötrelme?! Hol van a befogadási élmény emelkedett ünnepi pillanata, vagy az érthetetlenséggel történő szembesítés fájdalma, megalázó üzenete?! Vörösmarty Mihály: Előszó, Babits Mihály: Húsvét előtt

Motiváció, érzelem, elkötelezettség – elégedett boldogság Ez jellemzi a művészeket? Lehet-e művész az, aki így válaszol az alábbi kérdésemre, melyet az elmúlt években számos nagytiszteletű kollegának kétkedő reménységgel tettem fel: „A szép öregkor arany legendája Igaz-e még?” Csak egyetlenegy esetben, kaptam habozás nélküli igen válasz! Szerinte - aki a biológia, az élet és a kórtan tudományát műveli, és annak bonyolult rendszereiben képes tájékozódni - az bármire képes lehet!” Mivel kell foglalkozniuk a művészeknek, milyennek kell lenniük hogy bármire képesek legyenek? Remenyik Sándor

„ Vajon mi lehet e feltétel nélküli élet-igenlő-örömteli élet titka?! Az ősök tisztelete, az édesapa asztalos szerszámainak féltő és az utódoknak átadó szeretete? A hagyományok őrzése; a szakma, a tudomány, az oktatás, a kultúra nagyjai emlékének megbecsülése és a jövő felé történő közvetítése? A meleg, harmonikus családi élet? A fiatalság, a tehetség szeretete, támogatása? A hit; a teljes élet szentségének szolgálata? Az emberi kapcsolatok, a mély barátságok? A fegyelmezett, tudatos kiegyensúlyozottság? Az Eötvös Gimnáziumi hagyományok? A fizikai munka, a kemény sport, a kultúra, a versek, az elhívatottság, az érdeklődés határtalansága a vénák biofizikájától a pszihofiziológiáig? A véletlen, a vakszerencse, a sors ajándéka, a szerető feleség, Klárika, az unokák, a lelkes tanítványok, a kollegák ragaszkodása, szeretete, a Balatonalmádi kikapcsolódások, a szomszéd demizsonos jó vörös bora!? „

tegnap előterjesztést tettem a Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézetének vezetőségéhez, hogy a mai naptól fogva az alábbi jelző új fokozási formáját fogadják el hivatalosnak is, mert a köztudatban, már régóta így él. - pozitív, előremutató, emberi viselkedés (alapfok) - pozitívabb, előremutatóbb, emberibb viselkedés (középfok) - legpozitívabb, legelőremutatóbb, legemberibb viselkedés (felsőfok) - legeslegpozitívabb, legeslegelőremutatóbb, legeslegemberibb viselkedés, azaz mostantól fogva hivatalosan: monos” (legfelsőbb fok) Az elhangzottak a művészek, vagy a tudósok sajátja-e?! Nem tudom a választ, de azt tudom, hogy

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Motiváció, érzelem, etoszféra Prof. Dr. Monos Emil

1959. BOTE ÁOK, diploma Klinikai Kísérleti Kutató Intézet: egyetemi tanári (1983), Igazgató, professor emeritus Oktatási rektorhelyettese Elméleti Orvostudományi Doktori Iskola vezetője Magyar Élettani Társaság főtitkára, elnöke Acta Physiologica Hungarica főszerkesztője, tiszteletbeli főszerkesztője International Society for Pathophysiology elnöke A Magyar Orvostörténeti Társaság vezetőségi tagja Három Európa-akadémia választott tagja. Semmelweis Egyetem Baráti Körének elnöke Főbb kitüntetései: Jendrassik Ernő-emlékérem Szent-Györgyi Albert-díj Batthyány-Strattmann László-díj Rácz Sámuel-emlékérem Akadémiai Nívódíj Életműdíj – Szerb Élettani Társaság Weszprémi–díj Pro Universitate-díj Mátyus István Emlékérem Magyar Érdemrend Középkereszt (2015), Életmű-díj – Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Prof. Dr Monos Emil orvos, élettanász „A motivávió, az érzelem és a magatartás pszichofiziológiai alapjai” cimű könyv szerzője

Mécs Károly Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész, rendező, érdemes és kiváló művész Színházi bemutató: 125. Játékfilmek: 32 Tévéfilmek: 23 Díjak és kitüntetések Jászai Mari-díj SZOT-díj Érdemes művész Kazinczy-díj Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikereszt Kiváló művész Kossuth-díj Budapest díszpolgára Cornelius-életműdíj

A művészeti alkotás élettani-kórélettani folyamatok által meghatározott! A művész minket ábrázol, gúnyol, vagy magát ábrázolja gúnyolja Kell-e a művésznek pokolra mennie? Kell-e börtönben, az életben szenvednie? Kell-e gyilkolnia? Minden művész személyiségzavaros? A művészet psychés zavarok kivetítése? Kóros állapotok tükröződése? Minden művész örült? Minden Őrült művész? Csontváry: Önarckép Csontváry: Magányos cédrus Jean-Michel Basquiat - cím nélkül Van Gogh Önarckép „Van egy másik valóság – a tükörkép, amit a világ mutat benned, ha művész vagy. S egy idő múlva, ha sejted mesterségedet, már csak ez a másik valóság érdekel.” (Márai Sándor)

A világháború kitörésének híre, a világégés víziója, belső vívódásai és a nélkülözés kikezdték idegrendszerét, s elméjében elkezdődött a folyamat, amely visszafordíthatatlannak bizonyult, s amely 1919-től haláláig, megszakítás nélkül elmegyógyintézetbe száműzte. Gulácsy Lajos: A játékok fellázadtak

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Kóros személyiségvonások és a művészi tevékenység Prof. Dr. Tringer László

Orvos, ideg- és elmegyógyász, a Semmelweis Egyetem professor emeritusa, a Semmelweis Egyetem Pszichiátriai Klinikán dolgozik, emellett tanszékvezető a Gál Ferenc Hittudományi Főiskolán és óraadó a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán. Pannonhalmi érettségi BOTE ÁOK diploma Pszichiáter Neurológus Klinikai farmakológus Orvosi pszichológus Klinikai szakpszichológus Pszichoterápeuta Magatartásterápeuta Addiktológus Gerontologus

Aki hirtelen szétesik egyetemünkön vagy a nagy világban, Aki elveszti lelkesedését és a fonalat, Aki meg akarja találni hitét, Lelki békéjét, Vissza akarja nyerni energiáit, Lelkét és céljait, Annak első választása Csakis az előadónk lehet.