A barokk kor K észítette: D eák S zilvia (11.B). T T artalom  Általános jellemzés  Építészet  Képzőművészet  Szobrászat  Festészet  Zene  Irodalom.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A barokk művészet Általános jellemzői Építészet Zene Irodalom
Advertisements

Köves Kaba Kedves Kuruczlányai
Korstílus:minden művészeti ágban megjelent
A XVI – XVIII. SZÁZAD KORSTÍLUSA
Libertás III. forduló. A barokk mint művészettörténeti stílus Ezen stílus elnevözése az itáliai barocco szóbul származik, amely kagylódíszt, vagy nyakatekert.
Rákóczi vitézei Damjanich János Általános Iskola Intézményi Társulás Cibakháza, Nagyrév.
BAROKK Stílustörténeti korszak és korstílus kb tól kb ig
Barokk zene Barokk zene.
A MANIERIZMUS EURÓPÁBAN
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Rodostói kakukkok.
A középkor művészete Nyugat-Európában
Középkor „Életünket adjuk az Istenért, a királyért és a hazáért” – vallották a középkori lovagok.
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Az ellenreformáció és a barokk
A barokk.
A barokk stílus A 16. század végén a reformációra válaszul megszületnek az ellenreformációs tanok Katonái, a katolikus egyház 1540-ben alapított Jézus.
Pro libertate III. forduló
A román, a gót és a reneszánsz művészet
A regény műfaji jellegzetességei
A MANIERIZMUS, A BAROKK ÉS A ROKOKÓ – a XVI–XVIII
A romantika irodalmából
BAROKK MŰVÉSZET (16. sz. vége-18. század )
A reneszánsz.
OSZTÁLYOZÓ VIZSGÁK 9.O. 10.O..
A XVII. század korstílusa
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
A ROMANTIKA.
A MAGYAR BAROKK /50.
Szendrő nevezetességei
Szövetség A B A R O K K.
BAROKK.
(XVI. század- XVIII. elejéig)
B A R O K K Lovászi kurucok.
Építészet, szobrászat, festészet
A tiszaháti felkelők prezentációja a barokk stílusról. III. Forduló
A Rákóczi – szabadságharc korának művészettörténeti stílusa, a BAROKK
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
Barokk szobrászat.
ÁRPÁD-KORI TEMPLOMOK ZALÁBAN
Zrínyi Miklós életműve
(középszintű érettségihez)
A középkori kultúra.
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
A romantika.
A XVI – XVIII. SZÁZAD KORSTÍLUSA
A barokk Tyukodi pajtások.
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Barokk szobrászat.
A barokk, a XVII.sz. korstílusa
Napkor A mi településünk.
Kultúra a török hódoltság korában
Zenetörténeti korok.
Reneszánsz.
Történelmi vonatkozások
Barokk művészet Készítette: Ecseri István.
Ars Sacra Esztergomi Hittudományi Főiskola levelező tagozat
Eger Télanyók csapata.
A barokk. A szó eredete: portugál „barocco” - szabálytalan alakú kagyló, gyöngy korstílus a században előzménye: katolikus megújulás a 16. század.
Barokk Zrínyi Miklós és a barokk eposz.
Barokk.
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
A román, a gót és a reneszánsz művészet
Határtalanul program 2018 Felvidék.
Barokk.
Nagykároly-i kastély, és Nagyvárad.
Előadás másolata:

A barokk kor K észítette: D eák S zilvia (11.B)

T T artalom  Általános jellemzés  Építészet  Képzőművészet  Szobrászat  Festészet  Zene  Irodalom  Magyarországon a barokk

Á ltalános jellemzés  Ideje:  Itáliából indult.  Olasz ‘szóból ered.  Olasz ‘barocco’ szóból ered.  Az és az abszolutisztikus királyságok kialakulásának idején virágzott.  Az ellenreformáció és az abszolutisztikus királyságok kialakulásának idején virágzott.  Világképe hasonlít a középkoréra.  A 19. századig nem ismerték el külön irányzatként.  A reneszánsz stílus ellentéte.  Főbb stílusjegyei: dinamizmus, monumentalizmus, heroizmus, patetizmus, concerto (meglepetés)

É pítészet  Templomok kora-monumentalitás Az egyház nagyságát és hatalmát jelképezték az épületek. Az egyház nagyságát és hatalmát jelképezték az épületek.  Motívumok, díszítések használata  Illúziókeltés módszere

K épzőművészet Szobrászat:  Emberi érzelmek kihangsúlyozása  Fény - árnyék ellentétének felhasználása  Mozgalmasság, diszharmónia jellemzi.  Legnagyobb alakja:  Giovanni Lorenzo Bernini

K épzőművészet Festészet:  Időben lejátszódó cselekmény és történés lefestése  Lendületes vonalvezetés  Fény - árnyék ellentétének felhasználása  Képzeletet megragadó, látványos elemek alkalmazása  Illuzionisztikus elemek alkalmazása  Legnagyobb alakjai:  Caravaggio  Caracci fivérek  Rubens  Rembrandt  Velazquez  Vermeer  Pozzo

K épzőművészet

Z ene   Hangszerek középpontba állítása  Hangszerelés megjelenése  Zenekar kialakulása  Lépcsőzetes dinamika  Szekvencia  Oratórium, opera, kantáta, concerto kialakulása  Legfőbb alakjai:  J. S. Bach  A. Vivaldi  Corelli  G. F. Handel  F. Couperin

I rodalom  A katolikus megújulás jegyében alakult át.  Uralkodó műfaja: eposz  hősei többnyire Krisztus bajnokai.  A dráma is jelentős szerepet kapott.  A regény továbbra is virágzó műfaj  lovagregény, pikareszk E gy idő után népszerűtlenekké, unalmasakká váltak.  Létrejöttek a lovagregény -paródiák  Don Quijote

A barokk M agyarországon  Térhódítását akadályozza a török uralom.  Sok képzőművészeti alkotást megsemmisítettek.  Elterjedése a török kiűzése után kezdődött meg, a 18.sz. végétől.  Építészet:  Jellegzetes típusai:  Városokban épült két tornyos templomok  Faluban épült egy tornyos templomok  Főúri kastélyok

A barokk szobrászat M agyarországon  Szobrászat:  Virágzására a török kiűzése után került sor  Templomok stukkódíszei  Magyar témák kidolgozása, magyar szentek bemutatása

A barokk festészet M agyarországon  Festészet:  Főként az illuzionisztikus festészet jellemző.  Egri líceum kápolnáját, nagy könyvtárát, dísztermét illuzionisztikus freskók díszítik Érdekes a kupolát megjelenítő hatás Érdekes a kupolát megjelenítő hatás

A barokk portréfestészet M agyarországon  Legnagyobb alakja: Mányoki Ádám Mányoki Ádám II. Rákóczi Ferenc portréja

A barokk irodalom M agyarországon  Irodalom:  Vallásos tárgyú, hitéleti, hitvitázó irodalom  Irodalmi nyelv formálása  Eposz  Vallomásirodalom  Önéletírás  Legnagyobb alakjai:  Pázmány Péter  Zrínyi Miklós  Mikes Kelemen

K öszönöm a figyelmet! Deák Szilvia (11.B)