Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Tóth Ferenc főosztályvezető
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ.
Az Oktatási Hivatal Pécsi Pedagógiai Oktatási Központjának szakmai feladatai Ritter Betty a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Hajdú-Bihar Megyei Szakmai Tanévnyitó Konferencia augusztus 25.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási központ
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Tóth Ferenc főosztályvezető szeptember 5. Szombathely
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
2018/2019 tanév.
tanév Iskolanyitogató
Előadás másolata:

Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai

A megyében működő köznevelési intézmények A köznevelési intézmények intézménytípusonként: Óvoda 39 Általános iskola48 Gimnázium7 Szakközépiskola3 Szakiskola4 Alapfokú művészeti iskola4 Nevelési-oktatási intézmények Gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény 1 Kollégium3 Szakszolgálat 1 Szakmai napok, műhelyek Továbbképzések Konferenciák Szaktanácsadás Igényfelmérés Hírlevél Informatikai támogatás Lemorzsolódással kapcsolatos támogatás Minősítés, tanfelügyelet Versenyek Tanulótájékoztatás

Szakmai szolgáltatási igények

Szakmai szolgáltatási igények feladatbontásban

Pedagógiai tájékoztatás

Szakmai napok, konferenciák összesített adatai a két megyében

A tájékoztatáshoz kapcsolódó minőségbiztosítás

Tervezett feladatok Újabb tantárgyakhoz kapcsolódó szakmai műhelyek szervezése: gyógypedagógia, művészetek, testnevelés, matematika, fizika, kémia Bemutató órákhoz kapcsolódó szakmai műhelyek szervezése Konferencia szervezése felsőoktatási intézmény bevonásával a gyógypedagógia területén Nevelőtestületi igények kielégítése Megyeszékhelyen kívüli helyszínek számának növelése

Akkreditált pedagógus továbbképzések

2016. augusztus 20-ig lezajlott képzések Képzés megnevezése Csoportok száma Résztvevők létszáma (fő) Résztvevők elégedettsége (össz. átlag) Erkölcstan az iskolában 1224,69 Az együttműködésen alapuló (kooperatív) tanítási-tanulási technikák a nevelés-oktatás folyamatában 2414,785 Tanulás tanítása általános iskolában 2354,165 A hozzáadott érték - mit és miért mérünk? (Tudás-, készség-, képesség- és kompetenciamérések) 1254,8 Számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulási folyamatban I 1174,66 Alsó tagozatos szakmai megújító továbbképzés 1134,98 A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában 2324,92 Digitális taneszközök alkalmazásának lehetőségei óvodás és kisiskolás korban 1244,82 Összesen ,836

Tervezett feladatok Új képzések meghirdetése szeptember első felében: DIFER, gyógypedagógia, fejlesztő pedagógia, tehetséggondozás, egyéb intézményi igények Előkészített - kihelyezett - képzések indítása szeptemberben: 6 csoport Óvodapedagógusok számára indított 8 féle képzés 2017 februárjától

Szaktanácsadás

PSZKF - munkacsoport 3 pedagógiai referens Szaktanácsadók száma: 24 fő – valamint 2 fő szakértő is Tantárgygondozó szaktanácsadó: 24 fő – ebből 8 fő tematikus területtel is rendelkezik Hiányterületek: óvoda, hátrányos helyzetű gyermekek támogatása, konfliktuskezelés, művészetek, gyógypedagógia

Szaktanácsadói feladatok Feladatok megnevezéseFeladat végrehajtásában résztvevő szaktanácsadók száma (összesen 24 fő) Elvégzett feladatok száma (db) Tantárgygondozói szaktanácsadás Versenyekkel kapcsolatos szakmai szolgáltatás 1042 Általános szakmai tanácsadás1657 Szakmai anyag készítése1024 Tematikus szaktanácsadás511 Pedagógiai tájékoztatás13 Képzés, továbbképzés1349 POK értekezlet2448 Összesen336

Az elvégzett munka értékelése 24 fő  336 teljesített feladat (2016. június 30-ig) átlag: 14 feladat/fő A szaktanácsadók munkájának elégedettségi átlaga: 4, 87

Tervezett feladatok További szakmai napok szervezése Bemutató órák/óvodai foglalkozások lebonyolítása Műhelymunka/ jó gyakorlatok rendezése Visszatérő látogatások Rugalmasság az egyéni, egyedi kérések tekintetében Több szaktanácsadó bevonása a képzések, fórumok megtartásába

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése

EMMI által támogatott versenyek15 Saját rendezésű versenyek2 Ránki György regionális történelemverseny Megyei József Attila szavalóverseny Az iskolai fordulókra jelentkezett diákok száma7500 A megyei fordulókra bejutott diákok száma335 A nevező iskolák száma60 A felkészítő tanárok számakb. 350

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Szaktanácsadók, pedagógusok közreműködése a versenyek lebonyolításában: felügyelet, dolgozatjavítás, zsűrizés. A megyei fordulók helyszínei 11 általános és középiskola Támogatók Szekszárdi Szakképzési Centrum Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Szekszárdi Tankerülete Pörbölyi Ökoturisztikai Központ (Kaán Károly verseny) A következő tanévre tervezett versenyek 14 EMMI által támogatott verseny saját versenyek (Ránki György regionális történelemverseny, József Attila szavalóverseny) régiós versenyek szervezése az illetékes POK-okkal (tervezetten matematika, néptánc)

Díjkiosztó ünnepség június 14. Szekszárdi Garay János Gimnázium díszterme A díjazottak 85 versenyző 21 iskola tanulói 69 felkészítő tanár

Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok 21

Mérések, melyekben szervezésében, koordinálásában, lebonyolításában részt vettünk: –DIFER mérés (óvodák és általános iskolák) –PIRLS 2016 mérés (3 érintett intézmény 4 osztálya) –Kiegészítő mérés (12 érintett intézmény) –Országos mérések - kompetencia mérés - célnyelvi mérés - idegen nyelvi mérés

Folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatás intézmény Mérésekhez kapcsolódó elektronikus felületek kezelésével kapcsolatos segítségnyújtás: az adatszolgáltatás időszakban a méréseket megelőző időszakban (adatmódosítás) a mérések időszakában a méréseket követő időszakban Mérőeszközök átadása, cseréje, pótlása, elszállítása Mérésvezetői képzések szervezése, tartása Szakmai napok szervezése a évi igényfelmérő alapján Képzők képzése

a középfokú beiskolázás lebonyolításában (KIFIR) az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny szervezésében (OKTV) Az OKTV szervezésével kapcsolatos tudnivalók: diákoknak szeptember 23-áig kell le adniuk a jelentkezési lapjukat az iskolában az iskoláknak szeptember 30-áig kell a jelentkezéseket rögzíteniük az Adafor es verziójában az Adafor új tanévi verziója tesztelés alatt van, az indítása szeptember 16-án a régi verziót szeptember 30-án, pénteken zárjuk le (tehát 2 héten keresztül mindkét verzió szervere elérhető, azaz az új verzió telepítéséig is mindenki minden üzenetet meg fog kapni)

Tanulótájékoztató, tanácsadó szolgáltatás

Feltárt nehézségek A tanulók nehezen motiválhatóak; Az egyes intézményekben működő diákönkormányzatok „magányos szigetek”; A DÖK- ök munkáját segítő pedagógusok nem ismerik egymást; Finanszírozási nehézségek és pályázatok hiánya;

Tervezett feladatok Szakmai nap szervezése – DÖK tagok és támogató pedagógusok számára A DÖK munkáját segítő pedagógusok jegyzékének elkészítése; Kerekasztal-szerű együtt működés elősegítése: munkacsoport kialakítása; Pályázatfigyelés; Célunk az aktív kapcsolati háló kiépítése Országos Diákparlament

Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával 28

Elvégzett feladatok értékelése Szakértők POK illetékesség: 288 fő Tolna megye: 98 fő Egyéb szakértői feladatok Akkreditált továbbképzés tréneri feladatainak ellátása:  A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában 4 csoportban

Elvégzett feladatok értékelése Minősítéssel és pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel kapcsolatosan érkező pedagógusi, intézményvezetői és szakértői szakmai kérdések megválaszolása; A pedagógusok jogviszony változásával összefüggő pedagógus életpályát érintő feladatok elvégzése (pótlólagos felvétel, minősítési tervből való törlés); A pedagógusok minősítésével, valamint a pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel összefüggő feladatok koordinálása (Intézményi, szakértői visszamondások kezelése) A pedagógus életpályához kapcsolódó szakértői és intézményi megkeresések kezelése

Elvégzett feladatok értékelése Pedagógus jogviszony változás, minősítési munkakör és tantárgy módosítás Portfólió-feltöltés szakmai és technikai segítése Pedagógusok szakmai gyakorlati idejének megállapítása Intézményi delegált szakmai és technikai segítése Szakértői tevékenység során felmerülő kérdések kezelése évi minősítési tervbe pótlólagos bekerülés, tervből való törlés Intézményvezetők segítése a pedagógus minősítéshez és a pedagógiai- szakmai ellenőrzéshez kapcsolódó eljárások lebonyolításában

Szakértői fórumok: szakértői konferencia Tájékoztatás a tanfelügyelet és az önértékelés megváltozott szabályairól óra szakértői fórum órás pedagógusképzés

KIR intézményi adatkezelés Az adatok ellenőrzése, frissítése az intézményvezető felelőssége pedagógusok végzettsége (jogszerű foglalkoztatás) szakmai gyakorlati évek száma - frissítendő címek (intézményi címek frissítése; saját postafiók használata)

Az alábbi felmerülő problémák,megkeresések kezelése Hibabejelentés/Segítségnyújtás: ben: telefonon: on található felhasználói kézikönyvekwww.oktatas.hu/sajatoldal ( Tájékoztató, Bizottság, Intézmény menüpontok alatt validáció (KIR/Oktatási validáció, Mesterjelszó validáció ) mesterjelszó-kezelő rendszerben jogosultságok hiánya minősítéssel kapcsolatos technikai kezelése ( portfólió feltöltés, tanúsítványok) tanfelügyelethez tartozó intézményi dokumentumfeltöltő modul nem megfelelő használata alkalmanként fellépő rendszerhibák adatmódosítás

Elérhetőségek Honlap:

TÉMAHETEK

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek:

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március GAZDÁLKODÁS A es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÁPRILIS

A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – SZEPTEMBER A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Eredményekben gazdag, sikeres tanévet kívánok!