A 2014-2020-AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
A as fejlesztési időszak uniós forrásainak tervezése és intézményrendszere Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közigazgatási Reform Programok IH
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Irányváltások a területfejlesztés intézményrendszerében 1Területfejlesztők Napja Balatonkenese.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A közötti időszakra vonatkozó Vidékfejlesztési Program tervezési folyamata Pócsi Gabriella NAKVI MTO tervezési referens Hatékonyság, Innováció,
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális fejlesztéspolitika régiók nélkül? Pálné Kovács Ilona MTA RKK MTA Regionális Kutatások Központja.
Innovatív Magyarország
Strukturális és Kohéziós Alapok
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
EURÓPAI TÁMOGATÁSOKAT AUDITÁLÓ FŐIGAZGATÓSÁG
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Tervezett témák Hazai együttműködés Nemzetközi együttműködések támogatás A HACS Feladatai Közösség és vidékfejlesztés KSZ feladatok Finanszírozás Decentralizáció.
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
KKV szektornak Elérhető VEKOP támogatások
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
KAP reform, az agrártámogatások új rendszere. Vidékfejlesztési Támogatások.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
Forrásteremtés, pályázatfigyelés, pályázati rendszerek Magyarországon.
A MAGYAR FEJLESZTÉSPOLITIKA IRÁNYAI AZ EURÓPAI UNIÓ AS KÖLTSÉGVETÉSI IDŐSZAKÁBAN EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSEKÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG MINISZTERELNÖKSÉG.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Nemzetközi végrehajtási konferencia Budapest, október 4-5.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Akadálymentes Égbolt megállapodás Schmidt András Főosztályvezető-helyettes FM Természetmegőrzési Főosztály Madárvédelmi Konferencia november 18.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
EFOP CSALÁS ELLENES INTÉZKEDÉSEK MÁJUS 12. DR. SÁGI ZSOLT EU FEJLESZTÉSEK KOORDINÁCIÓJÁÉRT ÉS STRATÉGIÁKÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR.
Vidékfejlesztési Program Baromfitartó telepek korszerűsítése dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A MAHOP végrehajtásának bemutatása
Előadás másolata:

A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE

A Partnerségi Megállapodásban rögzített forrásfelhasználás szeptemberében elfogadásra és aláírásra került a Bizottság és hazánk között a Partnerségi Megállapodás. Ezzel formálisan is kezdetét vette az új hét éves európai uniós időszak. A Partnerségi Megállapodás a 2014–20-as időszakra szóló új uniós és hazai fejlesztési céloknak köszönhetően maga is sok új tematikus üzenetet hordoz. Az új irányok a forrásallokáció hangsúlyaiban is megjelentek.

A források EU2020 Tematikus Célok szerinti allokációja

Források operatív programok szerinti allokációja

Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság Nemzeti Fejlesztési Minisztérium / Miniszterelnökség ( ) Nemzeti Fejlesztési Ügynökség irányító hatóságok + központi koordinációs egységek közreműködő szervezetek január 1. előtt január 1. után Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság Miniszterelnökség Fejlesztéspolitikai Koordinációs Bizottság szakminisztériumok irányító hatóságok A támogatói intézményrendszer felépítése Integrálódnak az IH-k szervezetébe

A Miniszterelnökség mint koordináló szervezet Feladatok: forrásfelhasználás tervezése, a programok végrehajtásának koordinálása, jogszabályok egységes alkalmazása, végrehajtás: – irányító hatóságok egységes eljárásának megteremtése, – programok legeredményesebb végrehajtása. ∑ erős központi koordináció és decentralizált intézményrendszer működtetése

Az irányító hatóságok szaktárcákhoz történő integrálása KOR IH VOP IH

A KSZ-ek feladatait átvevő központi költségvetési szervek KIKSZ KÖZOP NFM KIOP NKEK KEOP NFM KIOP ESZA TÁMOP EMMI KMOPPro Regio TIOP HEFOP MAG Miniszterelnökség EKOP Nem EUsNFM GOP NGM KMOPPro Regio NYDOPNyDRFÜ DAOPDARFÜ ÉAOPÉARFÜ ÉMOPÉMRFÜ (Norda) KDOPKDRFÜ DDOPDDRFÜ ÁROP GVOP Korábbi OP-felelős KSZJelenlegi felelősök Korábbi OP-felelős KSZJelenlegi felelős Korábbi OP-felelős KSZ Jelenlegi felelős Korábbi OP-felelős KSZJelenlegi felelősök

Kontrollhatóságok az új rendszerben 1.Irányító hatóság (IH) 2.Igazoló hatóság (IgH) 3.Audit hatóság (EH) EMVA esetében: 1.Irányító Hatóság (IH) 2.Akkreditált Kifizető Ügynökség (MVH) 3.Tanúsító Szervezet (EUTAF)

Új eljárásrend a as programozási ciklusban teljes pályázati folyamat elektronizálása és egyszerűsödő folyamatok racionalizált pályáztatási rendszer – 2 helyett 5 kiválasztási eljárás KKV-k 300 millió Ft elszámolható összköltség alatti fejlesztés esetén → egyszerűsített eljárás összesítők alapján történő elszámolás kiterjesztése, a támogatások kifizetésének gyorsítása halasztott önerő és görgetett előleg igénylésének bevezetése, biztosítékteher csökkentése → könnyebben lehet támogatáshoz jutni „szoft költségek” csökkentése 12,5%-ra

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!