Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
A szakiskola jellemzői a 9. évfolyamon Szakok Szakok FaiparFaipar FémiparFémipar RuhaiparRuhaipar VillanyszerelőVillanyszerelő Intézményünkbe járó tanulók száma: 120 fő
MÉCS munkaterve Tantárgyi szintfelmérés - tanévenként két alkalommal - minimumszint meghatározásával - gyakorló feladatlappal - eredményeinek analízise Tantárgyi szintfelmérés - tanévenként két alkalommal - minimumszint meghatározásával - gyakorló feladatlappal - eredményeinek analízise Feladatterv problémákra Feladatterv problémákra Feladatbank készítése Feladatbank készítése Feladatsorok, megoldások és eredmények a honlapunkon Feladatsorok, megoldások és eredmények a honlapunkon
Félévkor az alábbi tárgyak esetében mértük a tanulók tudásszintjét: angol angol német német magyar magyar történelem történelem természetismeret-biológia természetismeret-biológia természetismeret - fizika természetismeret - fizika informatika informatika matematika matematika
A mérés előkészületei Az érintett tárgyak mindegyikében a tanulók egy próba feladatsorral készülhettek a tényleges mérésre. Az érintett tárgyak mindegyikében a tanulók egy próba feladatsorral készülhettek a tényleges mérésre. A mérőeszközök itembontással, egységes formával készültek. A mérőeszközök itembontással, egységes formával készültek. Minden mérőeszköz esetében egységes koncepció alapján elkészült a javítókulcsa is. Minden mérőeszköz esetében egységes koncepció alapján elkészült a javítókulcsa is.
A kiértékelés két szinten történt meg: 1. osztályszinten tanulókra bontva 2. tantárgyanként évfolyamszinten
Osztályszinten tanulókra bontva Tantárgy neve: Német Javító tanár neve:Mihály Claudia Tanuló neve Osztály: 9/1 1. feladat2. feladat3. feladat4. feladat5. feladat6. feladat7. feladatössz pont% Feladat max pontszáma: Szabó Dániel ,61 2. Nagy Imre ,09 3. Kis Gábor ,74 4. Szász László ,57 5. Csősz Ádám ,87 6. Ország Attila ,70 7. Horváth Zoltán ,52 8. Jász János ,00 9. Kovács Mihály , Regedei János , Szatmári János , Váradi Viktor , Bozsik Norbert ,13 Átlag: 5,623,08 4,542,622,005,1526,08 % átlag:80,2261,5443,9675,6443,5940,0051,5456,69
A tanulói teljesítményeket érdemjegyekkel is minősítettük.
Értékelés tantárgyanként évfolyamszinten 2/1 MagyarNémetAngolTörténelem 9 / 462,829 / 464,579 / 172,689 / 254,98 9 / 358,029 / 360,099 / 466,169 / 152,17 9 / 149,499 / 156,699 / 365,209 / 351,72 9 / 248,279 / 249,529 / 262,309 / 450,00
Tantárgyanként évfolyamszinten 2/2 TIBMatematikaTIFInformatika 9 / 370,599 / 367,089 / 277,249 / 282,22 9 / 269,809 / 166,119 / 362,559 / 165,76 9 / 461,869 / 265,829 / 160,009 / 465,64 9 / 156,009 / 452,999 / 442,589 / 364,36
A mérés pedagógiai eredményei Iskolánkban az elmúlt években félévkor a 9-es tanulók esetében a bukások aránya 50% fölötti volt. Iskolánkban az elmúlt években félévkor a 9-es tanulók esetében a bukások aránya 50% fölötti volt. a bemeneti mérések, a bemeneti mérések, a tudatos készülés a féléves tudásszint- mérésre, valamint aa tudatos készülés a féléves tudásszint- mérésre, valamint a projektoktatásra való törekvés együttes eredményeként a bukások száma jelentősen csökkentprojektoktatásra való törekvés együttes eredményeként a bukások száma jelentősen csökkent
PROJEKTEK az iskolánkban.
Projektek Gyakorlati„Projekt-hét” Pályaorientációs projektek Elméleti Tantárgyközi projekt Tantárgyközi projekt Projekt órák Projekt órák
Projekt hét Osztályonkénti váltásban 2 projekt párhuzamosan Osztályonkénti váltásban 2 projekt párhuzamosan Hétfő: magyar, matematika projekt- előkészítő órák Hétfő: magyar, matematika projekt- előkészítő órák Kedd-péntek: napi 5-6 óra projektfoglalkozás csoportmunkában Kedd-péntek: napi 5-6 óra projektfoglalkozás csoportmunkában 8 hetente projekt - pár váltás 8 hetente projekt - pár váltás
Projekt hét témái Ábrázolás mérés Ábrázolás mérés Anyagok I. (könnyűipar) Anyagok I. (könnyűipar) Anyagok II. (faipari) Anyagok II. (faipari) Anyagok III. (fémipar) Anyagok III. (fémipar) Viselkedéskultúra Viselkedéskultúra Tanulásmódszertan – humán terület Tanulásmódszertan – humán terület Tanulásmódszertan – reál terület Tanulásmódszertan – reál terület Pálya-, szakmaválasztás Pálya-, szakmaválasztás
Elméleti projektek Tantárgyközi projekt Környezetszennyezés Levegő Levegő Víz Víz Szemét Szemét Talaj Talaj Matematika, magyar, idegen nyelv, TIF, TIB, informatika Projekt órák csatolt órák csatolt órák Pl: Természetismeret- Fizika (=TIF) Csillagászat Csillagvizsgáló látogatás
Értékelés Önértékelés – tanári értékelés Önértékelés – tanári értékelés Csoportos – egyéni – tanár teljesítményértékelő lapok Csoportos – egyéni – tanár teljesítményértékelő lapok Diák portfoliója folyamatosan készül Diák portfoliója folyamatosan készül
Köszönjük a figyelmet!