PARTYKÁCIÓ, azaz a szórakoztató educatio … Imre Zita marketing és kommunikációs igazgató Diákhitel Központ Zrt. Budapest, március 22.
A Diákhitel Központ Zrt. 2001 – Start! Non-profit elven működő, kizárólagos állami tulajdonban lévő gazdasági társaság. A Magyar Állam nevében a tulajdonosi jogokat a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. gyakorolja. Diákhitel = Jövőbe történő befektetés, rendkívül kedvező feltételek mellett. Szolgáltatásaink: Diákhitel 1.0 és Diákhitel 2.0 2
PARTYCATIO – „Mi a pálya?” roadshow A 10 ÉVES DIÁKHITEL AJÁNDÉKNAPJA: Este: Koncert Délelőtt: Diákhitel jövőnap 3
A kampány célja és célcsoportja A kampány célja: Jubileumi évforduló megünneplése; Az elmúlt 10 év ünnepélyes lezárása és a régi arculat elbúcsúztatása; Image építés Bizalomépítés, hiteles tájékoztatás Szórakoztatás + Educatio = PARTYCATIO. A kampány célcsoportja: Felsőoktatásban tanuló, Diákhitellel még nem rendelkező éves korosztály. 4
A célcsoport fogyasztási szokásai 1. Az Ipsos Zrt. a évesek körében végzett országos kutatás során több mint félezer fiatalt kérdezett meg 2011 első negyedévében: A legnépszerűbb szabadidős tevékenységeknek a „plázázás", a sportpályán való időtöltés és a szórakozóhelyekre járás számítanak. A fiatalok 65%-a naponta vagy naponta többször internetezik. A budapesti fiatalok háromnegyede internetezik naponta, a kisebb városokban élők valamivel több, mint feléről mondható el ugyanez. (médiatervezés) 5
A célcsoport fogyasztási szokásai 2. A lakosság 15%-a jár rendszeresen hétvégi estéken szórakozni, 45 százaléknyian alkalmanként. A lakosság 5%-a folyamatosan jár diszkókba, zenés- táncos rendezvényekre, s további 22 százalékuk esetenként vesz részt ezeken. A diszkóba járás, a partyzás a tizenévesek, a húszas éveikben járók körében elterjedt. Alkalmanként ilyenkor átlagosan ennyit költenek: egy fővárosi hallgató átlagosan:6 000 Ft; egy vidéki hallgató átlagosan:4 400 Ft; a diplomások és középkorúak:5 200 Ft. 6
A célcsoporttal való kommunikáció nehézségei 1. 7 VéleményekDiákhitelt felvevő Diákhitelt nem felvevő eladósodás/ vissza kell fizetni24%34% segítség a tanuláshoz15%4% hosszú távú elköteleződés2%6% segítség általában5%2% jó lehetőség4%2% drága, nem éri meg1%4% A Diákhitel megítélése általában
A célcsoporttal való kommunikáció nehézségei 2. 8
A kampány helyszínek és a hitelfelvevők száma 1. - lakóhely Pest megye 6168 fő Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 3024 fő Hajdú-Bihar megye 2943 fő Baranya megye2156 fő Győr-Moson-Sopron megye1528 fő 9
A kampány helyszínek és a hitelfelvevők száma 2. Budapesti intézményekben összesen9 089 fő Pécsi Tudományegyetem5 286 fő Szegedi Tudományegyetem5 125 fő Debreceni Egyetem4 014 fő Széchenyi István Egyetem3 463 fő 10
A kampány eszközei 1.: Délelőtt: Diákhitel Jövőnap - Edukatív előadássorozat Közérdekű témák: Ösztöndíj lehetőségek, Karrierépítés, Felelős hitelfelvétel stb. Népszerű egyetemi előadók: Prof. Gyulai József, dr. Bánfi Tamás, dr. Bárdossy Cecília stb. Stand-up comedy: Aranyosi Péter, Badár Sándor stb. Karszalag Esti A38 party-ra ingyenes belépés Tanóra alóli felmentés - igazolás a részvételről 11
A kampány eszközei 2.: Este: A38 party Egyetemi/főiskolai bulihoz kapcsolódva (Lovarda, Bridge, Expo Center, IH Rendezvényközpont) Az A38 által képviselt minőségi zene + előadók: Brains, Fish, Irie Maffia, Irie Soundsystem, Subscribe stb. 12
A kampány eszközei 3.: Célcsoport specifikus szóró- és buliajándékok 13
A kampány promóciója: HÖOK és helyi HÖK közreműködésével: Plakát és flyer Egyetem/főiskola/szórakozóhely honlapja és Facebook oldala Vidéki rádió + egyetemi rádió spot A38 közreműködésével: Plakát, flyer, CLP A38 honlapja és Facebook oldala Exit hirdetések 14
A kampány promóciója: Plakát és flyer 15
Kampánymutatók: április 12. -Debrecen:200 fő 900 fő április 20. -Szeged:118 fő 460 fő május 3. - Pécs:112 fő fő május 4. - Győr:150 fő 276 fő május 10. -Budapest: 55 fő 800 fő (Nehezebb feladat!) Összes elérés: 635 fő fő 1 fő elérési költsége: Ft/fő 16
Budget: Ft + Áfa Koncertszervezés: Ft + Áfa Helyszínszervezés Teljes körű program előkészítés és lebonyolítás Színpadtechnika biztosítása Promotálás Egyéb költségek: Ft + Áfa Fellépési díjak Szóróajándékok Kép- és hangrögzítés Staff közlekedés Staff étkezés Staff szállás 17
Image alakulása a roadshow után 1. 18
Image alakulása a roadshow után 2. 19
Köszönöm a figyelmet! 20