Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, 2008. augusztus 22..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fenntartható inkluzív-adaptív oktatás-nevelés időszerű kérdései
Advertisements

A tanári munka értékelése
Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok Kaposi József 2008.
A közoktatás általános és területi folyamatai a különböző hierarchiaszintű térségekben PTE TTK FÖLDTUDOMÁNYOK DOKTORI ISKOLA BLAHÓ JÁNOS.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az országos mérések megújult rendszere
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
TIMSS 2007.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Minőségmenedzsment 2. előadás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Hatékonyság és eredményesség a közoktatásban
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
Oktatásszervezés II. A vezetés szerepe a tanítási-tanulási folyamat eredményességének növelésében előadásból: ÉRTÉKELÉS A KIMENETI EREDMÉNYEK ALPJÁN (gyakorlat)
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Az esélyteremtés lehetőségei a kistelepülési iskolákban
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A szaktanácsadó segítő szerepe
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az országos mérések megújult rendszere
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Pedagógus életpálya Ellenőrzés, értékelés, minősítés Budapest, november 17. Környei László szakmai igazgató.
1 válságban van a közoktatás Készítette dr. Benda József, éve.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
KISISKOLÁK 2008 Az esélyteremtés lehetőségei a kistelepülési iskolákban Környei László ügyvezető.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
BETEKINTÉS AZ EURYDICE HÁLÓZAT
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS
1./ A magyar közoktatás rendszere
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..

A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják azon képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket kielégítsen (ISO8402) „A minőség: a használatra való alkalmasság.” „A minőség: a használatra való alkalmasság.” (Juran) (Juran)

Shiba professzor minőség fogalma Az első szint a szabványnak, előírásnak való megfelelés, TÖRVÉNYESSÉG a második a vevők ismert igényének való megfelelés, COMENIUS 2000 a harmadik a megfelelő ár/költség viszony HATÉKONYSÁG a negyedik, a felhasználók látens, ki nem mondott igényének kielégítése. NEVELÉS

Az új minőségfogalom komponensei Eredményes - OKM (PISA, TIMMS) Hatékony - EAG Méltányos – deszegregáció? Mérhető paraméterek! Elszámoltathatóság!

Eredményesség – méltányosság dimenziók E M

A szocio-kultúrális index és a matematika teljesítmény közötti összefüggés – Országok szintjén

3. szint 1. szint 1. szint alatt 6. szint 5. szint 4. szint 2. szint OECD (2004), Learning for tomorrow’s world: First results from PISA 2003, Table 2.5a, p.354. Hazai rétegadatok nemzetközi összehasonlításban

Természet- tudomány 6. szint 5. szint4. szint3. szint2. szint 1. szint OECD átlag1,3%9,0%29,3%56,7%80,8%94,8% Magyarország0,6%6,9%27,8%58,9%85,0%97,3% Szöveg-értés 5. szint 4. szint3. szint2. szintcsak 1. szint 1. szint alatt OECD átlag 8,5% 29,2%57,0%79,7%12,8% 7,4% Magyarország 4,7% 23,5%54,1%79,4%14,0% 6,5% Matematika 6. szint 5. szint4. szint3. szint2. szint Csak 1. szint vagy az alatt OECD átlag 3,4% 11,0%27,8%50,5%73,7% 26,3% Magyarország 2,6% 10,3%27,0%53,6%78,6% 21,2% Mi a méltányosság?

A jó „minőségű” iskolarendszerekben, felismerték a tanítás minőségének a tanulás minőségére gyakorolt hatását, ezért nagy hangsúlyt fektetnek annak fejlesztésére Ennek érdekében három tevékenységet végeznek hatékonyan: 1.a megfelelő embereket alkalmazzák tanárként, mert az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire azok a tanárok, akik alkotják; 2.a leendő tanárokat hatékony pedagógussá képzik (az eredményeken csak a tanítás fejlesztésével lehet javítani); 3.olyan rendszereket és célzott támogatást alkalmaznak, amelyek garantálják, hogy minden gyermek kiváló képzésben részesüljön. McKinsey jelentés 2007.

Annual statutory teachers’ salaries in public institutions in lower secondary education, in equivalent USD converted using PPs, and the ratio of salary of 15 years of experience to GDP per capita

A számítógép használat lehetősége képessége és motivációja

A számítógépet nem használó tanárok aránya

Pedagógus - Mérés Az ezredfordulóra gyökeret vert az a felismerés, hogy a közoktatási intézmények „teljesítményét” célszerű objektívnek tekinthető, összehasonlítható eredménymutatókkal jellemezni. Célszerű az ily módon megmért teljesítménymutatókat az intézményeket alkotó egyének tevékenységével összekötni, és e mutatókra támaszkodva segítő és ösztönző rendszereket kidolgozni, amelyek segítségével a pedagógusok, iskolaigazgatók és iskolafenntartók kreatív alkalmazkodásra, tanulásra és jobb teljesítményre késztethetők. A közoktatási intézmények hatékony működésének garanciája abban rejlik, hogy mennyiben sikerült a tevékenység eredményét jól tükröző információkat összegyűjteni, és az így összegyűjtött információkhoz megfelelő értékelési rendszert és ösztönzőket kapcsolni.

Ami árt! Félrevezető Mit keresnek a „kis” gimnázium az általános iskolák között?

No comment! 21. tanár :29 Sajnos tapasztalatból tudom. hogy több helyen a felügyelő tanár "jóváhagyása" nélkül a gyerekek nem tölthetik ki a feladatlapot. Van olyan dobogós az iskolák között ahol (szintén tapasztalat) a 8. osztályos gyerek az ötödikes anyagot sem tudja,nem érti amit olvas stb.. Ja igen és ugyanebben az iskolában a legjobb felvételi eredmény 72 pont volt, ami ugye...Na most akkor hogy is van ez? A gyerek akkor teljesít jobban mikor személyesen neki mindegy(persze az iskola villoghat a nem létező tudással), vagy akkor ha neki is fontos(és persze itt szó sem lehet segítségről). Olvasói hozzászólás az előbbi cikkhez

Amit érdemes megnézni Szorgos Jolán Lusta Margit

Országos Kompetenciamérés Országos jelentés Forrás: Matematika 6. évfolyam Matematika 8. évfolyam

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Eredményesség + Hatékonyság + Méltányosság = MINŐSÉG