XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, 2015.11.27. Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nemzetközi közúti árufuvarozás
Advertisements

Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Magyar Fuvarozói Fórum dr. Vereczkey Zoltán – elnök.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
A Kormány intézkedései és tervei
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
megújuló hatósági felügyelete
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A tehergépjárművek ellenőrzésének gyakorlati tapasztalatai
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK POLGÁR ANDRÁS VEZETŐ STRATÉGIAI TERVEZŐ.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Dittel Gábor ügyvezető főtitkár 20 éve a tagság szolgálatában Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ alapító tagja.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
1 Külföldi munkaerő a svájci építőiparban: Engedélyezés és munkajog HSU Bauseminar 2014, Zürich Georg J. Wohl Ügyvéd, LL.M.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Az állami finanszírozású gépjárművezetői-képzési program autóbuszvezető-képzést érintő tapasztalatai, helyzete és jövője Előadó: Pákozdi Szabolcs ügyvezető.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
Ami az 1560-as kormányhatározatból kimaradt Dittel Gábor ügyvezető főtitkár.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Mindent a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogramról Beruházás, eszközbeszerzés, haszongépjármű vásárlás 0%-os.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
A hitelgarancia szerepe a kkv-k finanszírozásában 2010 Garantiqa Hitelgarancia Zrt.
Egyéni vállalkozásból származó jövedelem adózása Mezőgazdasági kistermelők adózása TB járulékok.
Vidékfejlesztési Program Baromfitartó telepek korszerűsítése dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Nagyvállalatok nagy pályázati lehetősége!
Tisóczki Zita XXIII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI KONFERENCIA
ADR 2017.
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
160 Mrd Ft energetika. Megjelent a KKV szektor megújuló épületenergetikai beruházásait támogató pályázati felhívás!
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
MEHIB Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.
2016. február-március Dr. Máté Zsolt főosztályvezető
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről, versenyképességéről

A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (2014) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 5%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 6%-a * járművek pótkocsi nélkül Vállalkozások száma * Jármű darabszám

Az uniós közúti fuvarozó vállalkozások egy nap alatt átlagosan annyi árut mozgatnak, mint amennyit a kombinált fuvarozással foglalkozó vállalkozások egy év alatt szállítottak el az EU-ban 2013-ban. Az uniós közúti fuvarozó vállalkozások másfél hónap alatt átlagosan annyi árut mozgatnak, mint amennyit vasúton egy év alatt szállítottak el az EU-ban 2013-ban. 1 nap 1 év 1,5 hónap 1 év

Az össztonna-kapacitás viszont folyamatosan nőtt!

Magyarország nemzetközi* teljesítménye (millió tkm) 2004 – 2014 * fuvardíjas, harmadik országos és kabotázs is

A magyar fuvarozók harmadik országos tevékenysége 2004 – 2013 (millió tkm)

Magyarország piaci részesedése a csatlakozás óta A, nemzetközi összes 2004: 1,9% 2008: 3,7% 2013:4,4% (ezzel a 7. helyen áll, 1. PL: 24,4%, 2.ES: 11,3%, 3.DE: 8% ) B, harmadik országos 2004: 2,2% 2008: 6,6% 2013:7,9%(ezzel a 4. helyen áll, 1. PL: 27,2%, 2.LT: 8,5%, 3.SK: 8,2% )

ES, DE, NL, FR versus V4 countries

Az elmúlt évek legfontosabb érdekképviseleti eredményei  kereskedelmi gázolaj  üzemanyag-megtakarítás 100 eFt-ig  baleseti adó  iparűzési adó  gépjárműadó-csökkentés  „napidíj”40 EUR-ig  vagyonátruházási illeték

Célkitűzések érdekképviseleti területen – az eredeti tervek piacvédelem, hatékonyabb ellenőrzések bilaterális kapcsolatok – magyar érdekek útdíj-bírságolási anomáliák megszüntetése a szakma terhelése nem fokozható MiLOG gépkocsivezetői utánpótlás iparűzési adó vagyonátruházási illeték Személyszállítási piacnyitás „új selyemút”

Jelentős történések: -Wáberer György miniszterelnöki megbízotti kinevezése -- a szektor kiemelkedő fontosságának kinyilvánítása -1560/2015. (VIII.7.) Korm. határozat a logisztikai, közúti árufuvarozási és a személyszállítási vállalkozások versenyképességének növelését szolgáló intézkedésekről (összesen 16 pont, de ténylegesen 25 intézkedési pontot tartalmaz) - a külföldi kiküldetéshez kapcsolódó igazolás nélkül elszámolható költség január 1-től az eddigi 40 Euróról 60 Euróra módosul gkv. részére a C, C+E, D jogsi + GKI alapvizsga költségeit a Kormány állja (cca. 5 Mrd Ft) - a GINOP 1 keretében idén logisztikai témájú pályázati felhívás jelenik meg

Az eredeti terv és a program összehasonlítása: e1: piacvédelem, hatékonyabb ellenőrzések: t1: külföldiek ell. fokozása, a hatékonyabb ell. feltételeinek megteremtése (X.31.) t2: bírságtételek növelése, int. terv a jogosulatlan tevékenység visszaszorítására (X.31.) t3: Ket. mod. – helyszíni bírságolás, elj-i idő rövidítése, bírság behajthatóság (?) t18: külföldiek ellenőrzése és szankcionálása a magyarokéval azonos legyen (XII.31.) e2: bilaterális kapcsolatok – magyar érdekek t23: török ÁFA-visszatérítési megállapodás (XII.31.) e3: útdíjbírságolási anomáliák megszüntetése t24: a rendszer felülvizsgálata és az utólagos fizetés lehetővé tétele garanciavállaló szervezetek bevonásával (III.31.) - TESZ ???

E4: a szakma terhelése nem fokozható t9: közúti szállítmányozási és fuvarszervezői tev. végzésének felt-it szabályozó korm.r. (XII.31.) t12: új haszonjárművek műszaki vizsga nélküli forg. Helyezése, érvényes EU-s műszaki vizsga elismerése (X.31.) t13: kötelező felszerelés csak a nk-i egyezmények szerint (IX.30.) t16: intézkedési terv autohof-rendszer létrehozására (VI.30.) t17: ésszerű munkajogi szabályozás (XII.31.) t25 : city-logisztikai rendszer koncepciója (III.31.) - KÁSZ ??? e5: MiLOG t10: a magyar álláspont következetes képviselete (foly.) t11:adómentesen elszámolható költségek minimálbérbe történő beszámítása lehetőségének megteremtése (X.31.) e6: gépkocsivezetői utánpótlás t4: „C”, „D”, „C+E”, „D+E” + GKI állami finanszírozással – feltételek kidolg. (IX.30.) t5: belföldre 18 éves korhatár (IX.30.) t6: belföldi kiküldetési költségtérítési átalány összegének növelése (IX.30.) t7: képzés felülvizsgálata, felesleges vizsgaelemek megszüntetése (I.31.) t8: EU-ból érkező munkavállalók fogl-i felt-einek egyszerűsítése (IX.30.)

e7: iparűzési adó t15: gépjárműadó EU-s minimumra e8: vagyonátruházási illeték t14: haszongépjárműveknek mentesség biztosítása (XII.31.) e9: személyszállítási piacnyitás t19: Tempo-100 követelményrendszer ésszerűsítése, a külföldön kiadott engedély elismerése (XII.31.) t20: turistabuszok megfelelő utas-cseréjéhez megfelelő megálló- és parkolóhelyek (XI.30.) t 21: piacnyitás koncepciója (XII.31.) e10: új „selyemút” t22: közúti közl-i egyezmények a Kínába vezető ker-i útvonal mentén (XII.31.)

A legújabb eredmények belföldi napidíj – 3000 Ft/nap gépjárműadó - szerelvényadóztatás vagyonátruházási illeték törlése iparűzési adó – külföldi útdíj 7,5 %-a hatósági jogosultságok fokozása járművisszatartás lehetősége

Köszönöm a meghívást és megtisztelő figyelmüket!