Rendezvények a siker szolgálatában Rázsó Ella. A rendezvények történelme Egyiptomi birodalom –Vallási politikai okokból –Terményáldásra –Fáraók tiszteletére.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A szponzorálás.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
„Ön célokat fogalmaz meg, mi megoldásokat ajánlunk” Engedje meg, hogy levegyük a válláról a „rendezvényproblémát” Rendezv é nyszervez é si div í zi ó.
Otthonápolási feladatok költségei
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Marketing lehetőségek a falusi turizmusban
REFERENCIAINTÉZMÉNYI MENTOR SZOLGÁLTATÓ SZEREPBEN Bedőné Fatér Tímea tréner Felkészülés a mentorálás mesterségére.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A rendezvényszervezés feladatai
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
TÖRTÉNELEM TANTÁRGYBÓL
Üzleti közösségekhez tartozás Magyar Vállalkozók Üzleti Köre
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
Budavári Palota funkciójának, struktúrájának fejlesztése
Az eseménymarketing az egészségügyben Dr. Józsa László Széchenyi István Egyetem.
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS ALAPJAI
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS TÖRTÉNETE
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Controlling a gyakorlatban
8. Az eladásösztönzés.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Rendezvények.
FARSANG 8.c.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
A poliszrendszer kialakulása és a gyarmatosítás
AZ ÓKORI RÓMA TÖRTÉNETE
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
MegaService Europe Kft
Mire jutottunk? HEFOP Albert Fruzsina, vezető monitor.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Rendezvényszervezés I.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kis országok az ókori Közel-Keleten
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Rendezvényszervezés I.
Mészáros László prezentációja. Hong Kong TDC Tények Hongkongról A világ legszabadabb gazdasága (Cato Inst.) 11. a világkereskedelemi ranglistán Világelső.
Globomax Zrt. külpiacra jutásának lépései: Előadó: Csonka László Globomax Zrt. kereskedelmi vezérigazgató helyettes Mi kell tehát a külpiacok meghódításához?
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Az ITDH új szolgáltatásai Hagyományos elemek Kiállítások Kereskedelemfejlesztési pályázatok Üzletember találkozók itthon és külföldön Relációs.
Korompay Gáborné Edina Mikro-,kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása Kaposvár, március 1.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
A kreatív találkozó Előadó neve.
Rapid Action Group Ltd Üdvözli Magyarországot az Alihankintán!
Előadó: Horváth Attila alezredes szeptember 15.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Az ókori kultúrák.
Társaság a Lakásépítésért Egyesület
Készítette: Farkasné Veres Edina
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Rendezvények a siker szolgálatában Rázsó Ella

A rendezvények történelme Egyiptomi birodalom –Vallási politikai okokból –Terményáldásra –Fáraók tiszteletére Kleopátra és Antonius

Görögország i.e. 776: első „megarendezvény” - az Olimpiai játékok Itt már összehangolt, felkészült szervezőmunkára van szükség

Római Birodalom A meghódított területek uralkodó osztályainak tiszteletére rendezett –fogadások –ünnepségek –fesztiválok Összefogják a népet, elterelik a figyelmet a rossz körülményekről Tömegbefolyásolás eszköze

Gladiátorjátékok Története „marketing”

Közép- és Kora Újkor Hatalmi elithez (egyház) kapcsolódtak –Királyi esküvők –Temetések –Udvari lakomák –Lovagi viadalok Szigorú szabályok Udvarnok instrukciói Ünnepségek szerepe kettős volt –Üzenet a hatalom részéről –Presztízs az országnak

Barokk kori Magyarország A királyi esküvők, temetések, lakomák, új elem a világi színjátszás A főnemesi udvar reprezentációs igényeit szolgálja ki

Reformkor Társas élet fellendülése Kirándulások, egyletek, színházak, ünnepélyek Estélyek, bálok, farsangi mulatságok, szabadtéri elfoglaltságok budai búcsú, gellért-hegyi húsvéti ünnep

XIX-XX. század A társasági és sport élet mellett kiállítások, bemutatók 1896: Millenniumi kiállítás Gazdaság és kereskedelem képviselői mellett a hadügy, haditengerészet és a főváros is bemutatkozik A rendezők gondoskodtak a szórakozásról is – ezek még nem üzleti rendezvények

Közép- és Kelet-Európa XX. század közepe Csak párt- és állami rendezvények Néhány szakkiállítás és vásár Sem minőségi, sem gazdasági szempontok, sem kreativitás

1990-es évek - Magyarország Értékké válik a minőség, a kreativitás, jelentős szerephez jut az ár A rendezvények minősége fokmérője a piacgazdaságnak és a demokráciának A rendezvények típusa, száma megszaporodik, megváltozik

Magyar piac jellemzői ma Nehéz új, kreatív terméket kitalálni Nehéz azt a csatornát megtalálni, ahol a célközönség figyelmét megszerezhetem  tömegkommunikáció nem mozgósít A mai fogyasztó nem hűséges

Hogyan és miért alakultak ki az üzleti rendezvények? Eseménymarketing: Olyan rendezvények szervezése, melyeknek célja a márka vagy a cég pozitív élménnyel való összekapcsolása. Cél: –értéket teremteni a fogyasztó fejében –Pozitív érzések generálása –Bevételek növelése

Miért járunk rendezvényekre? Lássanak és lássak Kapcsolatépítés Új, friss információkat szerezzünk

Öltözködés, viselkedés

Egy üzleti rendezvény megszervezésének lépései Briefing kézhezvétele után –Mérlegelni kell, hogy rendelkezünk-e elegendő idővel, anyagi- és humán erőforrással Ha igen –Időpontot kérni, személyes találkozót megbeszélni Ajánlat –Részletes költségvetés –Kreatív koncepció –Bemutatkozó anyag a cégről

Egy üzleti rendezvény megszervezésének lépései Jól felépített alvállalkozói hálózat szükséges Az ár döntő jelentőségű Szerződéskötés Érdemi munka – pontos program elkészítése Folyamatos egyeztetés Lebonyolítás Teendők a rendezvény után (follow up)

Mi jellemzi ma a rendezvényszervező szakmát, a rendezvénypiacot? Méretéről csak elképzelések vannak Rendkívül érzékeny piac A rendezvényszervezés, mint szakma, saját maga alakította ki szabályait, törvényeit Farkastörvények uralkodnak Okok –átfogó, egységes képzés hiánya –A szakma önállóan államilag nincs elismerve –Megfelelő autentikus szakirodalom sem áll rendelkezésre

Internet megjelenésének előnyei, hátrányai átalakítja a rendezvényszervezői munkát Nehéz talpon maradni úgy, hogy minden magára adó cég referenciái megtalálhatóak a világhálón Felgyorsítja Elképzelhetetlen az IT használata nélkül DE

Mi kell egy rendezvényszervező vállalkozás beindításához? Nem kötött végzettséghez Nem kötött engedélyhez Elég egy iroda, egy számítógép, internet, telefon, gépkocsi, ötletek … KAPCSOLATOK! Kitartás Kreativitás Gyors döntéshozó-képesség Kapcsolatteremtő képesség Rálátás más szakmákra – kapcsolatba kerülhetünk velük

Mi jellemzi ma a rendezvénypiacot? Közel egy év alatt a felére esett vissza az üzleti rendezvényekre elköltött összeg Visszaesett a kistelepüléses rendezvények száma Nőtt az éttermekben megrendezett üzleti rendezvények száma Rendezvényelemek darabszáma is drasztikusan csökkent (színpadi produkciók, háttérelemek) Nagyon sok cég maga szervezi meg a rendezvényeit, külső segítség nélkül

Köszönöm a figyelmet !