Ókor egyiptomi viseletek Egyiptomban az enyhe klímának köszönhetően csak lenge öltözékeket viseltek. A társadalmi viszonyokat tükrözték az öltözékek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Divatirányzatok By:Novák Laura.
Advertisements

Készítette: Kovács Péter Zsolt és Szilágyi Balázs Döme
Tartalom: Visszatekintés a történelemben Női öltözködés a jelenben
Ruházatok Időről – Időre.
Diplomáciai protokoll és etikett 3.
Nomádok közt Afrikában prezentáció a 7.o. földrajz tananyaghoz
Anczug Tanszék Baráti Társaság
A Magyar Szent Korona Prókay Dorottya
Divat a mai Egyiptomban
Középkori város.
Készítette: Ujvári Blanka
A lakás textíliái Szőttesek, hímzések.
Az öltözék eldöntheti az állásinterjú sikerét
Készítette: Berényi Lili Sallai Andi
X. századi magyar öltözet megjelenítése napjainkban
Görög öltözködés.
Régi korok és a XIX. Század ruhái
Hölgyek és urak a várban
Viseletek.
RÓZSA a virágok királynője.
A NYILVÁNOSSÁG KELEPCÉI A közoktatás-vezetők protokollja
Az üzleti öltözködés szabályai Dr. Ács Klára – Magyar Divat Szövetség
Havonta új katalógussal jelentkezünk!
A NÉGY FŐELEM Tűz,víz,levegő és föld.
Öltözködés, öltözet.
A matyókultúra mint idegenforgalmi vonzerő
A görög színház működése
Művészetek az ókorban (egyiptomi-görög-római)
Mezopotámia és Egyiptom építészete
Egyiptomi kultúra Készítette: Engárt Zsuzsanna
Viseletek © Németh György.
Közönséges citromfű Melissa officinalis
Alapfogalmak a gimnasztikai gyakorlatok szakleírásához
Kalocsai népviselet Magyarország. Kalocsai népviselet Magyarország.
Fejfedők a XV. sz-i festményeken
Matyó kultúra.
Színes világban élünk.
KORALL K O R A L E és P E R L Y / GYÖNGY.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Építészettörténet.
A sámán öltözéke Mongólia, Korea
Erdélyi népművészet 7. osztály.
Európa városi történelme
Egyházi jelképek.
A stockholmi metro A stockholmi metrót "a világ leghosszabb művészati galériájának" nevezik. 3 fő vonala (a kék, a vörös és a zöld) közel 110 km.
Készítette: Berzlánovich Krisztián
A lakás textíliái Szőttesek, hímzések © Németh György.
Plakát Ha lehet, akkor ez 1.oldalon lévő mintából kellene plakátot készíteni A szöveg középen : Kabát akció!, mellette a piros alapú logo A divat.
Férfias és nőies formák
A római férfiak viselete
KÉZ- ÉS LÁBÁPOLÁS, MŰKÖRÖMÉPÍTÉSI LECKÉK
Hajviselet.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a fű?
Testalkat és öltözködés
A család történeti alakulásáról
A palóc népviselet és ruházat
A legfontosabb szempont, mely hozzásegíthet egy termék "nemének" megállapításához az az antropometriai jellemzők, azaz nőies alkatra utaló jellemzői vannak-e.
A divat története A XVIII. század végéig.
Divat az ókortól a Napkirály századáig
Divat az ókortól a Napkirály századig
A GÖRÖG ÉPÍTÉSZET Rövid prezentáció Háttérben a Parthenon (Készült: Kr.e ) Athén.
Stílustanfolyam nőknek
ÁRUFORGALMAZÁS A RUHÁZATI CIKKEK ÉS VEGYESIPARCIKKEK FORGALMAZÁSA, ALAPANYAGOK SZERINTI CSOPORTOSÍTÁSA.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
KNITWEARS/ KÖTÖTTÁRU.
2012 November Katalógus.
A divat és az öltözködés története
SS16 TERMÉKEK.
RÓZSA a virágok királynője.
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

Ókor egyiptomi viseletek Egyiptomban az enyhe klímának köszönhetően csak lenge öltözékeket viseltek. A társadalmi viszonyokat tükrözték az öltözékek. Kedvelt volt a fehér lenvászon hűvös tapintása miatt, emellett szívesen viseltek színes, aranyszálakkal átszőtt, drágakövekkel ékesített felsőruházatot. A nők úgynevezett lepelruhát hordtak, amely egyenes vonalú lábszárközépig vagy bokáig ért. A férfiak ágyékkötőt viseltek. Az uralkodó és családja jellegzetes fejdíszt hordtak. A rabszolgák nemtől függetlenül ágyékkötőben jártak. Jellegzetes ruha kiegészítő darabok: csukló, boka és karperec, nyakékek fülbevalók, parókák.

Ókor egyiptomi viseletek

Ókor görög viseletek Az éghajlati változásoknak megfelelő gyapjú, pamut és lenből készült textíliákat viseltek. A nyers fehér kelméken kívül kedvelték az ibolya, vörös és a zöld árnyalatait, mintázásként szegélydíszeket alkalmaztak. Különböző méretű és anyagú téglalapokat öltöttek magukra. Kiegészítőként a nők hajhálót a férfiak hajpántot viseltek. Bőrtalpú sarut kevés bőrszíjjal férfiak és nők egyaránt viseltek, de csizmát csak a férfiak hordtak.

Ókor görög viseletek

Középkori viselet Kedvelt anyagok ebben a korban a len, kender, selyem, pamutvászon, damaszt, brokát. Fényes, keresztszemes keleti mintákkal, fémszálas beszövésekkel, gyöngy, üveg, drágakővel díszítették a textíliák felületét. A női öltözetek alapja zártabb formában a római tunika., mely alsó és felső részből állt. Az alsó tunika, zárt nyakú, hosszú ujjú, szűk, lábfejig érő, míg a felső tunika bő, rövid ujjú, térdig vagy bokáig érő tunikát, melyet dalmatikának is neveztek. Előkelőséget sugallt a félkörszabású palást, mely anyagában és díszítésében gazdag volt.

Középkori viselet

Újkor gótika ruházat Az öltözetben is megjelentek az építészetre jellemző nyújtott formák és ragyogó színek. A férfi ruházat már nem hasonlított a női öltözetekre. A női felsőruha már két részből szabott, a szoknyarészt, amely dúsan redőzött és uszályos, csípőmagasságban varrták a ruhaderékhoz. Az alsóruha mély, váll felé nyújtott kivágással és szűk, hosszú ujjakkal készült. A köpenyt egy hosszú, elöl nyitott, övvel viselt, bő ujjú kabát váltotta fel. A férfiviseletben az alsóruha inggé rövidült, a nyakrészt gyakran hímzéssel díszítették. A felsőruha szorosan simult a testhez és csípőig ért. A váll és a mellrészt vattázással merevítették, elejét és hátát szegőkkel formázták.

Újkor gótika ruházat

Újkor reneszánsz ruházat A már ismert alapanyagok (len,pamut, gyapjú, selyem) mellett megjelentek a vert és varrott csipkék. A ruhákat selyemfonallal, arany és ezüstszállal, drágakövekkel, gyönggyel díszítették. A kézműiparosok a ruházathoz tervezték a mintákat, melyek közül nagyon népszerűek voltak a gyümölcs, virág és indamotívumok. A kedvelt színek narancs, sárga, vörös, kék, zöld, fekete, fehér. A női viselet alapja továbbra is a két ruha, kezdetben magasított derékvonalú felsőruha, szögletes vagy íves kivágással. Uszályos szoknyát varrtak a fűzős felsőrészhez, melyeket cserélhető ruhaujjakkal tettek változatossá. Szalagokkal rögzítették a ruhához az ujjakat, ami az alsóing kivillanását tette lehetővé. A ruhaderék a XVI. század elején már ismert volt, a szoknyákat harangosan szabták és hajtásokkal bővítették. Az alsóruha nemes anyagokból készült, mert kilátszott a felső alól. A köpeny viselete továbbra is népszerű volt.

Újkor reneszánsz ruházat

Készítette: Poczek Dorottya Forrás: Orcsik Gézáné Viselettörténet Képek: