Akkreditált felsőfokú képzések és szakirányú továbbképzési programok az ELTE BGGYF Karán 2008. június 19. Dr. Cser Erika Szakmai tanácsadó Továbbképző.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Fogyatékosügy és szakemberképzés; új felsőoktatási válaszok az ELTE BGGYF Karán Dr. Márkus Eszter mb. oktatási főigazgató-helyettes
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
BTMN.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Lorem ipsum.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Akkreditált felsőfokú képzések és szakirányú továbbképzési programok az ELTE BGGYF Karán június 19. Dr. Cser Erika Szakmai tanácsadó Továbbképző Központ

A Továbbképző Központ missziójának tekinti a fogyatékos emberek életminőségének javítását támogató szakemberképzési programok egyenlő esélyű hozzáférésének biztosítását minden érdeklődő számára. A továbbképző működésének elvei: a Bolognai folyamattal összhangban kialakítandó modern felnőttképzés az életen át tartó tanulás jegyében megfogalmazva, egyéni leg is kialakítható képzési útvonal kialakításával, a képzések magas szintű minőség ének biztosításával a hallgatók és az érdeklődők számára szolgáltatásokat kínál, különös tekintettel a hátrányos helyzetű csoportok közszolgáltatásokhoz történő egyenlő hozzáférésének biztosítására.

Feladataink A Továbbképző Központ a felnőttképzési, felsőoktatási, szakképzési jogszabályok szabályozási környezetében kialakított szakirányú továbbképzéseket, tanfolyamokat, pedagógus- továbbképzéseket, felsőfokú szakképzéseket, tréningeket, OKJ-s képzéseket indít. Részt veszünk a képzések fejlesztéséhez kapcsolódó tananyagfejlesztésben. Újabb képzéseket fogadunk be – felmért igények szerint.

Képzési csomagok Az első képzési csomag: pedagógusok, gyógypedagógusok veszik igénybe, annak érdekében, hogy a pedagógiai rehabilitáció területén segítsék a fogyatékos, valamint a speciális nevelési igényű tanulók, fiatalok iskolai és ezáltal társadalmi beilleszkedését. A második képzési csomag: a komplex rehabilitációt támogató képzéseket foglalja magában, olyan szakembereknek szól, akik a fogyatékos emberek önálló életvitelét kívánják elősegíteni különféle szakterülteken.

Pedagógusoknak szóló képzések, tanfolyamok Bevezetés a Waldorf-pedagógiába Programfelelős:Dr. Mesterházy Zsuzsa Logopédiai diagnosztika Programfelelős: Gereben Ferencné dr. Sindelar-Zsoldos program 1. Fejlesztő program tanulási- és magatartási zavarok megelőzésére óvodáskorban és iskolakezdéskor. Programfelelős: Dr. Zsoldos Márta Sindelar-Zsoldos program 2. Tanulási- és magatartási zavarok terápiája iskoláskorban Programfelelős: Dr. Zsoldos Márta Zeneterápiás személyiségfejlesztés Programfelelős: Urbán Károlyné A matematika tanulás zavarai (Diszkalkulia) Programfelelős: Dékány Judit

Pedagógusoknak szóló képzések, tanfolyamok Komplex vizsgálati eljárás, pedagógiai, gyógypedagógiai diagnosztika és tanácsadás a pedagógiai szakszolgálatoknál Programfelelős: Dr. Zsoldos Márta Fogyatékos személyek adaptált testnevelés tanításának, sportági felkészítésének kiegészítő szakirányú ismeretei Programfelelős: Benczúr Miklósné dr. Gyógypedagógiai asszisztens képzés (OKJ) Programfelelős: Tölgyszéki Papp gyuláné Hallásakusztikus szakképzés (OKJ) Programfelelős: Keresztessy Éva Jelnyelvi tolmácsképzés(OKJ - 5 félév) Programfelelős: Dr Perlusz Andrea

Felsőfokú szakirányú továbbképzési szakok Nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus (3 félév) Programfelelős: Gereben Ferencné dr. Pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés Programfelelős: dr. Torda Ágnes (4 félév) Látássérült emberek elemi rehabilitációja (3 félév) Programfelelős: Prónay Beáta Zeneterapeuta módszer-specifikus szakirányú továbbképzés (4+1 félév) Programfelelős: Urbán Károlyné Rehabilitációs úszásoktatás (3 félév) Programfelelős: dr. Bernolák Béláné Rehabilitációs foglalkoztató terapeuta (4 félév) Programfelelős: dr. Benczúr Miklósné Fogyatékosok együttnevelési (integrációs) pedagógiája (4 félév) Programfelelős: Dr. Csányi Yvonne

Felsőfokú szakirányú továbbképzési szakok 2. Súlyosan és halmozottan fogyatékos emberek gyógypedagógiája (4 félév) Programfelelős: Dr. Márkus Eszter Gyógypedagógiai rehabilitációs konzultáns (4 félév) Programfelelős: dr. Fonyó Ilona Autizmus spektrum zavarok pedagógiája (3 félév) tervezett Programfelelős: Dr. Balázs Anna Foglalkoztatási rehabilitációs szaktanácsadás (3 félév) Programfelelős: Dr. Könczei György

A képzések támogatása: könyvtári szolgáltatás Nyilvános könyvtár –helyben bárki használhatja, a kölcsönzés feltételhez kötött Speciális gyűjtemény – gyógypedagógiai és fogyatékosságügyi szakirodalom Akadálymentes – kerekesszékkel bejárható, speciális segédeszközök vehetők igénybe Elérhetőségek : telefon: , honlap: on-line adatbázis:

új oktatási anyagok oktatástechnológia Együttműködés elektronikus és papíralapú kiadványok TUDÁSBÁZIS

Tervek 1. Hat további felsőfokú szakirányú továbbképzési szak létrehozása és elindítása, amelyek a területen dolgozó szakemberek fogyatékosügyi tudását hivatottak bővíteni tanulásban akadályozott emberek pedagógiája, látássérült emberek pedagógiája, hallássérült emberek pedagógiája, értelmileg akadályozott emberek pedagógiája, logopédia, pszichopedagógia

Megvalósult terv: Workshop a fogyatékos emberek munkaerőpiaci beilleszkedéséről Célok: azoknak a felsőoktatási partnerintézményeknek a megtalálása és bevonása a workshop megvalósításába, akik a határontúli magyar nyelvű képzésben fogyatékosügyi szakember és/vagy foglalkozási rehabilitációs képzést folytatnak. Nemzetközi hálózat kiépítése és működtetése, amelyben a bevont intézmények folyamatos információcserét folytatnak a foglalkozási rehabilitáció és a fogyatékosügy aktuális kérdéseiről, ígéretes gyakorlatairól. A hálózat kiterjed a határontúli magyar tannyelvű felsőoktatási intézményekre, a hazai és határontúli, a témában érintett érintett civil szervezetekre és egyéb érdekvédelmi, szakmai szervezetekre.

Elérhetőségek