A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Passzívház.
Advertisements

Széchényi Ferenc Gimnázium
Mivel fűtünk majd, ha elfogy a gáz?
A Dunaújvárosi Főiskola környezetvédelmi kutatásai X. Országos Környezetvédelmi Konferencia – Dunaújváros június 4. Kiss Endre.
Matrix-modul (konténer) biogáz üzemek
Energiaköltségek optimalizálása
A megújuló energiaforrások
A téglaépületek energiahatékonysága Előadó: Kató Aladár MATÉSZ elnök TONDACH Magyarország Zrt. - vezérigazgató március 04.
ROBUR Gázbázisú abszorpciós Hőszivattyúk
Hogyan csökkenthetőek drasztikusan Önkormányzatának közüzemi kiadásai?
Hatékonyságnövelő intézkedések megengedhető többletköltsége
Tesco a zöld Magyarországért Műszaki megoldások a fenntartható fejlődés szolgálatában Szentendre Dézsi Ferenc műszaki és fenntartási igazgató.
Energiatakarékos otthon
Megújuló energiaforrások otthon Út egy környezettudatosabb otthon felé Misli Bence I. Béla Gimnázium, Szekszárd.
Hoval nap május 19.- Budapest
Készítette:Eötvös Viktória 11.a
Hőszivattyús rendszerek
A PASSZÍVHÁZ Bokor Erhard Levente Gál Tamás
Megújuló energiák Készítette: Szűcs Norbert
Megújuló energiaforrások.
A Föld megújuló energiaforrásai
Készítette: Éles Balázs
ENERGIAGAZDÁLKODÁS 7. Teljesítménygazdálkodás dr. Balikó Sándor.
Levegő-levegő hőszivattyú
Az alternatív energia felhasználása
Passzívház Török Krisztián Kovács Kornél
Megújuló energia Készítette: Bíró Tamás
Megújuló energiaforrás: Napenergia
A megújuló energiaforrások
Napenergia.
Lorem ipsum. KEOP-OS ENERGETIKAI PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK Horváth Péter július 11. Fórum - Hosszúhetény.
Energiamenedzsment Dr. Somogyvári Márta egyetemi docens Interregionális Megújuló Energia Klaszter Egyesület elnök Alsómocsolád 2011 június 29.
A MEGÚJULÓ ENERGIA FORRÁSOK ÉPÜLETGÉPÉSZETI HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
HÁLÓZATRA VISSZATÁPLÁLÓ NAPELEMES RENDSZEREK MAGYARORSZÁGON
Óvjuk meg a természetben kialakult egyensúlyt !
Megújuló energetika  EU külső energiaforrásoktól való függése 50%-ra csökkent 1999-re  EU cél: 2020-ra 20%-ra növelni a megújuló részarányát a teljes.
Nap, mint megújuló energiaforrás a gyakorlatban
A jövő az energia hatékony lakásoké nyílászáró csere, külső hőszigetelés és megtakarítási lehetőségek :19.
„Megújuló energiaforrások a térségfejlesztés szolgálatában” Gulyás Gréta 12.a Bartha Szabolcs 10.a Hegedűs Márton 10.a Gyöngyösi József Attila Szakközépiskola,
Passzívházak Készítette: Tábi Réka.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és a minőségi üzletvitel érdekében.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és a minőségi üzletvitel érdekében.
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és
- szervezetfejlesztési (csapatépítési) tréning, - kommunikációs tréning, - 8 alkalmas nyílt nap, - sajtónyilvános záró rendezvény szervezése.
Egy termálfürdő használt vizének vizsgálata, felszíni vízfolyásba való bevezetésének modellezése, és a fellépő környezetterhelések minimalizálásának lehetőségei.
Dr. Gutay Zoltán – ügyvezető Kovács Sándor épültgépész-mérnök
„Innovatív közösségi napelem hasznosítás” LEADER térségek közötti együttműködési projekt.
KÜLSŐ ÉGÉSI LEVEGŐS KANDALLÓK ÉGÉSTERÉNEK SZERKEZETI FELÉPÍTÉSE
MODERN ÉPÜLETEK GÉPÉSZETE 10 PERCBEN
Város energetikai ellátásának elemzése
Szigeteléstechnika, passzívház Hőnyereség maximalizálása, hőveszteség minimalizálása Benécs József okl.gépészmérnök Passzívház Kft. A Kárpát-medence Kincsei.
© INTECHNICA Megújuló energiák Készült az: támogatásával Jelen prezentáció tartalmáért a teljes felelősség a szerzőket terheli. A tartalom nem feltétlenül.
MEEI Kft. member of TÜV Rheinland Group 1 Megújuló energiaforrással működő készülékek vizsgálata A hőszivattyútól a tüzelőanyag-celláig. A megbízható napkollektor.
A NAPELEMEK HATÁSA A FOGYASZTÓI KARAKTERISZTIKÁRA Herbert Ferenc november 25.
Energetikai tanácsadás Tervezés Energetikai tanúsítás Komplex kivitelezés Megvalósítási tanulmány Projekt finanszírozás Több mint 400 db kivitelezés több.
A hőszivattyúk gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai, a fejlesztések várható irányai Csanaky Lilla Innowatt Épületgépészeti Tervező és Szerelő Kft
Környezet és Energia Operatív Program Várható energetikai fejlesztési lehetőségek 2012-ben Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A Dunaújvárosi Főiskola energetikai innovációs tervei Kiss Endre március 26. Megújuló energiaforrások alkalmazása az EU-ban konferencis.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
Energetikai célú pályázatok rövid áttekintése Gajzágó Gergő programmenedzser május 19.
Az alternatív energia felhasználása Összeállította: Rudas Ádám (RUARABI:ELTE)
Hegesztési folyamatok és jelenségek véges-elemes modellezése Pogonyi Tibor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi.
A diag.duf.hu oldal fejlesztési terve Fehér Mátyás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Hőszivattyúzás helyzete 2016
Napelemes rendszerek és a napkollektor
Készítetek: Toboz Angelika, Árvai Krisztina Toboz István, Toboz Dániel
Bodó Béla, mesteroktató, energetikus

160 Mrd Ft energetika. Megjelent a KKV szektor megújuló épületenergetikai beruházásait támogató pályázati felhívás!
XVII. Épületgépészeti, Gépészeti és Építőipari Szakmai Napok
Előadás másolata:

A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH

Áttekintés TIOP pályázat – Épületek felújítása – Megújuló energiaforrások alkalmazása – Hallgatói mérések – Passzív ház Rendszer megismerése Adatok gyűjtése, elemzése Matematikai modell Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Mobil napelem-csoport 3 különböző napelem típus Napkövető rendszer, két érzékelővel Két tengely körüli elmozdulás Mérhető karakterisztikák Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„P” és „GL” épületek Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„Energia előállítók” 20 kW csúcsteljesítményű napelem a P épület tetején 1 kW csúcsteljesítményű szélgenerátor 24 db talajszonda (Max kW) 400- m 2 talajkollektor (Max. 15 kW) 6 x 16 = 96 kW levegő víz hőszivattyú 2 x x 55 kW víz-víz hőszivattyú 4 db különböző napkollektor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„P” épület tetejére felszerelt napelem 2*10 kW-os teljesítményű 96 elemből álló monokristályos napelem 2 db konverter (SMA) Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Napelem-mező Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Napi maximális beeső sugárzás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Napi maximális teljesítmény Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Összehasonlítás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Összehasonlítás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„P” épület tetejére felszerelt napelemek energiatermelése Okai nyáron – A sugárzásmérő nem teljesen azt a beeső sugárzást méri, ami a napelemekre esik. – A vizsgált időszakban a magas levegő hőmérséklete és a nagy beeső sugárzás megemelte a napelemek hőmérsékletét. (> 60°C) Okai télen – A hó belephette a készüléket – Kedvező hőmérsékleti viszonyok Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Talajszonda-mező Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Talajszonda nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Talajszonda télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Szondában keringő folyadék hőmérséklete nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Szondában keringő folyadék hőmérséklete télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Fellépő problémák Rendszerleállás Etilén-glikol nehézfolyadékként viselkedett Lamináris áramlás – Szonda – Főgyűjtő cső – Kivétel a mellékgyűjtő cső Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„P” épület hűtése-fűtése Padlófűtés Fan-coil keringteti a levegőt Zsalurendszer Folyosó hűtését-fűtését szellőztető rendszer látja el Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 27 (átl.:24,5) Ősszel8,8Min.: 23 Télen-17,8Min.: 20 (átl.: 22)

Zsalurendszer Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„GL” épület hűtése-fűtése A hűtést 6 db levegő-víz hőszivattyú látja el A fűtést a talajkollektor és a rákapcsolt hőszivattyú + 6 db levegő-víz hőszivattyú is rásegít + légkezelő rendszer Minden teremben fan-coil működik Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 24 (átl.: 23) Ősszel8,8Min.: 22 (átl.: 23) Télen-17,6Min.: 21 (átl.: 22)

Levegő-víz hőszivattyú Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„P” épület használati meleg víz előállítása 4 különböző napkollektor – hagyományos síkkollektoros – vákuumos síkkollektoros – zárt rendszerű vákuumcsöves – nyílt rendszerű vákuumcsöves Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„GL” épület használati meleg víz előállítása 400 m 2 –re, 2 m mélyen lefektetett talajkollektor gondoskodik 14 kW teljesítményű hőszivattyú segíti munkáját Meghatározott mélységenként hőmérőkkel van ellátva a talajkollektor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„GL” épület meleg víz előállítása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

„GL” épület meleg víz előállítása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Tervek Részletes áramlástani és termodinamikai számítások Nagyobb szivattyú felszerelése – Áramlási intenzitás növelése Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Összegzés A rendszer megfelelően működik Több hónap intervallumon vizsgált üzemelés Csökkentek a DUF költségei Mérséklődtek a káros anyagok kibocsátás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/