A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH
Áttekintés TIOP pályázat – Épületek felújítása – Megújuló energiaforrások alkalmazása – Hallgatói mérések – Passzív ház Rendszer megismerése Adatok gyűjtése, elemzése Matematikai modell Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Mobil napelem-csoport 3 különböző napelem típus Napkövető rendszer, két érzékelővel Két tengely körüli elmozdulás Mérhető karakterisztikák Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„P” és „GL” épületek Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„Energia előállítók” 20 kW csúcsteljesítményű napelem a P épület tetején 1 kW csúcsteljesítményű szélgenerátor 24 db talajszonda (Max kW) 400- m 2 talajkollektor (Max. 15 kW) 6 x 16 = 96 kW levegő víz hőszivattyú 2 x x 55 kW víz-víz hőszivattyú 4 db különböző napkollektor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„P” épület tetejére felszerelt napelem 2*10 kW-os teljesítményű 96 elemből álló monokristályos napelem 2 db konverter (SMA) Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Napelem-mező Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Napi maximális beeső sugárzás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Napi maximális teljesítmény Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Összehasonlítás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Összehasonlítás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„P” épület tetejére felszerelt napelemek energiatermelése Okai nyáron – A sugárzásmérő nem teljesen azt a beeső sugárzást méri, ami a napelemekre esik. – A vizsgált időszakban a magas levegő hőmérséklete és a nagy beeső sugárzás megemelte a napelemek hőmérsékletét. (> 60°C) Okai télen – A hó belephette a készüléket – Kedvező hőmérsékleti viszonyok Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Talajszonda-mező Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Talajszonda nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Talajszonda télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Szondában keringő folyadék hőmérséklete nyáron Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Szondában keringő folyadék hőmérséklete télen Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Fellépő problémák Rendszerleállás Etilén-glikol nehézfolyadékként viselkedett Lamináris áramlás – Szonda – Főgyűjtő cső – Kivétel a mellékgyűjtő cső Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„P” épület hűtése-fűtése Padlófűtés Fan-coil keringteti a levegőt Zsalurendszer Folyosó hűtését-fűtését szellőztető rendszer látja el Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 27 (átl.:24,5) Ősszel8,8Min.: 23 Télen-17,8Min.: 20 (átl.: 22)
Zsalurendszer Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„GL” épület hűtése-fűtése A hűtést 6 db levegő-víz hőszivattyú látja el A fűtést a talajkollektor és a rákapcsolt hőszivattyú + 6 db levegő-víz hőszivattyú is rásegít + légkezelő rendszer Minden teremben fan-coil működik Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/ Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 24 (átl.: 23) Ősszel8,8Min.: 22 (átl.: 23) Télen-17,6Min.: 21 (átl.: 22)
Levegő-víz hőszivattyú Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„P” épület használati meleg víz előállítása 4 különböző napkollektor – hagyományos síkkollektoros – vákuumos síkkollektoros – zárt rendszerű vákuumcsöves – nyílt rendszerű vákuumcsöves Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„GL” épület használati meleg víz előállítása 400 m 2 –re, 2 m mélyen lefektetett talajkollektor gondoskodik 14 kW teljesítményű hőszivattyú segíti munkáját Meghatározott mélységenként hőmérőkkel van ellátva a talajkollektor Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„GL” épület meleg víz előállítása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
„GL” épület meleg víz előállítása Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Tervek Részletes áramlástani és termodinamikai számítások Nagyobb szivattyú felszerelése – Áramlási intenzitás növelése Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Összegzés A rendszer megfelelően működik Több hónap intervallumon vizsgált üzemelés Csökkentek a DUF költségei Mérséklődtek a káros anyagok kibocsátás Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/