Cégnév….. KAIZEN AKCIÓ A ….. TERÜLETEN 2016.
BEST PRACTICE 2 Téma, terület, résztvevők CÉL: Selejt % csökkentés: 9,91% ról 4,37% alá RÉSZTVEVŐK: KONTAKT SZEMÉLY ELÉRHETŐSÉGE:
Témák Hiba azonosítás, jelzés, megoldás folyamatfejlesztése (kommunikáció is) … folyamat átfutási idő csökkentése … BEST PRACTICE 3
4 Kaizen célok és mutatók Mutatószámok (Cél / Teljesítmény) Projektteam: Dátum: Megjegyzés Kaizen terület / Téma Oldalszám: Continental ACAM BMW selejtcsökkentés Össz.oldal: 6 hónap múlva Javulás %Cél elérése % Mutatószám ElőtteCél Utána Előtte-utánautána-cél Előtteelőtte-cél Terület (m2) Teljesítmény ráta (%) Átfutási idő (min) Selejt%9,91%4,37% Készlet (db) Anyaghiány miatti kieső %4,59% Hegesztési hiba miatt kieső %2,51% Vissszatérő belső selejt? Rendelkezésre állás (hegesztő) Rendelkezésre állás (röntgen) Személyi nettó hatékonyság69,30%?
BEST PRACTICE 5 Helyzetelemzés, probléma (számszerűsített) definiálása Fényképek, diagramok, adatok… Fényképek, diagramok, adatok…, Pareto, Spagetti diagram, halszálka, ciklusidő diagram, értékáram térkép, veszteségek számszerűsítése…
BEST PRACTICE 6 Kaizen lehetőségek azonosítása Fejlesztési lehetőségek, veszteségek Kaizen javaslatok a megoldásra
BEST PRACTICE 7 Fejlesztési koncepció, kitűzött célok új Layout, új folyamatábra, értékáram térkép, új folyamat, szabványos munka kombinációs lap..
BEST PRACTICE 8 Kaizen Akciók felsorolása KAIZEN-Napló Team:Dátum:Készítette: Kaizen terület / TémaOldalszám: Sorsz.IntézkedésFelelősHatáridő Végrehaj- tási fok Intézkedés %: Probléma definiált75%: intézkedés végrehajtva 100%: átállás megtörtént, eredmény számszerüsített 50%: Intézkedés összeállítva
BEST PRACTICE 9 TevékenységProblémaMegtett akciókEredmények Kaizen előtt Kaizen után Dátum Annyit kell ebből készíteni, ahány megoldás született Fényképek
BEST PRACTICE 10 Nyomon követés, elért eredmények, értékelés Fényképek, diagramok, adatok…, Pareto az elért eredményekről …
BEST PRACTICE 11 Szabványosítás, új módszerek, megoldások Fényképes szabványos munka utasítás, ellenőrző listák, új szabályozások
A Kaizen akció számszerűsíthető eredményei TerületMutató – eredmény javulás PTermelékenység, hatékonyság növekedés QMinőség, selejt, hibaarány CKöltségmegtakarítás DÁtfutási idő, ciklus idő javulás SBiztonság, munkabiztonság MDolgozói elégedettség javulás BEST PRACTICE 12
BEST PRACTICE 13 Tapasztalatok, tanulságok, további megoldandó feladatok
A Kaizen akció hitelesítése BEST PRACTICE 14 A Kaizen akciót hitelesítő vezető neve: címe / Telefonszáma: A Kaizen akció eredményességének szöveges értékelése a vezető által (eredmények, hasznosíthatóság, fenntarthatóság, újszerűség):