Cégnév….. KAIZEN AKCIÓ A ….. TERÜLETEN 2016.. BEST PRACTICE 2 Téma, terület, résztvevők CÉL: Selejt % csökkentés: 9,91% ról 4,37% alá RÉSZTVEVŐK: KONTAKT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Fekete István SzigmaSzerviz Kft március
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Szakmai folyamatszervezés 2.ea.
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
Minőségmenedzsment 5. előadás
Szervezetfejlesztési Program
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Monitoring indikátorok
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A projektmenedzsment funkciói és területei
Minőségmenedzsment 6. előadás
Benchmarking.
Vizuális Management, szabványosítás
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Monitoring elmélet, CMEF
Szervezetfejlesztési Program
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
Showcasing and Rewarding European Public Excellence © Európai Közigazgatási Díj – EPSA 2013 Hogyan pályázzunk?
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Folyamatmodellezés elméleti háttere
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Péczely Csaba A.A. Stádium Kft.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
HUMÁN KONTROLLING.
Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.
Az adatok értékelése A főiskolai könyvtárról kialakult kép összegezve.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József –
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
Készítette: Májer Dávid
Pedagógus értékelési rendszer
Minőségköltségek.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
„Információvédelem menedzselése” LXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 20. „Az idő lejárt” – hazai és nemzetközi átállási tapasztalatok az ISO/IEC.
Kommunikációs káosz Telefon, hangposta, fax, , azonnali üzenetek Túl sok eszköz, túl kevés idő Kommunikációs káosz Telefon, hangposta, fax, ,
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
2016. szeptember 23. Légiközlekedés a H2020 első két felhívásában Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Termelés és folyamatmenedzsment Msc
Cégnév….. KAIZEN AKCIÓ A ….. TERÜLETEN
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Humán-controlling.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
….mert a ritka betegségek ellátása
Csoport neve dátum Tárgy neve és kódja Előadó neve.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Cégnév….. KAIZEN AKCIÓ A ….. TERÜLETEN 2016.

BEST PRACTICE 2 Téma, terület, résztvevők CÉL: Selejt % csökkentés: 9,91% ról 4,37% alá RÉSZTVEVŐK: KONTAKT SZEMÉLY ELÉRHETŐSÉGE:

Témák Hiba azonosítás, jelzés, megoldás folyamatfejlesztése (kommunikáció is) … folyamat átfutási idő csökkentése … BEST PRACTICE 3

4 Kaizen célok és mutatók Mutatószámok (Cél / Teljesítmény) Projektteam: Dátum: Megjegyzés Kaizen terület / Téma Oldalszám: Continental ACAM BMW selejtcsökkentés Össz.oldal: 6 hónap múlva Javulás %Cél elérése % Mutatószám ElőtteCél Utána Előtte-utánautána-cél Előtteelőtte-cél Terület (m2) Teljesítmény ráta (%) Átfutási idő (min) Selejt%9,91%4,37% Készlet (db) Anyaghiány miatti kieső %4,59% Hegesztési hiba miatt kieső %2,51% Vissszatérő belső selejt? Rendelkezésre állás (hegesztő) Rendelkezésre állás (röntgen) Személyi nettó hatékonyság69,30%?

BEST PRACTICE 5 Helyzetelemzés, probléma (számszerűsített) definiálása Fényképek, diagramok, adatok… Fényképek, diagramok, adatok…, Pareto, Spagetti diagram, halszálka, ciklusidő diagram, értékáram térkép, veszteségek számszerűsítése…

BEST PRACTICE 6 Kaizen lehetőségek azonosítása Fejlesztési lehetőségek, veszteségek Kaizen javaslatok a megoldásra

BEST PRACTICE 7 Fejlesztési koncepció, kitűzött célok új Layout, új folyamatábra, értékáram térkép, új folyamat, szabványos munka kombinációs lap..

BEST PRACTICE 8 Kaizen Akciók felsorolása KAIZEN-Napló Team:Dátum:Készítette: Kaizen terület / TémaOldalszám: Sorsz.IntézkedésFelelősHatáridő Végrehaj- tási fok Intézkedés %: Probléma definiált75%: intézkedés végrehajtva 100%: átállás megtörtént, eredmény számszerüsített 50%: Intézkedés összeállítva

BEST PRACTICE 9 TevékenységProblémaMegtett akciókEredmények Kaizen előtt Kaizen után Dátum Annyit kell ebből készíteni, ahány megoldás született Fényképek

BEST PRACTICE 10 Nyomon követés, elért eredmények, értékelés Fényképek, diagramok, adatok…, Pareto az elért eredményekről …

BEST PRACTICE 11 Szabványosítás, új módszerek, megoldások Fényképes szabványos munka utasítás, ellenőrző listák, új szabályozások

A Kaizen akció számszerűsíthető eredményei TerületMutató – eredmény javulás PTermelékenység, hatékonyság növekedés QMinőség, selejt, hibaarány CKöltségmegtakarítás DÁtfutási idő, ciklus idő javulás SBiztonság, munkabiztonság MDolgozói elégedettség javulás BEST PRACTICE 12

BEST PRACTICE 13 Tapasztalatok, tanulságok, további megoldandó feladatok

A Kaizen akció hitelesítése BEST PRACTICE 14 A Kaizen akciót hitelesítő vezető neve: címe / Telefonszáma: A Kaizen akció eredményességének szöveges értékelése a vezető által (eredmények, hasznosíthatóság, fenntarthatóság, újszerűség):