A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt
ÉvfolyamFeladatIdőpont Mérési mód-eszköz Sikerkritériu m Felelős 1. tudás A mérések elvégzése, dokumentálása és visszacsatolása képesség DIFER mérésoktóber DIFER képességmérő teszt fejlesztő pedagógus, mérés- értékelés csoport DIFER visszamérésmájus DIFER képességmérő teszt affektív tényezők mérése 2. tudás írás, helyesírásjanuár feladatbankból összeállított feladatlap tanítók, mérés- értékelés csoport hangos olvasás május-június szövegértés matematika képesség longitudinális mérés május Szegedi Tudományegyetem feladatlapja tanítók, mérés- értékelés csoport affektív tényezők mérése 3. tudás nyelvtan január feladatbankból összeállított feladatlap tanítók, mérés- értékelés csoport természetismeret hangos olvasás május-június szövegértés matematika emelt idegen nyelv képességHungarofit tesztoktóber - május tanuló fizikai állapotmérése testnevelő tanárok, tanítók affektív tényezők mérése
4. tudás nyelvtan január feladatbankból összeállított feladatlap tanítók, mérés- értékelés csoport természetismeret hangos olvasás május-június feladatbankból összeállított feladatlap tehetségazonosítás szövegértés matematika képesség komplex teszt április feladatbankból összeállított feladatlap kognitív gondolkodás teszt SZTE részképességeket mérő teszt Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Hungarofit tesztoktóber - május tanuló fizikai állapotmérése testnevelő tanárok, tanítók affektív tényezők mérése tanulási attitűd május kérdőív tehetségazonosítás egyéni lap osztályfőnökök, mérés-értékelés csoport tanulási stílus Szitó Imre –féle kérdőív 5. tudás magyar október feladatbankból összeállított feladatlap egyéni lap szaktanárok, mérés- értékelés csoport matematika emelt angol január feladatbankból összeállított feladatlap szaktanárok, mérés- értékelés csoport emelt német emelt informatika történelemmájus-június feladatbankból összeállított feladatlap szaktanárok, mérés- értékelés csoport képesség képességtesztoktóberSZTE szaktanárok, mérés- értékelés csoport Hungarofit tesztoktóber - május tanuló fizikai állapotmérése testnevelő tanárok, tanítók
6. tudás emelt angol január feladatbankból összeállított feladatlap szaktanárok, mérés-értékelés csoport emelt német emelt informatika magyar május-június feladatbankból összeállított feladatlap egyéni lap szaktanárok, mérés-értékelés csoport matematika természetismeret normál angol normál német képesség képességtesztoktóberSZTE szaktanárok, mérés-értékelés csoport országos kompetenciamérés májusközponti feladatlap mérés-értékelés csoport longitudinális mérés május Szegedi Tudományegyetem feladatlapja mérés-értékelés csoport, SZTE Hungarofit tesztoktóber - május tanuló fizikai állapotmérése testnevelő tanárok, tanítók affektív tényezők mérése
7. tudás emelt angol január feladatbankból összeállított feladatlap szaktanárok, mérés- értékelés csoport emelt német emelt informatika magyar május-június feladatbankból összeállított feladatlap egyéni lap szaktanárok, mérés- értékelés csoport matematika kémia történelem képesség képességtesztoktóberSZTE mérés-értékelés csoport Hungarofit tesztoktóber - május tanuló fizikai állapotmérése testnevelő tanárok, tanítók affektív tényezők tanulási attitűdápriliskérdőívegyéni lap osztályfőnökök mérés-értékelés csoport 8. tudás emelt angol január feladatbankból összeállított feladatlap tanárok, mérés- értékelés csoport emelt német emelt informatika magyar május-június feladatbankból összeállított feladatlap egyéni lap tanárok, mérés- értékelés csoport matematika normál angol normál német képesség képességtesztoktóberSZTE tanárok, mérés- értékelés csoport országos kompetenciamérés májusközponti feladatlap mérés-értékelés csoport Hungarofit tesztoktóber - május tanuló fizikai állapotmérése testnevelő tanárok, tanítók affektív tényezők
„Az ember néha azt hiszi, tökéletesebbé tette a dolgokat, pedig csak másként csoportosította őket.” Honoré de Balzac Köszönöm a figyelmet!