Pilisvörösvár(kiz.) - Piliscsaba(bez.) vonalszakasz pálya és műtárgyépítési, valamint a kapcsolódó ideiglenes biztosítóberendezési, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák tervezése és megvalósítása. Y acél aljas vágányépítés
Miért szükséges Y acél aljak beépítése? „ A hézagnélküli felépítménynél a szükséges oldalirányú megtámasztást R ≤ 250 m ívsugár esetén az 94 l r. új acél alj Y jelű típusú Sl5 leerősítéső speciális keresztaljak tudják maradéktalanul biztosítani.” 3. Kötet Közbeszerzési műszaki leírás Szükséges a vágány keretmerevségének növelése!
Mekkora szakaszt érint? Pilisvörösvár állomás (kiz.) – Piliscsaba állomás (kit.) szakaszon Nyílt vonal: vm Y acél aljas vágány hossza: vm NYILTVONALI SZAKASZ 44% Y ACÉL ALJAS
Milyen is az Y alj?
-Anyagfogadás ideiglenes depóniába -Kiszállítás a beépítés helyére -Kötegek leosztása a beépítés helyén -Acél aljak szétterítése kézi erővel, sín kihúzást követően, zúzottkő alsóágyazatra -Aljak vágánytengelybe történő beállítása -Sínek felhelyezése az aljakra, bakok vagy munkagép segítségével -Vágány lekötése -Felsőágyazat készítése -Vágányszabályozás Hogyan kerül beépítésre?
Mik a beépítés főbb specialitásai? -Nagy pontosságú, túlemelt alsóágyazat kialakítása szükséges a fektetéshez. -Acél aljak precíz beállítása. -Vágányszabályzáshoz speciális Y alj szabályzógép vagy KIAG szükséges.
-9 fajta Y alj kerül beépítésre -Terelősínes Y alj -Y acél aljas útátjáró építése Érdekességek:
KÖSZÖNJÜK A FIGYELEMET!