Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2016. 2016. március 24-25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS ÉS A VÁLTOZÓ KÖZIGAZGATÁS A TELEPÜLÉS, A JÁRÁS, A MEGYE ÉS A RÉGIÓ ÁTALAKULÓ SZEREPE II.PLAN-NET.HU TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Baranya Megyei Önkormányzat
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A as Európai Uniós tervezési időszak várható legfontosabb feladatai TÉRSÉGI VÁLLALKOZÓI FÓRUMOK január Szolnok – Jászberény –
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Innovatív gazdaságfejlesztési központ Hargita megyében – Hargita Business Center – Vállalkozói inkubátorház.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Az önkormányzatok településfejlesztési
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A LENERG a Hajdú-Bihar megyei önkormányzatok szolgálatában Előadó: Vámosi Gábor, igazgató Energia Infónap Debrecen,
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Tájékoztató Fórum. Alapdokumentumok 1. EURÓPA 2020 _ A BIZOTTSÁG KÖZLEMÉNYE Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája NEMZETI.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
A határtérség.
Magyar Útügyi Társaság
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Előadás másolata:

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése „A közös közlekedéspolitika mai célja a fenntartható mobilitás” ( Zsolnay Tamás: Közlekedés az Európai Unióban)

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Mi az intermodalitás? Intermodalitás: a közlekedés feltételeinek kialakítása a közlekedési munkamegosztás optimalizálhatósága alapján. Intermodális közlekedési központ kialakítása: egy olyan városépítészeti, építészeti és közlekedéstervezési eszközökkel történő városfejlesztési beavatkozás, amivel egy modern, mindenki által használható, a különböző közlekedési módok (vasút, helyi és helyközi autóbusz, villamos, trolibusz, közúti személygépjármű forgalom, kerékpáros és gyalogos forgalom) közötti intermodalitást megteremtő központ jön létre. Az intermodális központ megváltoztathatja a városok regionális kapcsolatrendszerét és – a hozzá kötött településfejlesztési beruházással – a városi teret magát is.

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Madrid – Princípe Pío autóbusz terminál

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Berlini Főpályaudvar

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Graz Hauptbahnhof

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Køge North Station, Dánia

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Hűvösvölgyi végállomás

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése KÖZLEKEDÉSSTRATÉGIAI HÁTTÉR EURÓPA 2020FEHÉR KÖNYV ZÖLD KÖNYV ORSZÁGOS FEJLESZTÉSI ÉS TERÜLETFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ PARTNERSÉGI MEGÁLLAPODÁS NEMZETI KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRA- FEJLESZTÉSI STRATÉGIA INTEGRÁLT KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM HAJDÚ-BIHAR MEGYEI TERÜLETFEJLESZTÉSI PROGRAM DEBRECEN TELEPÜLÉSFEJLSZTÉSI KONCEPCIÓJA ÉS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA DEBRECEN FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA ÉS PROGRAMJA TERVEZÉSI ÉS BÍRÁLATI ÚTMUTATÓFENNTARTHATÓ VÁROSI MOBILITÁSI TERV EU-S KÖZLEKEDÉSSTRATÉGIAI HÁTTÉR HAZAI KÖZLEKEDÉSSTRATÉGIAI HÁTTÉR HELYI KÖZLEKEDÉSSTRATÉGIAI HÁTTÉR

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése EURÓPA 2020 Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája A dokumentum középpontjában álló három prioritásból számunkra kulcsfontosságú a Fenntartható növekedés (erőforrás-hatékonyabb, környezetbarátabb és versenyképesebb gazdaság elősegítése) prioritás

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése EURÓPA 2020 Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Fehér Könyv Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé A Fehér Könyv célja, hogy elősegítsünk egy olyan közlekedési rendszer létrejöttét, mely hozzájárul a gazdaság fenntartható fejlődéséhez. A cél elérésének egyik kulcseleme a varratmentes háztól-házig mobilitás, melynek alapja az interoperabilitás multimodalitás.

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Fehér Könyv Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Zöld Könyv A városi mobilitás új kultúrája felé „Csak közös erővel, és minden szinten, legyen az helyi, regionális, nemzeti vagy európai szint, érdemes megkezdeni a gondolkodást erről az óriási jelentőségű kérdésről, vagyis a városi mobilitásról.” A Zöld Könyv öt fontos célt fogalmaz meg:  közlekedési torlódásoktól mentes városok és nagyvárosok  zöldebb városok és nagyvárosok  intelligens városi közlekedés  akadálymentes városi közlekedés  biztonságos és biztonságérzetet adó városi közlekedés. Leszögezi, hogy iránymutatásra van szükség az Intermodális terminálok megvalósításához Fenntartható városi közlekedési tervek (SUTP) elkészítéséhez

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése OFTK Országos Fejlesztési és Területfejlesztési Koncepció Az OFTK öt fő nemzeti fejlesztési prioritást jelöl ki:  a gazdasági szereplők versenyképességének javítása és nemzetközi szerepvállalásuk fokozása  a foglalkoztatás növelése  az energia- és erőforrás-hatékonyság növelése  a társadalmi felzárkózási és népesedési kihívások kezelése  a gazdasági növekedést segítő helyi és térségi fejlesztések megvalósítása.

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Partnerségi Megállapodás Jelen EU-s költségvetési ciklusban az Európai Unió 11 tematikus célterületet jelölt ki a Megállapodásban, melyek közül a közlekedés alacsony szintű multimodalitására, és az ebből fakadó hálózati és egyéb problémákra a tematikus célkitűzés: a fenntartható közlekedés előmozdítása és a szűk keresztmetszetek megszüntetése a főbb hálózati infrastruktúrákban mint lehetőségben látja a megoldást.

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Partnerségi Megállapodás

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia A Nemzeti Stratégiát a Kormány augusztus 13-ai ülésén fogadta el, és „Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia” címmel hirdette ki 1486/2014. (VIII.28.) Korm. határozatában. Két eszközcsoportot különít el a Stratégia: Menedzsment eszközök Fejlesztési eszközök  elsődleges megvalósítású fejlesztési eszközök  javasolt megvalósítású fejlesztési eszközök  előkészítési igényű fejlesztési eszközök  távlati lehetőségek

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése IKOP Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program A Nemzeti Stratégia által megjelölt fejlesztési eszközök közül az IKOP források nyújtanak majd lehetőséget a személyszállítási intermodális infrastruktúra fejlesztések, azaz az intermodális központok megvalósításához. Prioritási tengelyek:   A fenntartható városi közlekedés fejlesztése, elővárosi vasúti elérhetőség javítása 

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése IKOP Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Hajdú-Bihar megyei Területfejlesztési Program Vizsgálatunk szempontjából a legtöbbet mondó dokumentum a Területfejlesztési Program Stratégiai Programrésze. Fejlesztési prioritások a as időszakra:  Fenntartható környezet  A megye agráriumának komplex fejlesztése  Versenyképes gazdaság  Az elérhetőség fejlesztése Hajdú-Bihar megyében  Intelligens társadalom  Egészséges és gondoskodó társadalom  Az innovatív gazdaságot támogató környezet fejlesztése Debrecenben  Élhető vidék, élhető települések

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Hajdú-Bihar megyei Területfejlesztési Program

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Debrecen Településfejlesztési Koncepciója és Integrált Településfejlesztési Stratégiája Megalapozó Vizsgálat Településfejlesztési Koncepció Integrált Településfejlesztési Stratégia Megalapozó vizsgálat: Problémák:  felszíni parkolás  zöldterületek állapota  közösségi terek állapota Értékek:  Intermodális Közlekedési Központ kialakítására alkalmas terület megléte „kulcsprojekteknek tekintjük azokat a tervbe vett fejlesztéseket, melyek alapvető feltételét képezik egy vagy több középtávú városi cél elérésének, tehát, ha a projekt nem valósul meg, akkor az adott célok csak részben tudnak megvalósulni”

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Debrecen Településfejlesztési Koncepciója és Integrált Településfejlesztési Stratégiája

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Debrecen Fenntartható Közlekedésfejlesztési Stratégiája és Programja A Stratégia általánosságban véve a város közlekedésfejlesztési céljának tekinti a fenntartható közlekedési rendszer megteremtését. A jó átszállási kapcsolatok és egységes információk biztosítása érdekében a Stratégia középtávú programba (3-7 év) illeszthető, és ebből kifolyólag meghatározó mértékű prioritást élvező célként nevesíti az intermodális központ megvalósítását.

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Intermodális közösségi közlekedési csomópontok Tervezési és bírálati útmutató Zöld Könyv Iránymutatásokat kell adni a kollektív közlekedéshez kapcsolódó intermodális terminálokkal kapcsolatban Magyar Útügyi Társaság Tervezési és bírálati útmutató (2012)  Intermodális központok definiálása  Intermodális központok elhelyezése a közlekedésfejlesztés rendszerében  Intermodális központok létesítésének előfeltételeinek definiálása  Intermodálsi központok ingatlanfejlesztő hatásainak bemutatása  Felsorakoztat számos külföldi és hazai példát  Stb.

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Fenntartható városi mobilitási terv SUMP (Sustainable Urban Mobility Plan) Zöld Könyv Iránymutatásokat kell adni a Fenntartható városi közlekedési tervvel (SUTP) kapcsolatban IKOP Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program előírásaként határozza meg a közösségi forrásokat igénylő pályázók – önkormányzatok – számára, hogy ahhoz, hogy forrást szerezhessenek az éppen aktuális közlekedésfejlesztési elképzeléseik megvalósítására, a fejlesztési szándékaikat magában foglaló projekteket nevesíteni kell az elkészített Fenntartható városi mobilitási tervben (SUMP).

Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Készítette: Bodnár Balázs Debreceni Egyetem Földtudományok Doktori Iskola Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszék