Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 Humánerőforrás tréning Nyíregyháza 2011. július 28 – 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
A tanári munka értékelése
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
III. A logisztika jövője
Egyéni döntések a szervezetben
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Fogd A Kezem Alapítvány
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Minőségdíjak.
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Motiváció.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Maximális teljesítmény
Pedagógus értékelési rendszer
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Karrierépítés Motiváció „Ne jelentkezz ide, ha olyan vagy, mint egy talicska, csak addig mész, ameddig tolnak.” (Felirat egy munkásfelvételi hirdető táblán.)
Az üzletek operatív működtetése
Összeállította: Piacsek László Zoltán
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Motiváció a szervezetben
A munkaerőpiac mai kihívásai
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 Humánerőforrás tréning Nyíregyháza július 28 – 29.

A program célja Megismerni jobban egymást, egymás gondolkodását. Megtapasztalni a humánerőforrás fejlesztésében rejlő lehetőségeket. Kapcsolatokat építeni a két ország KKV-s résztvevői között. Felkészülni a jövő kihívásaira. Egyéni és csoportos készségeinket fejleszteni (önismeret, együttműködés, probléma-megoldás, területein) Kikapcsolódni, feltöltődni, közös élményeket szerezni. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Első nap programja Megnyitó Bevezető Résztvevők bemutatkozása Hány háromszöget látsz? A humánerőforrás fejlesztés fontossága Botozós gyakorlat – Ebéd Kockatorony építés Pygmalion film Az önirányító munkacsoport működése Hullahopp művek Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Második nap programja Előző nap Kérdőív a munkahelyi hitrendszerről Egyirányú-kétirányú kommunikáció Tehenes gyakorlat Programértékelés – Ebéd Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A tréning módszerről: Főszerepben a résztvevők! A trénerek a folyamatokat felügyelik! Tapasztalati tanulás, kockázatmentes. Benti – kinti gyakorlatok. Megbeszélés, értékelés, tanulságok! Rövid elméletek! Tapasztalatszerzés, alkalmazás! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Működési szabályok: Légy itt és most! Figyeljünk egymásra! Mindenki véleménye fontos! A magad nevében szólj! Ne személyeskedj! Érzésekkel ne vitatkozz! Őszinteség – őszinteséget szül! Ami itt történi csak ránk tartozik! Passzolhatsz! IDŐ! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A résztvevők bemutatkozása 1.Mutasd be magad, 2.Amit fontosnak tartasz, megosztani a többiekkel? 3.Mi a hobbid, kedvenc szórakozásod? 4.Mit vársz a programtól? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Hány háromszöget látsz? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A tanulás válsága és a válság tanulása I. Változik a vezetői kultúra Magyarországon. Fő állású „tudásfogyasztók”, a folyamatos fejlődés kedvtelés. Extrém gazdasági helyzetben: – Nézhetjük a történelmi gazdasági trendeket, – Öröknek hitt igazságok szertefoszlanak – Nyerő stratégia a rugalmasság. Szemléletváltás. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A tanulás válsága és a válság tanulása II. A hazai gazdasági vezetők alig tanultak a válságból – Sokan lettek képzés ellenesek – Olcsó munkaerőt keresnek – Képzési költség a költségcsökkentés első áldozata – Elmélyülést nem igénylő tréninget keresnek – Csak a topmenedzsment képzése fontos Az oktatást a hosszú távú sikertényezőként kezelik! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A tanulás válsága és a válság tanulása III. Nemzetközi irány és válasz a válságra 1.Közösségi tudat erősítése a vállalat életébe 2.Új módszerek elsajátítása a sikerekért 3.Egymás tapasztalatainak megosztása 4.A munkatársak tudásának tapasztalatának kiaknázása Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A humánerőforrás fontossága I. Hogyan lehetünk jobbak? A technikai fejlődés gyorsan másolható Az eladási módszerek közelítenek egymáshoz A marketing is Miben lesznek jók a jók? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A humánerőforrás fontossága II. Felismerik az emberek fejében meglévő tudást és tapasztalatot Nem pazarolják, hanem hasznosítják A szakmai tudás fejlesztése mellett a készségek fejlesztésébe is sokat fektetnek. Gyorsan megtérülő befektetés Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Mit fejlesztünk? Az együttműködést. A kommunikációt, konfliktuskezelést, stb. A rendszerek közös kialakítását Vezetők és beosztottak hitrendszerét A szervezet működését Alakítjuk a kultúrát Fejlesztjük az érzelmi intelligenciát Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Ha valakiben saját “generátor” dolgozik, és nem szorul külső ösztönzésre. Ő az, aki cselekedni akar. MOTIVÁCIÓ : Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Maslow piramisa Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Herzberg kéttényezős elmélete Higiénés tényezők –fizetés –munkafeltételek –a munkahely biztonsága –személyes kapcsolatok  elégedetlenség MUNKAFELTÉTELEK Motivációs tényezők –felelősségvállalás –a nagyobb teljesítmény –a fejlődés –a karrierépítés lehetősége elégedettség A MUNKA TARTALMA Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

„Ne jelentkezz ide, ha olyan vagy, mint egy talicska, csak addig mész, ameddig tolnak.” (Felirat egy munkásfelvételi hirdető táblán.) Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

MOTIVÁTOROK: A munkából adódó belső fejlesztő tényezők:  maga a munka, ennek jellege  eredmény  az eredmény elismerése  felelősség  a fejlődés lehetősége Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Ha volna is jobb ok az evezésre, én nem tudom, mi is lehetne az. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Vezetési gyakorlat kérdései I.  Siker vagy kudarc?  Hogyan terveztetek?  Mi volt a stratégiátok?  Hogyan döntöttetek a vállalásban?  Ki hogyan érezte magát a szerepében?  A vezetők, hogyan és mivel segítettek? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Egy lehetőség a stratégia megvalósítása érdekében A stratégiát szervezeti célokká kell alakítani A megvalósításba mindenkit be kell vonni Elő kell segíteni az elköteleződést Aktivizáljuk a munkatársakat a hogyanok kidolgozásában Mindenkinek érezni kell miért jó ez nekik, nekünk Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

EMPOWERMENT MODELL Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Az Autonóm Munka Csoport kialakításának célja: A döntések és a hozzá kapcsolódó felelősségek is azok kezébe kerüljenek, akik a legtöbb információval rendelkeznek a gyártás során, mert ezzel rövidül a döntési idő. Várható eredmény: Az önállóság és felelősség következtében az emberek sokkal jobban kihasználják képességeiket, sokkal több ötlettel, kezdeményezéssel tudnak előállni a minőségjavítás, a költségcsökkentés, a hatékonyság- javítás területein. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

A feladatok általános leírása Csoportkoordinátor: Összefogja, koordinálja a csoportot, kapcsolatot tart a vezetőkkel, a támogató szervezetek tagjaival. Folyamatkoordinátor: A munkacsoportban zajló munkafolyamatok, fejlesztési ötletek gazdája. Minőségügyi felelős: A csoport által elvégzett munka minőségi ügyeiért felel, és tudását, tapasztalatait megosztja a csoport tagjaival. Karbantartási és balesetvédelmi felelős: A gépállapotokért és balesetvédelmi ügyekért felel, valamint az átállások és karbantartások gazdája. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Hullahopp Művek Mindent lehet és kell is továbbfejleszteni! Ha fejlődni akarsz, figyelj a folyamatokra! Cél: versenyképes teljesítmény elérése a szabályok betartásával! Ennek érdekében dolgozzatok együtt! Bármilyen folyamatot alkalmazhattok! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Az ISO 9002 előírásai: A termelési folyamat eleje és vége a kijelölt személy. A teljes termelési folyamat menete: Kezdés: a kijelölt személy átbújik a karikán Vége: a kijelölt személy hozzáér a karikához. Az első végrehajtásnál minden második személyt el kell kerülnie a karikának. A karikán mindenkinek át kell bújnia (egyszer). Az első ciklusban kialakult sorrendet nem lehet megváltoztatni, amely szerint átbújtak a karikán. Ha a karika földet érint → büntetés = 10’’ Az előírások be nem tartása esetén elestek a megrendeléstől. A Vevő attól vesz, aki a leggyorsabban termel. Az indulástól a befejezésig mért idő számít. A folyamat/ciklus végén információt kaptok a konkurencia teljesítményéről. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Hulahopp kérdései Mi segítette a fejlődést? Mely pontnál és mitől volt áttörés? Párhuzamok, tanulságok a vállalati munkában. Megbeszélés kiscsoportban 15’ Összegzés nagycsoportban 5’/csoport 25’ Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Előző nap Érzések Gondolatok Kérdések Tanulságok Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

McGregor XY elmélete Az emberek önállótlanok és lusták, nem szeretnek dolgozni Kerülik a felelősséget Képtelenek magukat irányítani Szeretik ha mások irányítják őket Közömbösek a szervezet céljaival szemben Kerülik a döntést Nincs ambíciójuk Önállóak Képesek keményen dolgozni Vállalják a felelősséget Eredményre törekszenek Képesek saját viselkedésük irányítására Kívánják szervezetük sikerét Döntésképesek Ambiciózusak X feltételezésY feltételezés Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Kommunikációs gyakorlat I. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Kommunikációs gyakorlat II. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2

Köszönjük a közös munkát, és SOK SIKERT KÍVÁNUNK! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2