Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 Humánerőforrás tréning Nyíregyháza július 28 – 29.
A program célja Megismerni jobban egymást, egymás gondolkodását. Megtapasztalni a humánerőforrás fejlesztésében rejlő lehetőségeket. Kapcsolatokat építeni a két ország KKV-s résztvevői között. Felkészülni a jövő kihívásaira. Egyéni és csoportos készségeinket fejleszteni (önismeret, együttműködés, probléma-megoldás, területein) Kikapcsolódni, feltöltődni, közös élményeket szerezni. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Első nap programja Megnyitó Bevezető Résztvevők bemutatkozása Hány háromszöget látsz? A humánerőforrás fejlesztés fontossága Botozós gyakorlat – Ebéd Kockatorony építés Pygmalion film Az önirányító munkacsoport működése Hullahopp művek Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Második nap programja Előző nap Kérdőív a munkahelyi hitrendszerről Egyirányú-kétirányú kommunikáció Tehenes gyakorlat Programértékelés – Ebéd Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A tréning módszerről: Főszerepben a résztvevők! A trénerek a folyamatokat felügyelik! Tapasztalati tanulás, kockázatmentes. Benti – kinti gyakorlatok. Megbeszélés, értékelés, tanulságok! Rövid elméletek! Tapasztalatszerzés, alkalmazás! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Működési szabályok: Légy itt és most! Figyeljünk egymásra! Mindenki véleménye fontos! A magad nevében szólj! Ne személyeskedj! Érzésekkel ne vitatkozz! Őszinteség – őszinteséget szül! Ami itt történi csak ránk tartozik! Passzolhatsz! IDŐ! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A résztvevők bemutatkozása 1.Mutasd be magad, 2.Amit fontosnak tartasz, megosztani a többiekkel? 3.Mi a hobbid, kedvenc szórakozásod? 4.Mit vársz a programtól? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Hány háromszöget látsz? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A tanulás válsága és a válság tanulása I. Változik a vezetői kultúra Magyarországon. Fő állású „tudásfogyasztók”, a folyamatos fejlődés kedvtelés. Extrém gazdasági helyzetben: – Nézhetjük a történelmi gazdasági trendeket, – Öröknek hitt igazságok szertefoszlanak – Nyerő stratégia a rugalmasság. Szemléletváltás. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A tanulás válsága és a válság tanulása II. A hazai gazdasági vezetők alig tanultak a válságból – Sokan lettek képzés ellenesek – Olcsó munkaerőt keresnek – Képzési költség a költségcsökkentés első áldozata – Elmélyülést nem igénylő tréninget keresnek – Csak a topmenedzsment képzése fontos Az oktatást a hosszú távú sikertényezőként kezelik! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A tanulás válsága és a válság tanulása III. Nemzetközi irány és válasz a válságra 1.Közösségi tudat erősítése a vállalat életébe 2.Új módszerek elsajátítása a sikerekért 3.Egymás tapasztalatainak megosztása 4.A munkatársak tudásának tapasztalatának kiaknázása Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A humánerőforrás fontossága I. Hogyan lehetünk jobbak? A technikai fejlődés gyorsan másolható Az eladási módszerek közelítenek egymáshoz A marketing is Miben lesznek jók a jók? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A humánerőforrás fontossága II. Felismerik az emberek fejében meglévő tudást és tapasztalatot Nem pazarolják, hanem hasznosítják A szakmai tudás fejlesztése mellett a készségek fejlesztésébe is sokat fektetnek. Gyorsan megtérülő befektetés Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Mit fejlesztünk? Az együttműködést. A kommunikációt, konfliktuskezelést, stb. A rendszerek közös kialakítását Vezetők és beosztottak hitrendszerét A szervezet működését Alakítjuk a kultúrát Fejlesztjük az érzelmi intelligenciát Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Ha valakiben saját “generátor” dolgozik, és nem szorul külső ösztönzésre. Ő az, aki cselekedni akar. MOTIVÁCIÓ : Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Maslow piramisa Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Herzberg kéttényezős elmélete Higiénés tényezők –fizetés –munkafeltételek –a munkahely biztonsága –személyes kapcsolatok elégedetlenség MUNKAFELTÉTELEK Motivációs tényezők –felelősségvállalás –a nagyobb teljesítmény –a fejlődés –a karrierépítés lehetősége elégedettség A MUNKA TARTALMA Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
„Ne jelentkezz ide, ha olyan vagy, mint egy talicska, csak addig mész, ameddig tolnak.” (Felirat egy munkásfelvételi hirdető táblán.) Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
MOTIVÁTOROK: A munkából adódó belső fejlesztő tényezők: maga a munka, ennek jellege eredmény az eredmény elismerése felelősség a fejlődés lehetősége Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Ha volna is jobb ok az evezésre, én nem tudom, mi is lehetne az. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Vezetési gyakorlat kérdései I. Siker vagy kudarc? Hogyan terveztetek? Mi volt a stratégiátok? Hogyan döntöttetek a vállalásban? Ki hogyan érezte magát a szerepében? A vezetők, hogyan és mivel segítettek? Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Egy lehetőség a stratégia megvalósítása érdekében A stratégiát szervezeti célokká kell alakítani A megvalósításba mindenkit be kell vonni Elő kell segíteni az elköteleződést Aktivizáljuk a munkatársakat a hogyanok kidolgozásában Mindenkinek érezni kell miért jó ez nekik, nekünk Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
EMPOWERMENT MODELL Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Az Autonóm Munka Csoport kialakításának célja: A döntések és a hozzá kapcsolódó felelősségek is azok kezébe kerüljenek, akik a legtöbb információval rendelkeznek a gyártás során, mert ezzel rövidül a döntési idő. Várható eredmény: Az önállóság és felelősség következtében az emberek sokkal jobban kihasználják képességeiket, sokkal több ötlettel, kezdeményezéssel tudnak előállni a minőségjavítás, a költségcsökkentés, a hatékonyság- javítás területein. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
A feladatok általános leírása Csoportkoordinátor: Összefogja, koordinálja a csoportot, kapcsolatot tart a vezetőkkel, a támogató szervezetek tagjaival. Folyamatkoordinátor: A munkacsoportban zajló munkafolyamatok, fejlesztési ötletek gazdája. Minőségügyi felelős: A csoport által elvégzett munka minőségi ügyeiért felel, és tudását, tapasztalatait megosztja a csoport tagjaival. Karbantartási és balesetvédelmi felelős: A gépállapotokért és balesetvédelmi ügyekért felel, valamint az átállások és karbantartások gazdája. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Hullahopp Művek Mindent lehet és kell is továbbfejleszteni! Ha fejlődni akarsz, figyelj a folyamatokra! Cél: versenyképes teljesítmény elérése a szabályok betartásával! Ennek érdekében dolgozzatok együtt! Bármilyen folyamatot alkalmazhattok! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Az ISO 9002 előírásai: A termelési folyamat eleje és vége a kijelölt személy. A teljes termelési folyamat menete: Kezdés: a kijelölt személy átbújik a karikán Vége: a kijelölt személy hozzáér a karikához. Az első végrehajtásnál minden második személyt el kell kerülnie a karikának. A karikán mindenkinek át kell bújnia (egyszer). Az első ciklusban kialakult sorrendet nem lehet megváltoztatni, amely szerint átbújtak a karikán. Ha a karika földet érint → büntetés = 10’’ Az előírások be nem tartása esetén elestek a megrendeléstől. A Vevő attól vesz, aki a leggyorsabban termel. Az indulástól a befejezésig mért idő számít. A folyamat/ciklus végén információt kaptok a konkurencia teljesítményéről. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Hulahopp kérdései Mi segítette a fejlődést? Mely pontnál és mitől volt áttörés? Párhuzamok, tanulságok a vállalati munkában. Megbeszélés kiscsoportban 15’ Összegzés nagycsoportban 5’/csoport 25’ Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Előző nap Érzések Gondolatok Kérdések Tanulságok Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
McGregor XY elmélete Az emberek önállótlanok és lusták, nem szeretnek dolgozni Kerülik a felelősséget Képtelenek magukat irányítani Szeretik ha mások irányítják őket Közömbösek a szervezet céljaival szemben Kerülik a döntést Nincs ambíciójuk Önállóak Képesek keményen dolgozni Vállalják a felelősséget Eredményre törekszenek Képesek saját viselkedésük irányítására Kívánják szervezetük sikerét Döntésképesek Ambiciózusak X feltételezésY feltételezés Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Kommunikációs gyakorlat I. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Kommunikációs gyakorlat II. Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2
Köszönjük a közös munkát, és SOK SIKERT KÍVÁNUNK! Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2