NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
Az alternativ műholdas TV szolgáltatásban rejlő lehetőségek forgalmazók és szerelők számára Rácz Tamás – Értékesítési Igazgató.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
Témavázlat Draft bevásárlóközpontok retail centers
NEM AZ IPHONE A LEGMENŐBB!? Szávuly Krisztián, internet lapigazgató Sanoma Budapest.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Instore Média a döntés előtti pillanatban
INSEDO NYELVISKOLA.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
PÉNZÜGYI ISMERETEK A takarékszövetkezeti rendszer
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
ATL - mit hirdessünk és hol?
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
21 a 100-ból: egészségügy Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Hova jutunk 100 lépéssel? GKI Rt. Ützleti konferencia Június 24.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Állampapírpiac évben 1.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A digitális reklám eszközei 1.
A MAGYAR ÉTKEZÉSI TOJÁS TERMELÉS HELYZETE
MagNet Magyar Közösségi Bank Piac & Profit Klub Üzleti etikus cégek fóruma június 5. Dakó Andrea.
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
Az Elsődleges forgalmazók szerepe a költségvetés első félévi finanszírozásában.
1 „Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2008” Kutatási jelentés a Magyar Adományozói Fórum részére december 5.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
FMCG média trendek FMCG MÉDIA TRENDEK. FMCG média trendek Miről is szól mindez? FOGYASZTÁS.
Tájékoztató a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése i ülésére a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tevékenységéről.
Hangosabban vagy figyelmesebben ? A fogyasztó és a telekommunikációs üzenetek változása.
Kapronczai István A magyar élelmiszeripar helyzete, az élelmiszeripari kis- és középvállalkozások lehetőségei Ágazati Párbeszéd Központ Élelmiszeripari.
GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina.
Budapest, december 8. A PÉNZÜGY SZEKTOR ÖT ÉVE, 2008-TÓL 2012-IG NÉMETH BÉLA.
1 Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Eszközök, vásárlóerő és nézői szokások Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential.
Múlt és jövő A 15 éves Budapesti Értéktőzsde szerepe a hazai tőkepiac fejlesztésében Szalay-Berzeviczy Attila elnök június 16.
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
Top 20 termékosztály – április
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
Top 20 termékosztály – május
Top 20 termékosztály – Február
Top 20 termékosztály – július
Top 20 termékosztály – szeptember
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
Top 20 termékosztály – március
2017. Május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
Top 20 termékosztály – január
Top 20 termékosztály – december
2017. Április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
Top 20 termékosztály – november
Top 20 termékosztály – június
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
Top 20 termékosztály – január
Top 20 termékosztály – augusztus
Döntsünk okosan a hitelfelvételről!
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Kihívások a tojáságazat előtt
TELEVÍZIÓS REKLÁMTORTA 2018
2018. március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
2018. Február Élelmiszer kosár Februárban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 TELJES REKLÁMPIAC 2/3 2Magyar Média 2012 GYÓGYÁSZAT, GYÓGYHATÁSÚ KÉSZÍTMÉNY +18% FMCG +0,6% PÉNZINTÉZET, BIZTOSÍTÓTÁRSASÁG +1% TÁVKÖZLÉS -14% +2%

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 FMCG & KERESKEDELMI LÁNCOK 3Magyar Média % -5% -10% -2% -3% ▲ ▼ ▲ ▼ ▼ ▼

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 FMCG & KERESKEDELMI LÁNCOK 4Magyar Média % +51% +18% -32% TOP 10 HIRDETŐ 2011.jan-okt. (ezer Ft) 2011/ SPAR MAGYARORSZÁG KFT % 12LIDL MAGYARORSZÁG % 63TESCO GLOBÁL ÁRUHÁZAK RT % 34ALDI MAGYARORSZÁG KFT % 25AUCHAN CSOPORT % 56PENNY MARKET KFT % 77CBA % 88REÁL HUNGÁRIA ÉLELMISZER RT % 99COOP HUNGARY RT % 10 CORA MAGYARORSZÁG KFT % KERESKEDELMI LÁNCOK ÖSSZESEN % 26,5 Mrd 155 Mrd ▲ ▼ ▼ ▲

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 FMCG & KERESKEDELMI LÁNCOK - TRENDEK 5Magyar Média 2012 Hirdetői élboly fix, nagy multik az élen, többnyire stagnáló vagy csökkenő büdzsével 9 nagy termékbevezetés: Skittles (Wrigley) 1 Mrd Max San (Henkel) 860 millió De! Nestlé +53% Tejtermék -20%, tejes desszert -40% Spar 2x (6 Mrd) Tesco +75% (3,6 Mrd) FMCG piacon a szépségápolás és az élelmiszer költések a meghatározók Kereskedelmi láncok piacán erős a verseny (amióta Lidl és az Aldi megjelent a piacon) Chips szept-okt. 0Ft (-257 millió) Médiahasználat erősen TV-központú De, ott nyitottak az új formátumokra → szponzoráció,termékelhelyezés ↑ Szépségápolás 2. félévben kicsit ↑ ↓ Élelmiszer ↓ Kávé, tea -17% Hiányzó FMCG pénzek: Tv2 -5,4 Mrd RTL Klub -3,9 Mrd m1 -1,9 Mrd

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 OTC 6Magyar Média ,4 Mrd 80,4 Mrd +18% +11% +24% +58% +31% +16%

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 OTC - TRENDEK 7Magyar Média 2012 Termékbevezetés több mint 4 Mrd Ft Kábeltévén nagyon sokat hirdetnek, majdnem minden csatornánál ők a No.1. hirdetői szektor Min. 100 milliós bevezető kampány: Lacto Protect (Sandoz), Gaviscon (Benckiser) Panangon (Richter), Varixinal (Walmark), Thermacare (Pfizer) De! A top 5 OTC márkából 3 fájdalomcsillapító (Algoflex, Nurofen, Advil) 2010-ben voltak felvásárlások, hatásuk idén érezhető Hirdetői szempontból koncentrált piac: Bayer 15%, top 10 hirdetőtől a költés 2/3-a Vitaminok átvették a vezetést a fájdalomcsillapítóktól Részesedésük a reklámidőből: m1 35% Universal Channel 31% Duna Tv 28% Tv2 21% RTL 17% → Reckitt Benckiser + SSL → RB költése 2x → Pfizer + Wyeth → Pfizer +58% Pre- és probiotikumok 3x Vérkeringést javító készítmény +58% Köztér +8%, magazin +23%

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 PÉNZINTÉZETEK 8Magyar Média 2012 ▼ ▲ ▲ ▼ ▼ ▲ 48,2 Mrd Ft 37,7 Mrd Ft 0% -15% +21% +234%

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 PÉNZINTÉZETEK - TRENDEK 9Magyar Média 2012 ↓ Lakáshitel októberben ↓ → Nyugdíjbiztosítás 0 → 1Mrd Lakástakarékpénztár 3,5x ↑ Személyi kölcsön No.1, két éve ↑ % Folyószámla +60% Hitelkártya 2,6x Bank image 2008-as szint 1/3-a, stagnál >> Kölcsön, hitel >> megtakarítás (46 %) (28%) ? Adósságrendező hitel ? 0Ft, ajándék, visszatérítés, pontgyűjtés (FMCG) OTP Bank No.1, +17% CIB Bank 2008-as szint 1/5-e Cofidis 8x ING Biztosító No.1, 2010-ben 3,5x, idén stagnál

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 TÁVKÖZLÉS 10Magyar Média % -36% -15% -47% -7% ▲ ▲ ▲

NAGY SZEKTOROK REKLÁMKÖLTÉSE 2011 TÁVKÖZLÉS - TRENDEK 11Magyar Média ,5 Mrd Ft-ot vontak ki a távközlési cégek a médiapiacról Mobiltávközlés image -64% (-2,1Mrd) RTL Klub -5,5 Mrd, Viasat3 -0,8 Mrd Tv2 -0,7 Mrd Mobilinternet + mobilfizetés +48% Samsung -63% (-1,3 Mrd) Sony Ericsson +56% (+1,5 Mrd) >> postpaid >> prepaid, majdnem 5x-ös arány A készülékeket is a szolgáltatók hirdetik: → Készülék: -2,1 Mrd → Tarifacsomag+készülék: +1,7 Mrd Djuice büdzséje eltűnt a piacról Magyar Telekom cégek -27% (-2,9 Mrd) Telenor +42%, Vodafone +33%, T-Mobile +25% Telenor + Djuice -17% (-1,9 Mrd) Talán az év utolsó két hónapja javít egy kicsit a mérlegen…