Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-5.4.9-11/1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin 2014.11.27. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-5.4.9-11/1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin 2014.11.27. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás."— Előadás másolata:

1 TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás

2 Pályázati felhívás Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására

3 Projekt célja alapszolgáltatások újszerű koordinációjával A szolgáltatást igénybevevők saját lakókörnyezetben történő önálló életvitelének támogatása

4 Projekt célja SZESZK szociális és gyermekjóléti ellátási területén működő alapszolgáltatást végzők  együttműködésének javítása  az alapszolgáltatások koordinációjának kialakítása  az alapszolgáltatások hatékonyságának növelése

5 Modellkísérleti program alapvető célja Szolgáltatások működési hatékonyságának fejlesztése olyan szolgáltatási koordináció kialakításával, mely a lakosság szociális szükségleteinek megfelelő, célszerű és komplex megoldását kínál, a lehető legrövidebb időn belül

6 Projekt célterülete  Balatonújlak  Csákány  Főnyed  Kelevíz  Libickozma  Marcali  Nagyszakácsi  Táska  Pusztakovácsi  Sávoly  Somogyfajsz  Somogysámson  Somogyzsitfa  Szegerdő  Szőkedencs

7 Modellkísérleti programban együttműködő szakmai szolgáltatók Szociális alapszolgáltatást nyújtók SZESZK Marcali Alapszolgáltatási Központ Balatonkeresztúr Szociális Szolgáltató Központ Kéthely Az ellátási területen működő valamennyi VédőnőHáziorvos

8 Célcsoportok képviseletének együttműködő szervezetei Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesületének Marcali csoportja Szivárvány Nyugdíjas egyesület Vakok és Gyengénlátók Somogy Megyei Egyesületének Marcali csoportja Cigány Kisebbségi Önkormányzat

9 Projekt indokoltsága Hiányos ismeretek Alapellátásban dolgozók  a lakossági szükségletekről  szolgáltatásokról, azok elérhetőségéről  szakemberek közötti kommunikáció lehetséges módjáról tartalmáról Helyi társadalom  igénybe vehető szolgáltatásokról  igénybe vett szolgáltatások tartalmáról  igénybevétel módjáról

10 Alapszolgáltatást nyújtók kommunikációja

11 Terveink Együttműködés javítása Szolgáltatók felkészítése  az együttműködésre  szükségletek diagnosztizálására  szükséglet felmérésre  jelzőrendszeri tevékenységre  szoftverhasználatra Módszerei  szervezetfejlesztés  felnőtt képzés  szupervízió

12 Alapszolgáltatások koordinációja Módszertani munka / standardizáció  kommunikáció javítása  ellátási útvonalak (kompetenciák)  szolgáltatások egységes értelmezése  jelzés-, visszajelzés területein Módszerei  team ülések  tesztelés, kipróbálás

13 Alapszolgáltatások hatékonyságának növelése Hosszú távú cél Közösségi alapú szociális munka fejlesztése Keresni a párbeszédet az erőforrással rendelkezők és az azokkal nem rendelkezők között

14 Lakosság ismereteinek bővítése Közösségfejlesztés területei  információ szerzés módjairól  szükségletek jelzéséről  helyben igénybe vehető szolgáltatásokról Módszerei  Tájékoztatók tartása szülők,és családtagok részére  Interaktív kommunikáció/ Info-kommunikációs fejlesztés  Információs füzetek elkészítése

15 Honlap fejlesztés Célja a közösségfejlesztés A lakosság számára elérhetővé válnak  Információk  Lakossági felhívások  Regisztrált fórumozók értesítése új hírről, témáról  Adatlapok a veszélyes helyzetek jelzésére

16 Projekt megvalósítása Megvalósítás időtartama július december 31. Szakmai megvalósításban résztvevők 1 fő szakmai vezető 2 fő szakmai asszisztens 10 fő családgondozó 8 fő védőnő 12 fő orvos (két fővel nem tudtunk együttműködési megállapodást kötni

17 Projekt megvalósítása Elsődleges feladat volt Alapszolgáltatást végzők szakmai tudásának, együttműködési készségének kialakítása, javítása Képzés 15 főx4x8 óra ( ) Szervezetfejlesztési tréning 2x15 fő számára 10x6 óra ( és ) Szupervízió 2X15 főx14x4 óra( ) és ) 2X15 főx14x4 óra( ) és )

18 Projekt megvalósítása Alapszolgáltatások koordinációja Team munkában a szakmai megvalósítókkal Módszertani útmutatók készítése  Szükségletfelméréshez  Elektronikus jelzőlapok használatához Honlap fejlesztés és kipróbálás  Jelzőlapok  Lakossági fórum oldal Tájékoztató füzet elkészítése  szakemberek  lakosság

19 Projekt megvalósítása További feladatok A lakosság egészségügyi és szociális ismereteinek bővítése Lakossági tájékoztatók tartása Idősek számára 12 alkalommal: Gyermekes családok számára 10 alkalommal

20 Projekt megvalósítása Az alapszolgáltatások hatékonyságának javítása Az alapszolgáltatások hatékonyságának javításaSzükségletfelmérés interjú - szükségletek felmérése kérdőív - ellátási hiány felmérése Elégedettség mérés kérdőíves felmérés ( és )  alapszolgáltatásokat igénybevevők (180 db)  együttműködő partnerek (30 db) elégedettségét vizsgálta a projekt időtartama alatt

21 Eredmények a fő céloknak megfelelően Az alapszolgáltatást végzők együttműködésének javítása érdekében megvalósult  szervezetfejlesztés  felnőtt képzés  szupervízió Az alapszolgáltatások koordinációja a módszertani útmutatók együttes elkészítésével, honlap fejlesztéssel megvalósult Eredmény  Együttműködés a háziorvosi prakszisokkal csak részben javult  Az alapszolgáltatások koordinációja csak részben javult  Az alapszolgáltatások hatékonysága javult  Az igénybevevők elégedettsége javult

22

23

24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP-5.4.9-11/1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin 2014.11.27. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések