Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB 2008. MÁRCIUS 29-30. BUDAPEST.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB 2008. MÁRCIUS 29-30. BUDAPEST."— Előadás másolata:

1 JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB MÁRCIUS BUDAPEST

2 1. Az „A” csapat 7 m-es dobáshoz jut. „A/7”-es játékos a dobásból gólt ér el. „B” csapat készülődik a kezdődobáshoz, amikor jelez az időmérő, hogy „A/7”-es játéktérre lépésekor nem hagyta el senki a játékteret. Mi a helyes döntés? a.) „A/7”-es játékos időleges kiállítása, a gól érvénytelen, „B” csapat szabaddobása a cserehelytől, b) „A/7”-es játékos időleges kiállítása, a gól érvényes, „B” csapat kezdődobása c) „A/7”-es játékos időleges kiállítása, a gól érvénytelen, „B” csapat kidobása (4:6, 13:1 a, 16:3 a)

3 2. A mérkőzés megkezdését követően megérkező gyúró – aki nem szerepel a jegyzőkönyvben (4 hivatalos személyt már beírták) -, megérkezését követően azonnal (az időmérőtől, titkártól engedélyt sem kérve) a játéktérre lép, másodikként, a sérült játékoshoz. A játékvezetők engedélyt adtak a sérült játékos ápolására. Mi a helyes döntés? a)a játék folytatódik b) a csapatfelelős figyelmeztetése, a gyúrónak el kell hagynia a versenyhelyet, c) a csapatfelelős figyelmeztetése, és a gyúró nevének beírása a jegyzőkönyvbe (4:3, 16:1 c)

4 3. A mérkőzés közben „A” csapat 13 fővel van jelen. 2x5 perc „hosszabbítás” következik. „A” csapat a nézőtéren helyet foglaló játékosát (mezbe való öltözést követően) be kívánja írni a jegyzőkönyvbe a hosszabbítás II. félidejében. Mi a helyes döntés? a)„A” csapat 14 főre kiegészülhet, nevét be kell írni a jegyzőkönyvbe. b) „A” csapat 14 főre kiegészülhet, ha azt engedélyezi az ellenfél csapatfelelőse c) „A” csapat nem egészülhet ki 14 főre (2:2, 4:1)

5 4. A 7 m-es dobás védésekor a kapus úgy hárítja a lövést, hogy egyik lábával érinti a kapus határvonalat, a másik lábát átlendíti a 4 m-es vonal felett a levegőben.. Mi a helyes döntés? a)kidobás b) megismételt 7 m-es dobás, mert a kapus érintette a 4 m-es vonalat c) megismételt 7 m-es dobás, mert a kapus átlendítette lábát a 4 m-es vonal felett (5:11, 14:9)

6 5. A mérkőzés I. félidejének utolsó másodperceiben szabálytalanságot követ el „B” csapat, és ezzel „A” csapat gólszerzési lehetőségét hiúsítja meg. A játékvezetők 7 méterest ítélnek a zárójelzés pillanatában. Ezt követően „B/9”-es játékos helyett „B/4”-es játékos lép a játéktérre. Mi a helyes ítélet? a)„időntúli” 7 méteres következik sípjelre, „B/4”-es játékos időleges kiállítását követően b) „időntúli” 7 méteres következik sípjelre, c) „időntúli” 7 méteres következik sípjelre, „B/9”-es játékos időleges kiállítását követően (2:5)

7 6. „B” csapat játékosa tiszta gólhelyzetben támad, amikor „B/10”- es játékos szabálytalan cseréje miatt az időmérő sípol. Mi a helyes ítélet? a)Time-out, „B/10”-es játékos időleges kiállítása, 7 m-es dobás „B” csapat javára b) Time-out, „B/10”-es játékos időleges kiállítása, szabaddobás „A” csapat javára a cserehelytől c) „B/10”-es játékos időleges kiállítása, 7 m-es dobás „B” csapat javára (4:5, 13:1 a)

8 7. A mérkőzés megkezdése után érkező „A/10”-es játékos a játéktérre lép (az időmérőtől/titkártól engedélyt kért és a neve bekerült a jegyzőkönyvbe), azonban nem hagyja el senki a játékteret az eddig teljes létszámban játszó csapatából. Mi a helyes ítélet? a)Time-out, „A/10”-es játékos kizárása b) Time-out, „A” csapatfelelős figyelmeztetése c) Time-out, „A/10”-es játékos időleges kiállítása (4:3, 4:6, 16:3 a) 7

9 8. „B” csapat támadásánál „B/5”-ös játékos tiszta gólhelyzetbe kerül, azonban „A/3”-as - nem először- levegőben lökéssel akadályozza meg a gólszerzést. Mi a helyes ítélet? a)Time-out, „A/3”-as játékos időleges kiállítása, szabaddobás „B” csapat javára b) Time-out, „A/3”-as játékos időleges kiállítása, 7 m- es dobás „B” csapat javára c) Time-out, 7 m-es dobás „B” csapat javára (14:1 a, 16:3 b)

10 9. „A/8”-as játékos megsérül, a játékvezetők engedélyt adnak a játéktérre való belépésre és a sérült ápolására. Az 1 perccel korábban kiállított „A/4”-es játékos, az „A” csapat orvosa és az edző egyszerre lép a játéktérre, de csak az előbbi kettő nyújt segítséget a sérültnek, az edző taktikai utasításokat osztogat a játékosoknak. Mi a helyes ítélet? a)„A/4”-es játékos újabb időleges kiállítása, és további 1 percre még egy játékosnak el kell hagynia a játékteret b)„A/4”-es játékos időleges kiállítása, az edző időleges kiállítása c) Az edző progresszív büntetése. (4:11, 16:1 c, 16:3 c-d, 16:6 a)

11 10. „B/2”-es játékos ellen a játékvezetők támadószabálytalanságot ítélnek. „A” csapat kapusához kerül a labda, aki a kapuelőtérben állva indítja társát, aki gólt ér el. Mi a helyes ítélet? a)A szabaddobás megismételtetése azután, hogy a kapus elhagyta a kapuelőteret. b)Gól. c) A szabaddobás megismételtetése sípszóra azután, hogy a kapus elhagyta a kapuelőteret. (5:3, 13:6)

12 11. „A” csapat kapusa véd, majd társát szándékozik indítani, de a kidobás közben kilép a kapuelőtérből még mielőtt a labda elhagyta volna a kezét. Mi a helyes ítélet? a)A játék folytatódik, nem történt szabálytalanság. b) Szabaddobás a kapus ellen. c) Kidobás sípjelre. (5:6, 6:4, 12:2, 15:6)

13 12. „A/4”-es beálló játékos felé száll a labda, amelyet „B/5”-ös védőjátékos ütőmozdulattal a kapuelőtérbe irányít. A labdát a kapus megfogja, indítja társát, aki gólt lő. Mi a helyes ítélet? a)Gól. b) „A” csapat szabaddobása. c) „A” csapat 7 m-es dobása. (6:7 b, 13:1 b)

14 13. „B/4”-es védőjátékos szoros emberfogással követi „A/7”-es irányító játékost. „A/7”-es egy testcsellel hirtelen megindul a labda irányába, amelyet „B/4”-es - lekésve a játékosról - már csak úgy tud megakadályozni, hogy hátulról megfogja a mezét és lerántja „A/7”-es játékost. Mi a helyes ítélet? a)„B/4”-es játékos időleges kiállítása, szabaddobás „A” csapat javára. b) „B/4”-es játékos végleges kiállítása, szabaddobás „A” csapat javára. c) „B/4”-es játékos kizárása, szabaddobás „A” csapat javára. (8:5 a, 16:6 b)

15 14. „A/10”-es játékos ellen elkövetett szabálytalanság után „B/6”- os játékost kiállítják. „A/10”-es a cserepadon ülő „B/6”-os előtt elfutva a játékos felé köp, de nem találja el. Erre az edző felugrik és „A/10”-es után ered, utoléri, és hátulról megüti. Mi a helyes ítélet? a)„A/10”-es játékos kizárása, az edző kizárása. b) „A/10”-es játékos időleges kiállítása, az edző végleges kiállítása c) „A/10”-es játékos kizárása, az edző végleges kiállítása (8:6, 8:7,16:6 e)

16 15. „B/16”-os kapus védi „A” csapat egyik játékosának lövését. Mivel észleli, hogy „A/1”-es kapus messze kint tartózkodik a kapujából, egyből kapura lövi a labdát, amely „A” csapat kapuja felé tart. Ekkor „A/7”-es játékos a cserehelyről a játéktérre szalad és kivédi a lövést. Mi a helyes ítélet? a)7 méteres dobás „B” csapat javára, „A/7”-es játékos kizárása b) Gól c) „B/16”-os kapus megismételt kidobása (8:6,14:1 a,16:6c)

17 16. „B” csapat szabaddobáshoz jut, amelyet sípjelre kell elvégezni, mert közben időleges kiállítás is történt. A sípjelet követően „B/4”- es játékos mielőtt „B/2”-es játékostársa kezét elhagyta volna a labda, belép a szabaddobási vonalon belülre, majd megkapja a labdát. Mi a helyes ítélet? a)Szabaddobás megismételtetése sípszóra. b) Szabaddobás megismételtetése. c) Szabaddobás „A” csapat javára. (13:7, 15:7)

18 17. „B/1”-es kapus védi a lövést és azonnal indítja „B/2”-es játékostársát, aki tiszta gólhelyzetben rohan az ellenfél kapuja felé, amikor az időmérő sípol és jelzi, hogy „A/4”-es játékos szabálytalanul cserélt. Mi a helyes ítélet? a)Time-out, szabaddobás „B” csapat javára a középvonaltól, A/4”-es időleges kiállítása. b) Time-out, szabaddobás „B” csapat javára az ellenfél szabaddobási vonalától, A/4”-es időleges kiállítása. c) Time-out, 7 m-es dobás „B” csapat javára, „A/4”-es időleges kiállítása. (2:9, 14:1 b, 16:3 a)

19 18. „A/5”-ös játékost kiállították a játékvezetők, mert „B” csapat szabaddobásakor sokadszor sem tartotta be a 3 m-es távolságot. A dobásra adott sípjel elhangzása előtt „A/5”-ös játékos a cserehelyről sportszerűtlen hangnemben bírálja a játékvezetőket. Mi a helyes ítélet? a)Újabb játékos kiállítása „A” csapatból (akit a csapatfelelős jelöl ki), 2 játékossal kevesebb játékos játszhat 2 percig „A” csapatból. b) „A/5”-ös játékos újabb időleges kiállítása, összesen 4 percig tart a büntetése c) „A/5”-es játékos újabb időleges kiállítása, 2 játékossal kevesebb játékos játszhat 2 percig „A” csapatból. (8:4, 16:3 e,g, 16:12 a)

20 19. A játékvezetők „B” csapat edzőjét sportszerűtlen magatartásért időlegesen kiállítják, azonban az ezt követő szabaddobásra adott sípjel elhangzása előtt tovább folytatja a játékvezetők sértegetését. Mi a helyes ítélet? a)Az edző kizárása, a „B” csapat 4 percig 1 fővel kevesebbel játszik. b) Az edző kizárása, a „B” csapat 2 percig 1 fővel kevesebbel játszik. c) Az edző újabb időleges kiállítása, a „B” csapat 4 percig 1 fővel kevesebbel játszik. (8:4, 8:6, 16:3 d, 16:6 a,16:12)

21 20. A játékvezetők nem hallják meg azonnal, amikor „A” csapat időkérése miatt a hivatalos időmérő jelez. A sípjelet követően „A/7”-es játékost gólveszélyes helyzetben szabálytalanul akadályozza „B/3”-as védőjátékos. Mi a helyes ítélet? a)„A” csapat időkérése, „A” csapat szabaddobásával folytatódik a játék, b) „A” csapat időkérése, „A” csapat 7 m-es dobásával folytatódik a játék, „B/3”-as játékos időleges kiállítás c) „A” csapat időkérése, „A” csapat 7 m-es dobásával folytatódik a játék (2:9, 2:10)


Letölteni ppt "JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB 2008. MÁRCIUS 29-30. BUDAPEST."

Hasonló előadás


Google Hirdetések