Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012."— Előadás másolata:

1 Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012

2

3 mi a bioetanol: növényi eredetű, víztelenített és denaturált alkohol

4

5 Forrás: MOL

6

7 évi ~8.000 km gépkocsihasználat ~150 g/km kibocsájtás 1 200 kg CO 2 e85 600 kg

8 Forrás: MOL

9 Éves kibocsájtások a Magyar Ásványolaj Szövetség adatai alapján Benzin: 1,293,617,090 liter Gázolaj: 1,587,193,886 liter Forrás: Magyar Ásványolaj Szövetség (2011 évi adatok) 3 014 127 t CO 2 4 191 191 t CO 2 7 204 318 t CO 2 A kötelező biokomponens bekeverés megtakarítása: 180 107 t CO 2 Az Istenhegyi úti kút megtakarítása: 0,00014 %

10 Érdemes-e első generációs technológiával foglalkoznunk? 1 szem kukorica tömege 0,35-0,4 g Ebből kinyerhető 0,13 g bioetanol és 0,13 g DDGS Bioetanol 28,6 MJ/kg -> 0,13 g -> 3,7 kJ DDGS 17 MJ/kg -> 0,13 g -> 2,2 kJ Összesen5,9 kJ (1,6 Wh)

11 A bioetanol a jelenlegi járműparkban minimális módosítások mellett azonnal alkalmazható megoldást jelent

12 Az etanolbusz motorok jellemzően már megjelenésükkor teljesítették a csak 10 évvel később életbe lépő környezetvédelmi normákat

13 A bioetanol a jelenlegi járműparkban minimális módosítások mellett azonnal alkalmazható megoldást jelent

14

15

16 Az etanollal hajtott autóbusz motor emissziós adatai DSI9E 01 (1996) Euro 4 (2006) CO0.0 g/kWh1.5 g/kWh Szénhidrogének0.1 g/kWh0.46 g/kWh NO-ok3.3 g/kWh3.5 g/kWh Részecskék0.02 g/kWh I. generációs etanol üzemű Scania motor 1989, megfelelt az Euro 3 szabványnak (1999) II. generációs etanol üzemű Scania motor 1996, megfelelt az Euro 4 szabványnak katalizátor nélkül (2006) III generációs etanol üzemű Scania motor 2007, megfelel az Euro 5 és késöbb EEV szabványnak katalizátor nélkül (2009 -2012)

17 Az etanollal hajtott autóbusz motor emissziós adatai Net gain in CO 2 with ethanol Stockholm, diesel vs. ethanol 1990 óta a fosszilis CO2 kibocsátás az etanollal hajtott autóbuszoknak köszönhetően 120 000 tonnával csökkent. A 2004 évi csökkenés több mint 5 000 személygépkocsi 15 000 km-nyi futás CO2- kibocsátásának felel meg A Stockholmi Közlekedési Vállalat emissziós adatai Forrás: Stockholmi Közlekedési Vállalat

18 Etanol-hibrid autóbusz Forrás: SCANIA Dízel – elektromos meghajtás Szuperkondenzátorok Akár 40% üzemanyag megtakarítás

19 „ magas oktánszámú, megújuló alapanyagól készült komponens ”

20

21 Magyar Bioetanol Szövetség

22 „ A kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő, az olajkorszaknak sem azért lesz vége, mert elfogy az olaj” Yamani sejk (Szaúd-Arábia)

23 Köszönöm a figyelmet! kaszab.istvan@szurotrade.hu


Letölteni ppt "Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések