Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TISZTELETTEL KÖSZÖNTÖM A KÖZLEKEDÉSI INNOVÁCIÓS KONFERENCIA RÉSZTVEVŐIT ! Barta István ügyvezető igazgató Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TISZTELETTEL KÖSZÖNTÖM A KÖZLEKEDÉSI INNOVÁCIÓS KONFERENCIA RÉSZTVEVŐIT ! Barta István ügyvezető igazgató Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft."— Előadás másolata:

1 TISZTELETTEL KÖSZÖNTÖM A KÖZLEKEDÉSI INNOVÁCIÓS KONFERENCIA RÉSZTVEVŐIT ! Barta István ügyvezető igazgató Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

2 A bioüzemanyagok előállítása és alkalmazása Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

3

4

5 Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft. A világ népessége Milliárd ember

6 Bruttó ipari termelés A világ ipari termelése Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

7 A növekedés fenntartásához szükséges energiamennyiség

8 Hőmérséklet ( o C) Milligram / liter / térfogat CO 2 koncentráció A légkör CO 2 koncentrációja és a globális hőmérséklet változása 400 [CO 2 ] ~ 280 mg/l/térfogat [CO 2 ] ~ 375 mg/l/térfogat

9 Becsült adat Műszeres mérések Előrejelzések [ o C ] A Föld átlagos hőmérsékletének változása Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

10 A trend 2100-ban – lineáris prognosztizálással – + 3 o C-ot mutat. A Gauss szerinti matematikai modellel számolva ez több, mint 10 o C. Vajon követi-e a Kék Bolygó fejlődése a lombik példáját? Ha nem, miben bízhatunk? - Gauss örökségében, az emberi tudásban: abban, hogy az emberiség használja előrelátó képességét, érzékeli a emberiség használja előrelátó képességét, érzékeli a határokat és visszafordul, mielőtt a katasztrófa valósággá határokat és visszafordul, mielőtt a katasztrófa valósággá válna. válna. Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

11 Energia (villamos és vízenergia kivételével) 7% Ipar és építkezések 34% Közúti szállítás 18% Egyéb szállítás 7% Egyéb 34% CO 2 emisszió megoszlása tevékenységenként a világon

12 Fenntartható fejlődés Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

13 A növekedés fizikai korlátait a földi források anyag-és energiatermelő képességének és a Föld hulladék-abszorbeáló képességének korlátai jelentik. Milyen eszközeink vannak? • Energia hatékonyság javítása • A környezeti elemek terhelésének csökkentése (a teljességre való törekvés nélkül). (a teljességre való törekvés nélkül). • Megújuló energiák hasznosítása Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

14 A világ üzemanyag-fogyasztása • 600 millió tonna benzin / év • 370 millió tonna dízelolaj / év • %-os hasznosulás

15 A világ gépjárműállománya • 2000 : 600 millió gépkocsi OECD országokban : 600 autó /1.000 lakos Magyarország : 280 autó/ lakos Budapest : 350 autó/ lakos • 2010-re : 1,2 milliárd gépkocsi • Ebben az évtizedben a világ gépkocsi állománya várhatóan megduplázódik

16 A közlekedés energiafelhasználásának aránya az összes energiafelhasználáson belül • A Világ összes energiafelhasználása 10 milliárd toe • EU : 28,7 % 1995: 28,7 % 2000: 30,7 % 2000: 30,7 % 2003: 30,4 % 2003: 30,4 % • Magyarország 1995: 17,0 % 1995: 17,0 % 2000: 20,6 % 2000: 20,6 % 2003: 20,6 % 2003: 20,6 % Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

17 2010 Fogyasztás Az Egyesült Államok kőolaj-kitermelése és fogyasztása 1970 Milliárd hordó / év Termelés Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

18 Choren ábrája alapján

19

20 1. Generációs motorhajtó-anyagok 1.1 Nyers növényi olajok (átalakítás nélkül) 1.2 Biodízel (RME, SME, PME, AME, TFME) /észterezett növényi olajok/ 1.3 Biogázolaj / bioalapolaj (katalikus átalakítással izomerizáló hidrogénezéssel) 1.4 Bioetanol (keményítő és cukorbázisok fermentációjával) 1.5 Biogáz (földgáz minőségre tisztítva) Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

21 2. Generációs motorhajtó-anyagok 2.1 Szintetikus motorhajtóanyagok szintézis gázból (BTL, BFTD, BioFT, Bio DME, bio-metanol) (BTL, BFTD, BioFT, Bio DME, bio-metanol) 2.2 Lignocellulóz etanol (enzimes eljárással IOGE, NOVOZYME tech.) NOVOZYME tech.) 2.3 Szilárd biomasszák elfolyósításával (Shell HTU, Flash Pyrolyse) Flash Pyrolyse) Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

22 3. Generációs motorhajtó-anyagok 3.1. Hidrogénnel üzemelő tüzelőanyagcellás 3.1. Hidrogénnel üzemelő tüzelőanyagcellás /tüzelőanyag elemes rendszerek. /tüzelőanyag elemes rendszerek. - Sűrített hidrogénnel (450 Wh/kg) - Sűrített hidrogénnel (450 Wh/kg) - Metanol / etanol folyékony üzemanyaggal, ill. - Metanol / etanol folyékony üzemanyaggal, ill. biogázból nyert metánnal (1000Wh/kg) biogázból nyert metánnal (1000Wh/kg) - Tüzelőanyag reformerekből nyert hidrogénnel - Tüzelőanyag reformerekből nyert hidrogénnel (1500 Wh/kg) (1500 Wh/kg) Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

23 A bioüzemanyagok összehasonlítása BioüzemanyagneveTermés(t/ha)Bioüzemanyag(liter/t)Mennyiség(l/ha)Dízelolajegyenérték(l/ha)Km/ha Növényi olaj (repceolaj) 3, , Biodízel (RME) 3, , Bioetanol- gabona 6, , Bioetanol- cukorrépa 40, Bioetanol- cukornád 57, , BTL (Biomass to liquid) 15, , Bio-metán (kukoricaszilázs) 45, (Nm 3 /t) (Nm 3 /ha) 4.950, , Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

24 EURÓPAI UNIÓ A Tanács március 9.-ei vállalása alapján a bio- üzemanyagok részarányának alakulása várhatóan: • 2010-re : 5,45% (12,6 millió t bioetanol és 11,5 millió t biodízel) • 2020-ra : 10,00 % Jelenlegi helyzet bioetanol: EU25 : 0,20 % = 720 e. t (világ 2 %-a) Magyaro. : 0,07% = 12 e. t Jelenlegi helyzet biodízel: EU25: 0,8 % = 3200 Kt Magyaro.: nincs adat Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

25 Magyarország 2233/2004. (IX. 22.) Korm. határozat teljesítéséhez 2233/2004. (IX. 22.) Korm. határozat teljesítéséhez (2010re): (2010re): • 59 millió l bioetanolt kell előállítani • 56 millió l biodízelt és • a szükséges alapanyagot biztosítani kell • a motorbenzinbe kevert bioetanol alapon gyártott ETBE (etil-tercier butil-éter) után és a gázolajba kevert szabványos minőségű biodízel után december 31-ig jövedékiadó-visszatérítés legyen érvényben. Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

26 A bio-motorhajtóanyagok használatának lehetséges megoldásai 1. Megoldás 2 2. Megoldás A hajtóanyag illesztése a motorhoz Észteres, katalikus átalakítások, ETBE Bekeverések Hagyományos motorkonstrukciók Ipari megoldás A motor illesztése a hajtóanyag Speciális motorok Elsbett, etanolmotor, gázmotor Átalakított motorok, Egy- és kéttankos megoldások Tiszta növényi olaj Vizes vagy finomított etanol Biogáz Helyi, lokális megoldások Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

27 Biológiai eredetű motorhajtóanyagok felhasználási területe 1. Hidegen préselt, szűrt növényi olaj 2. Biodízel Biogázolaj 3. Bioetanol 4. Biogáz 5. Gázolajjal kevert biodízel (10 %) 6. Benzinnel kevert bioetanol (10 %) SzemélygépkocsikSzemélygépkocsikSzemélygépkocsikSzemélygépkocsik Valamennyi dízel üzemű motorban Haszonjárművek Motoros munkagépek AutóbuszAutóbusz Mezőgazdasági és erdészeti erőgépek Mezőgazdasági és erdészeti erőgépek Vasúti mozdonyok Stabil motorok Stabil üzemű aggregátorok Hajók Átalakított motorokkal Közvetlenül átalakítás nélkül Speciális biogáz motor Közvetlenül alkalmazható Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

28

29 Európában jelenleg az alábbi gépjárműforgalmazók kínálnak bioetanollal és benzinnel egyaránt működni képes járműveket: • Volvo • Ford • Saab • Scania Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

30 SunDiesel • Daimler Crysler • Volswagen

31 Hibridek A hibrid autó egy elektromos motor és egy benzines motor összekapcsolásából létrejövő hajtómű által mozgatott autó. • Toyota • Nissan • Honda • Ford • Lexus • GM • Shevrolet Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.

32

33

34 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft.


Letölteni ppt "TISZTELETTEL KÖSZÖNTÖM A KÖZLEKEDÉSI INNOVÁCIÓS KONFERENCIA RÉSZTVEVŐIT ! Barta István ügyvezető igazgató Bio-Genezis Környezetvédelmi Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések