Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár."— Előadás másolata:

1

2 Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár

3 Tamási Csilla 2003.okt.15. Az előadás célja: Bevezetés a kontrolling fogalmába Kontrollingterületek Kontrollingeszközök Gyakorlati példák ismertetése

4 Tamási Csilla 2003.okt.15. A kontrolling fogalma „ control” = 1. irányít 2.ellenőriz „controlling” = olyan tevékenység, amely egyszerre irányít és ellenőriz A kontrolling új vezetési funkció: feladata a tervezés, a terv-tény összehasonlítás, a beavatkozás

5 Tamási Csilla 2003.okt.15. Lényeges kontrollingterületek A képzési teendők integrációja Az oktatási teendők tartalma Az oktatás sikerének mérése Az oktatási és tanulási módszerek hatékonysága

6 Tamási Csilla 2003.okt.15. kompetencia=képzettség, képességek, hozzáállás

7 Tamási Csilla 2003.okt.15. A könyvtárosok felkészültségének vizsgálata a Pest Megyei Könyvtárban 1996 A vizsgálat feltárja az alkalmazottak képességeit a könyvtár különböző munkaterületein Célja: Megmutatja a képzési területeket informálja a könyvtárvezetést a dolgozók képességeiről

8 Tamási Csilla 2003.okt.15. A feladatok közül melyeket és milyen mértékben végzi a munkája során? A1 Szolgáltatások tervezése A2 Vezetői tevékenység A3 Szolgáltatások bonyolítása A4 Információs technológiák A5 Pénzügy adminisztráció A6 Fenntartói tevékenységek

9 Tamási Csilla 2003.okt.15. Mely területeken érzi magát erősnek ? B 11 Javaslatok, indítványok előterjesztése B 12 Szolgáltatások stratégiai tervezése B 13 Tárgyalások politikusokkal és szolgáltatókkal B 14 Parnerkapcsolatok

10 Tamási Csilla 2003.okt.15. Szervező és irányító tevékenység B 21 Stratégiai irányítás B 22 Változások menedzselése B 23 Csoportmunka, irányítás B 24 Munkacsoport létrehozása B 25 Feladatkiosztás B 26 Szolgáltatás tervezése B 27 Minőségi követelmények B 28 Vezetés tájékozottsága B 29 Ügyfélszolgálat B 291 Személyzeti politika B 292 Szakemberképzés B 293 A személyzet attitűdje012345

11 Tamási Csilla 2003.okt.15. Szolgáltató tevékenység B 31 Kölcsönzés : felügyelet B 32 Kölcsönzés: szolgálat B 33 Gyermekkönyvtári kölcsönzés B 34 Gyermekkönyvtári foglalkozások B 35 Tájékoztatás – referensz B 36 Tájékoztatás/ állományrendezés B 37 Katalógusok használata B 38 Helytörténet B 39 Speciális gyűjtemények B 391 Szerzeményezés az iskolai könyvtáraknak012345

12 Tamási Csilla 2003.okt.15. Információs technológiák (IT) B 41 Az IT rendszerek kiválasztása B 42 Az IT rendszerek irányítása B 43 Adatbázis tervezés, fejlesztése B 44 Hardver karbantartás B 45 Szoftver installálás és karbantartás B 46 Információ hordozók B 47 CD-ROM használata B 48 Hálózat használata B 49 Belső katalógusok használata B 491 Szövegszerkesztő használata B 492 Továbbképzések az IT-ben

13 Tamási Csilla 2003.okt.15. Pénzügy és adminisztráció B 51 Intézményi költségvetési terv B 52 Igazgatási költségek B 53 Kalkuláció, árképzés B 54 Költségelemzés, ellenőrzés B 55 Számlázás B 56 Könyvelés B 57 Pénzalapok, bővítésük B 58 Beszerzés, vásárlás012345

14 Tamási Csilla 2003.okt.15. Szolgáltatások B 61 Állománygyarapítás B 62 Beszerzési döntés B 63 Állomány apasztás B 64 Állomány feldolgozás B 65 Katalogizálás B 66 , fax használata B 67 Fogalmazás B 68 Nyomdai előkészítés B 69 Könyvtár reklám B 691 Használói felmérések B 692 Olvasómozgalmak012345

15 Tamási Csilla 2003.okt.15. Összefoglalás, eredmények KönyvtárvezetésKönyvtárosok feladatismeretfeladatismeret Szolgáltatás tervezés 3,73,32,12,5 Vezetői tevékenység 3,33,20,62,3 Szolgáltatások bonyolítása 2,72,83,62,8 Információs technológiák 2,72,42,01,1 Pénzügy, adminisztráció 2,72,01,61,1 Szolgáltatások 2,33,32,82,9

16 Tamási Csilla 2003.okt.15. Olvasószolgálati Kommunikáció. (1.) A tréning értékelése A tréning tartalmának átadása gyakorlatias volt 2. Az anyag érthető volt 3. A tréning érdekkeltő, változatos volt 4. Az előadási és levezetési mód 5. A munkám szempontjából hasznos volt 6. Mennyire volt jó a tréner

17 Tamási Csilla 2003.okt.15. Olvasószolgálati Kommunikáció. (2.) A tréning értékelése54321 A tréningvezető elegendő elméleti ismeretekkel bírt Jól érezted magad az együttműködésetek során? Tudtad érvényesíteni magad és nézeteid? Hasznosnak tartottad a dokumentációkat? Milyen megelégedéssel valósítottad meg személyes célkitűzéseid? A munkahelyemnek előnyére válik megszerzett új tudásom

18 Tamási Csilla 2003.okt.15. JátékJátékJátékJáték Képzés vagy továbbképzés____________________________ Név:_____________________________________________ 1.Helyzetmeghatározás Együttműködés a csoportunkban Mi az ami különösenMi az, ami hiányzik a tetszik?csoportban?

19 Tamási Csilla 2003.okt Eredmények a csoportban Melyek a leggyakoribbMivel érünk el sikereket? kudarcaink?

20 Tamási Csilla 2003.okt A munkám Mi sikerül jól?Mi nem sikerül jól?

21 Tamási Csilla 2003.okt Magatartásom Milyen erősségeketMelyek a gyenge pontok veszek észre magamon?a viselkedésemben?

22 Tamási Csilla 2003.okt Milyen „szerepet játszom” a csoportban?

23 Tamási Csilla 2003.okt.15. „Nincsen semmi, amit nehezebb véghezvinni, aminek kétségesebb a sikere, amit veszélyesebb felvetni, mint a dolgok új rendjének kezdeményezését” Machiavelli (1513)


Letölteni ppt "Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések