Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„ Múzeumpedagógiai képzés a felsőoktatásban” Készítette: Dr. Foghtűy Krisztina 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„ Múzeumpedagógiai képzés a felsőoktatásban” Készítette: Dr. Foghtűy Krisztina 2009."— Előadás másolata:

1 „ Múzeumpedagógiai képzés a felsőoktatásban” Készítette: Dr. Foghtűy Krisztina 2009

2  A 35/1999. (VIII. 24.) OM rendelet alapján a múzeumpedagógia szakirányú továbbképzési szak az 1999/2000. tanévben másoddiplomás képzés keretében indult be.  Képzési idő 4 félév, 465 óra

3 Tantárgy neve 1. félév 2. félév3. félév4. félév ea.szem.ea. Múzeumpedagógia 30 k 15 k 15 sz Muzeológia 15 k 15 ai Művészetpszichológia 15 gyj Művészettörténet 15 k Természettudományi múzeumi ismeretek 15.k 15 sz Néprajz 15 k

4 Tantárgy neve 1. félév2. félév3. félév4. félév szem. Múzeumpedagógia módszertan 15 gyj Művészetpedagógia 15 gyj Kommunikáció elmélet 15 ai Mikrotanítás 15 ai

5 Tantárgy neve 1. félév2. félév 3. fél év4. félév szem. Képzőművészet 30 gyj Történettudomány 30 gyj Természettudomány 30 gyj Művelődéstörténet 30 gyj

6 Tantárgy neve 1. félév2. félév 3. fél év4. félév szem. Bevezetés az Egyiptológiába 15 ai Történeti játszóház 15 ai Kreatív képzőművészeti foglalkozás 15 ai Interaktív kiállítások 15 ai

7  Szövés-fonás, gyöngyfűzés – Bordácsné Kishonti Erika  Kerámia – Simon Edit  Festőkurzus – Sipos Endre, Sinkó István  Címer festészet – Kovács Gergely  Kézművesség – Gulyás Anikó, Juhász Éva, Leskó Valéria  Mézeskalács díszítés – Vásárhelyi Tamás  Balaton Múzeum – Havasi Bálint, Drubelné Molnár Adél  Helikon Kastélymúzeum – Czoma László  Georgikon Majormúzeum – Szabóné Lázár Ibolya  Állandó segítőtársaink – Magyar Erzsébet, Huszics György, Bencze Judit, Bondor Mária, Palotainé Simon Ilona, Szepesházyné Kurimay Ágnes

8

9  Művészeti blokk Szépművészeti Múzeum – Bartos Zoltán Magyar Nemzeti Galéria – Veress Ágnes Petőfi Irodalmi Múzeum – Végh Károly Ludwig Múzeum –, Hemrik László Néray Katalin

10  Történettudományi blokk Magyar Nemzeti Múzeum – Pintér János, Kesik Gabriella, Lovas Márta Hadtörténeti Intézet és Múzeum - Holló József Ferenc, Maros Zsuzsa Budapesti Történeti Múzeum - Jeszenkovitsné Gebhardt Margit

11  Természettudományi blokk Magyar Természettudományi Múzeum – Vásárhelyi Tamás Magyar Mezőgazdasági Múzeum – Darvas Lászlóné Fővárosi Állat- és Növénykert – Sárfalvi Judit

12  Műszaki blokk Közlekedési Múzeum – Kócziánné Szentpéteri Erzsébet, Gulyás Anikó Öntödei Múzeum – Lengyelné Kiss Katalin, Huszics György

13  Néprajz blokk Néprajzi Múzeum – Selmeczi Kovács Attila, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Szentendre – Káldy Mária Sárospatak Református Kollégium Tudományos Gyűjteményei Múzeuma – Pocsainé Eperjesi Eszter Lux Éva

14 Victor András - ELTE TTK (természettudomány, módszertan elmélet) Bencze Judit – Kodolányi János Főiskola (történettudomány) Sipos Endre - a Fazekas Mihály Gyakorló Gimnázium vezető tanára (művészet) Sinkó István - GYIK Műhely Bondor Mária – Pesterzsébeti Pedagógiai Intézet (történettudomány) Palotainé Simon Ilona – József Attila Általános Iskola (módszertan gyakorlata) Szepesházyné Kurimay Ágnes – József Attila Általános Iskola (módszertan gyakorlata)

15  Végzett hallgatók száma: 271 fő  2008/2009-es tanévben 34 fő végzi tanulmányait  A teljes hallgatói létszámon belül a múzeumpedagógiai képzésben résztvevők aránya: 3-5 %

16  A 10 éves képzés tartalmi elemeinek összegzése - előadások

17  Szekciók:  1. A képzés oktatási formái-elmélet és gyakorlat aránya  2. A képzés tartalmi áttekintése, változtatások, javaslatok  3. A múzeumpedagógiai képzés használhatósága a múzeumban  4. A képzés hasznosítása az óvodai, az iskolai területen és a felsőoktatásban

18  Összegzés  Tartalmi struktúrája jó  Művészeti múzeumok túlsúlya tapasztalható  Meg kell teremteni a diploma elismertségének kompetenciáját  Múzeumpedagógiai szakirodalom és múzeumpedagógiai saját honlap létrehozása  Speciális modulok létrehozása végzettség szerint:  Múzeumi terület több pedagógiai és pszichológiai ismeretet  Iskolai terület több muzeológiai ismeretet

19  A kérdőívek szerkesztésében részt vettek: Bencze Judit, Bondor Mária, Foghtűy Krisztina, Kovács Gergely, Németh András, Palotainé Simon Ilona, Sípos Endre, Szabolcs Éva, Szepesházyné Kurimay Ágnes, Vásárhelyi Tamás  Végleges szerkesztés: Bárd Edit, Szepesházyné Kurimay Ágnes  Kérdőívek begyűjtése: Szepesházyné Kurimay Ágnes  Értékelés: Bárd Edit

20  Az oktatás tartalmi és módszertani elemeinek értékelése  Az ismeretek gyakorlati alkalmazhatósága, hatékonysága  Képzés során kialakult kapcsolatok, kapcsolatrendszerek

21 Minden volt hallgatónak kiküldtük a kérdőívet  Visszaérkezett a negyede  Településileg  48% fővárosi  17 % nagyvárosi  35 % kisváros és falu  Végzettség szerint  50 % tanító és általános iskolai tanár  22 % középiskolai tanár  28% népművelő, óvodapedagógus, muzeológus

22  Hasznosság 5,5-6,2 pont (mindenki)  Speciálkollégiumok  Inkább elméleti jellegű -55 %  Közvetlenül alkalmazható eszközök és módszerek – 59 %  A tanultak egységes rendszerré álltak össze–55 %  Módszertani kultúra  Gazdagította -76 %  Alapjaiban megváltoztatta - 12%

23  Jelenlegi múzeumpedagógusi aktivitás  Rendszeres - 24 %  Alkalmanként – 30 %  Visszanyúl a képzés során nyert tudáshoz  Sokszor - 33 %  Többször – 35 %

24

25

26

27  92 % baráti vagy munkakapcsolatban van csoporttársaival  70 % ismer korábbi vagy későbbi évfolyamon végzettet  37 % kért segítséget egykori oktatójától  79 %-nak segít a személyes ismeretség a múzeumi foglalkozások tervezésében

28  Az oktatói szakmai munka színvonalának megőrzése  Hallgatói vélemények, visszajelzések az oktatói munkával és a képzés színvonalával kapcsolatban  A múzeumpedagógia nappali tagozatának mielőbbi elindítása

29

30 „ Rengeteget tanultam, rengeteget változtam, rengeteg jó és okos embert ismertem meg. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy részese lehettem mindennek, és köszönet érte mindazoknak, akik elindították és megvalósították ezt a képzési formát.”

31 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„ Múzeumpedagógiai képzés a felsőoktatásban” Készítette: Dr. Foghtűy Krisztina 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések