Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KANSAI NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR Készítette: Szileszki Anikó Kádár István Müller Ádám Zsíros Ádám 2014.04.15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KANSAI NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR Készítette: Szileszki Anikó Kádár István Müller Ádám Zsíros Ádám 2014.04.15."— Előadás másolata:

1 KANSAI NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR Készítette: Szileszki Anikó Kádár István Müller Ádám Zsíros Ádám

2 Tartalom Elhelyezkedés 2. Történet 3. Tervezés, kivitelezés 4. Megközelítés 5. Bővítés 6. Jövő

3 Elhelyezkedés Ország:Japán Távolság:Osaka – Tokió ~500 km

4 Elhelyezkedés Városok:Sennan, Izumisano, Kaizuka Térség:Oszakai öböl, mesterséges sziget

5 Történet  Osaka, 2.6 millió lakos, fontos kskd-i központ (nappal 3.7 millió ember)  1960-as évek igény >> repülőtér  Probléma: környék sűrűn lakott, zajszennyezés  Megoldás: mesterséges sziget  Építkezés elkezdődik  Befejeződik a szigetet elválasztó fal építése  Nemzetközi repülőtér megnyílik (7 év)  Később: kapacitásnövelés szükséges  Bővítés (új sziget) építése  Új sziget megnyitása

6 Tervezés, kivitelezés  Főbb Műszaki adatok:  20 évi tervezőmunka, 3 éves építkezés (1. sziget)  Költségek: 15 milliárd dollár (+1 millió dolláros híd) (3,68 ezer milliárd Ft)  Építkezésen dolgozók száma: 1 millió fő  Építési idő: 10 millió munkaóra  3500m*4000m-es mesterséges sziget ( sziget)  Felhasznált tetraéder betonelemek: db  Felhasznált földmennyiség: 200 millió m 3  Feltöltött medence átlagos mélysége: 18-30m

7 Tervezés, kivitelezés  Építési nehézségek:  Tenger fenéken: porózus agyag réteg >> homokkiszárításos módszerrel >> süllyedés felgyorsítása  Lehatárolás: 11 km hosszú, betontömbökből álló védőfal  Körülhatárolt részbe: 180 millió m 3 föld  Utasforgalmi épület: legyen könnyű, de ellenálló (tájfunok, földrengések) – Renzo Piano  Süllyedés: gyorsabb mint várt: 5 év alatt 8 m (40 év utánra várták)

8 Tervezés, kivitelezés  A terminál (könnyű súly, erős szerkezet)  Épület: acél és megerősített üveg, világ legnagyobb egyterű épülete (1,7 km)  Alátámasztás: 900 darab változtatható magasságú tartópillér  Falak: dupla falak, plafonról lógnak le >> megemelés ne legyen észrevehető

9 Tervezés, kivitelezés  Légtechnikai berendezések: felső födémhez rögzítve  Lépcsők: plusz fokok  Sok kritika >> mérnöki katasztrófa (süllyedések)>>1995 földrengés, 1998 tájfun  Süllyedés beállt: 5cm/év (építéskor: 6cm/hó)  2001: „Civil Engineering Monument of the Millennium” díj

10 Megközelítés  Skygate bridge: világ leghosszabb, kétszintes rácsos szerkezetű hídja  3750 m hossz  6 sáv – felső szinten  2 vasúti vágány – alsó szinten  További kapacitásigény: 2003 bővítés azonos méretű szigettel (külön le-, és felszállópálya)

11 Bővítés  Döntés: 1999 >> kapacitáshiány  1 kifutópálya >> bővítéssel: külön le és felszállópálya  Nagy zavarérzékenység  Megduplázódó kapacitás >> nagyobb bevételek >> beruházás megtérülés  Előrejelzés: utazási igények nőnek  Mélyebb tengerszint: 6 m-el nagyobb süllyedés  Sok kérdés, bizonytalanság: hogy hat az új sziget az előző süllyedéseire?  Eltérő süllyedésviszonyok: összeköttetés?  200 m távolságra 1. szigettől  500 m-el hosszabb kifutópálya  2007-re készült el  Csődveszély: utasszám csökkenés (2001. szeptember 11., SARS vírus)

12 Bővítés

13 Reptéren megforduló nemzetközi légitársaságok  AirCanada  AirChina  AirFrance  AirIndia  Alitalia  All Nippon Airways  Asiana Airlines  EgyptAir  Emirates  KLM  Lufthansa  Qantas

14 Forgalom, számadatok  Utasforgalom: fő (2006)  Teherforgalom: tonna (2006)  Gépmozgás: (2006)  Fogadott gépek150 gép/nap  Látogatók megnyitáskor fő/1 hónap  Bővítés következtében30 helyett 60 gép fogadása /óra  Boeing 747 leszállási díja7500 USD = 1,725 millió Ft világon 2. legdrágább

15 Jövő  Megépítés közben: aggodalmak >> kihasználtság, igény, süllyedések következménye?  2000-es évek eleje >> utasszám csökkenés  Később fellendülés, utasszám nő  2. kifutópálya megépülésével >> jelentős ázsiai csomópont  Hetente: 499 járat Ázsiába, Ausztrálázsiába (Ausztrália, Új Zéland, Új Guinea) 66 járat Európába és Közel Keletre 35 járat Észak-Amerikába

16 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "KANSAI NEMZETKÖZI REPÜLŐTÉR Készítette: Szileszki Anikó Kádár István Müller Ádám Zsíros Ádám 2014.04.15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések