Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kansai Nemzetközi repülőtér

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kansai Nemzetközi repülőtér"— Előadás másolata:

1 Kansai Nemzetközi repülőtér
Készítette: Szileszki Anikó Kádár István Müller Ádám Zsíros Ádám

2 Tartalom Elhelyezkedés Történet Tervezés, kivitelezés Megközelítés
Bővítés Jövő

3 Elhelyezkedés Ország: Japán Távolság: Osaka – Tokió ~500 km

4 Elhelyezkedés Városok: Sennan, Izumisano, Kaizuka Térség: Oszakai öböl, mesterséges sziget

5 Történet Osaka, 2.6 millió lakos, fontos kskd-i központ (nappal 3.7 millió ember) 1960-as évek igény >> repülőtér Probléma: környék sűrűn lakott, zajszennyezés Megoldás: mesterséges sziget 1987. Építkezés elkezdődik 1989. Befejeződik a szigetet elválasztó fal építése 1994. Nemzetközi repülőtér megnyílik (7 év) Később: kapacitásnövelés szükséges 2003. Bővítés (új sziget) építése 2007. Új sziget megnyitása

6 Tervezés, kivitelezés Főbb Műszaki adatok:
20 évi tervezőmunka, 3 éves építkezés (1. sziget) Költségek: 15 milliárd dollár (+1 millió dolláros híd) (3,68 ezer milliárd Ft) Építkezésen dolgozók száma: 1 millió fő Építési idő: 10 millió munkaóra 3500m*4000m-es mesterséges sziget ( sziget) Felhasznált tetraéder betonelemek: db Felhasznált földmennyiség: 200 millió m3 Feltöltött medence átlagos mélysége: 18-30m

7 Tervezés, kivitelezés Építési nehézségek:
Tenger fenéken: porózus agyag réteg >> homokkiszárításos módszerrel >> süllyedés felgyorsítása Lehatárolás: 11 km hosszú, betontömbökből álló védőfal Körülhatárolt részbe: 180 millió m3 föld Utasforgalmi épület: legyen könnyű, de ellenálló (tájfunok, földrengések) – Renzo Piano Süllyedés: gyorsabb mint várt: 5 év alatt 8 m (40 év utánra várták)

8 Tervezés, kivitelezés A terminál (könnyű súly, erős szerkezet)
Épület: acél és megerősített üveg, világ legnagyobb egyterű épülete (1,7 km) Alátámasztás: 900 darab változtatható magasságú tartópillér Falak: dupla falak, plafonról lógnak le >> megemelés ne legyen észrevehető

9 Tervezés, kivitelezés Légtechnikai berendezések: felső födémhez rögzítve Lépcsők: plusz fokok Sok kritika >> mérnöki katasztrófa (süllyedések)>>1995 földrengés, tájfun Süllyedés beállt: 5cm/év (építéskor: 6cm/hó) 2001: „Civil Engineering Monument of the Millennium” díj

10 Megközelítés Skygate bridge: világ leghosszabb, kétszintes rácsos szerkezetű hídja 3750 m hossz 6 sáv – felső szinten 2 vasúti vágány – alsó szinten További kapacitásigény: 2003 bővítés azonos méretű szigettel (külön le-, és felszállópálya)

11 Bővítés Döntés: 1999 >> kapacitáshiány
1 kifutópálya >> bővítéssel: külön le és felszállópálya Nagy zavarérzékenység Megduplázódó kapacitás >> nagyobb bevételek >> beruházás megtérülés Előrejelzés: utazási igények nőnek Mélyebb tengerszint: 6 m-el nagyobb süllyedés Sok kérdés, bizonytalanság: hogy hat az új sziget az előző süllyedéseire? Eltérő süllyedésviszonyok: összeköttetés? 200 m távolságra 1. szigettől 500 m-el hosszabb kifutópálya 2007-re készült el Csődveszély: utasszám csökkenés (2001. szeptember 11., SARS vírus)

12 Bővítés

13 Reptéren megforduló nemzetközi légitársaságok
AirCanada AirChina AirFrance AirIndia Alitalia All Nippon Airways Asiana Airlines EgyptAir Emirates KLM Lufthansa Qantas

14 Forgalom, számadatok Utasforgalom: 16 689 658 fő (2006)
Teherforgalom: tonna (2006) Gépmozgás: (2006) Fogadott gépek gép/nap Látogatók megnyitáskor fő/1 hónap Bővítés következtében 30 helyett 60 gép fogadása /óra Boeing 747 leszállási díja USD = 1,725 millió Ft világon 2. legdrágább

15 Jövő Megépítés közben: aggodalmak >> kihasználtság, igény, süllyedések következménye? 2000-es évek eleje >> utasszám csökkenés Később fellendülés, utasszám nő 2. kifutópálya megépülésével >> jelentős ázsiai csomópont Hetente: 499 járat Ázsiába, Ausztrálázsiába (Ausztrália, Új Zéland, Új Guinea) 66 járat Európába és Közel Keletre 35 járat Észak-Amerikába

16 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Kansai Nemzetközi repülőtér"

Hasonló előadás


Google Hirdetések