Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra."— Előadás másolata:

1 Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra

2 Románia gazdasági környezete Államadósság a GDP 36,3 %-a (Magyarországon a GDP 78,6%-a) Kedvező növekedési kilátások: 2011-ben 2,4%-os volt a növekedés (+1,9 %) 2012-ben 0,4% -os volt a növekedés (-1,5 %) 2013-ban 1,8 %-os növekedés várható (+0,1 %) 2014-ben 2,7%-os növekedés várható (+1,5 %) 2012-ben az export és import stagnált, a kilátások viszont kedvezőek Legfontosabb külkereskedelmi partnerei: Németország és Olaszország, Magyarország,Franciaország és Törökország

3 Románia vasúti árufuvarozási teljesítménye Vasúti áruszállítás 2011-ben: ÁTKM +138% Volumen +128% 2012-ben kb. 2%-kal növekedett és 2013-ban is 3%-os növekedés várható a vasúti áruszállítási teljesítményben. Jellemző áruféleségek: 49 % szén, kőolaj és a földgáz 22 % koksz és feldolgozott kőolaj 7 % vegyipari termék 5 % fémalapanyag, fémfeldolgozási termékek 4 % fémtartalmú ércek és egyéb bányászati termékek 14 % egyéb

4 KikötőkÖssz. konténer forgalom kikötőnként 2011-ben TávolságJellemzők Hamburg-Bremerhaven TEU1300 Km A gazdasági válság miatt lényegesen esett Hamburg forgalma, 14 helyre esett vissza az 5.-ről Trieszt TEU532 km Kisebb jelentőségű, mert Koper erős konkurencia szereppel bír Koper TEU575 km Adriai kikötők közül kiemelkedő, minőségi szolgáltatást nyújt, olcsó Rotterdam TEU1400 km Rijeka Constanta TEU; TEU 550 km; 1100 km Rijeka legnagyobb hátránya: Horvátország nem EU tag, Constanta vasúti szempontból nem versenyképes, a közúttal szemben Vasúti árufuvarozás számára releváns kikötők

5 Constanzta – RCH kapcsolat Tranzit: Ausztria-Constanzta: farostlemez – 405 tonna Tranzit: Csehország-Constanta: vasúti sín tonna Tranzit: Constanta-Lengyelország: vasúti sín tonna Tranzit: Lengyelország-Malina: koksz – 287 ezer tonna Import: Constanta –Dunaújváros szén – 270 ezer tonna Export: Békéscsaba,Orosháza, Püspökladány – Constanta: búza, árpa, kukorica – 57 ezer tonna Az adatok 2012-es évre vonatkoznak

6 Magyarország, mint Constanta kelet-közép európai elosztó központja Constanta kikötő kapacitása, nagysága (legnagyobb konténer kikötő a térségben) Folyamatos infrastruktúrafejlesztés Vasúti kapcsolat fejlesztése  RCC Projektvonatok Jövőbeli lehetőségek

7 7 Az RCA csoport nemzetközi üzemeltetési karja saját mozdonyokkal/mozdonyvezetőkkel (RCA AG leányvállalata, ÖBB Produktion analógiájára) Kisebb, rugalmasabb Rail Cargo Carrier versenyképes költségekkel Kelet-Európa számára (saját vontatás CZ, HU, RO, BG; adott esetben SK és TK) Fókusz a minőségileg kiváló nemzetközi zártvonatokon, szórt küldeményes forgalom és területi rendezés a helyi vasutakkal partnerségben Irányítás mint szolgáltatási központ az ÖBB Produktion analógiájára A legmagasabb complianceigények fenntartása Rail Cargo Carrier (RCC)

8 Működési terület 8 ZNL BG Express Rail RCA CZRCCRCR Vállalat Telephely Együttműködés 3kV egyenáram 25kV/50Hz

9 CÉL: IV-es, V-ös, VII-es páneurópai közlekedési folyosók feltérképezése, új közlekedési stratégiák kialakítása, hogy a folyosók egyre inkább „zöld” intermodális folyosókká alakuljanak át.

10 IV. Páneurópai folyosó SWOT analízise Erősségek Erős árufuvarozási piac Intermodális központok megléte Kombináltfuvarozási szolgáltatások Folyamatban lévő infrastruktúra/technológia fejlesztések Gyengeségek Sok helyen egyvágányú vasúthálózat Az autópálya még nem épült ki Az információs rendszerek integrációjának hiánya Jelentős CO2 kibocsátás Lehetőségek Áruáramlatok változása a globális logisztikai láncban Export növekedése Közös intermodális szállítási stratégia „Zöld” normák és irányelvek Veszélyek Pénzügyi (adósság) krízis Környező országok, melyek költséghatékonyabb és magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak

11

12

13 Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út


Letölteni ppt "Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések