Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra."— Előadás másolata:

1 Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra

2 Románia gazdasági környezete Államadósság a GDP 36,3 %-a (Magyarországon a GDP 78,6%-a) Kedvező növekedési kilátások: 2011-ben 2,4%-os volt a növekedés (+1,9 %) 2012-ben 0,4% -os volt a növekedés (-1,5 %) 2013-ban 1,8 %-os növekedés várható (+0,1 %) 2014-ben 2,7%-os növekedés várható (+1,5 %) 2012-ben az export és import stagnált, a kilátások viszont kedvezőek Legfontosabb külkereskedelmi partnerei: Németország és Olaszország, Magyarország,Franciaország és Törökország 2014. 08. 06. www.railcargo.hu 2

3 Románia vasúti árufuvarozási teljesítménye Vasúti áruszállítás 2011-ben: ÁTKM +138% Volumen +128% 2012-ben kb. 2%-kal növekedett és 2013-ban is 3%-os növekedés várható a vasúti áruszállítási teljesítményben. Jellemző áruféleségek: 49 % szén, kőolaj és a földgáz 22 % koksz és feldolgozott kőolaj 7 % vegyipari termék 5 % fémalapanyag, fémfeldolgozási termékek 4 % fémtartalmú ércek és egyéb bányászati termékek 14 % egyéb 2014. 08. 06. www.railcargo.hu 3

4 KikötőkÖssz. konténer forgalom kikötőnként 2011-ben TávolságJellemzők Hamburg-Bremerhaven14 929 652 TEU1300 Km A gazdasági válság miatt lényegesen esett Hamburg forgalma, 14 helyre esett vissza az 5.-ről Trieszt363 000 TEU532 km Kisebb jelentőségű, mert Koper erős konkurencia szereppel bír Koper589 314 TEU575 km Adriai kikötők közül kiemelkedő, minőségi szolgáltatást nyújt, olcsó Rotterdam11 876 920 TEU1400 km Rijeka Constanta 137 000 TEU; 648 458 TEU 550 km; 1100 km Rijeka legnagyobb hátránya: Horvátország nem EU tag, Constanta vasúti szempontból nem versenyképes, a közúttal szemben Vasúti árufuvarozás számára releváns kikötők

5 Constanzta – RCH kapcsolat Tranzit: Ausztria-Constanzta: farostlemez – 405 tonna Tranzit: Csehország-Constanta: vasúti sín- 2.961 tonna Tranzit: Constanta-Lengyelország: vasúti sín - 577 tonna Tranzit: Lengyelország-Malina: koksz – 287 ezer tonna Import: Constanta –Dunaújváros szén – 270 ezer tonna Export: Békéscsaba,Orosháza, Püspökladány – Constanta: búza, árpa, kukorica – 57 ezer tonna Az adatok 2012-es évre vonatkoznak

6 Magyarország, mint Constanta kelet-közép európai elosztó központja Constanta kikötő kapacitása, nagysága (legnagyobb konténer kikötő a térségben) Folyamatos infrastruktúrafejlesztés Vasúti kapcsolat fejlesztése  RCC Projektvonatok Jövőbeli lehetőségek

7 7 Az RCA csoport nemzetközi üzemeltetési karja saját mozdonyokkal/mozdonyvezetőkkel (RCA AG leányvállalata, ÖBB Produktion analógiájára) Kisebb, rugalmasabb Rail Cargo Carrier versenyképes költségekkel Kelet-Európa számára (saját vontatás CZ, HU, RO, BG; adott esetben SK és TK) Fókusz a minőségileg kiváló nemzetközi zártvonatokon, szórt küldeményes forgalom és területi rendezés a helyi vasutakkal partnerségben Irányítás mint szolgáltatási központ az ÖBB Produktion analógiájára A legmagasabb complianceigények fenntartása Rail Cargo Carrier (RCC) www.railcargo.hu 2014. 08. 06.

8 Működési terület 8 ZNL BG Express Rail RCA CZRCCRCR Vállalat Telephely Együttműködés 3kV egyenáram 25kV/50Hz www.railcargo.hu 2014. 08. 06.

9 www.railcargo.hu CÉL: IV-es, V-ös, VII-es páneurópai közlekedési folyosók feltérképezése, új közlekedési stratégiák kialakítása, hogy a folyosók egyre inkább „zöld” intermodális folyosókká alakuljanak át.

10 IV. Páneurópai folyosó SWOT analízise Erősségek Erős árufuvarozási piac Intermodális központok megléte Kombináltfuvarozási szolgáltatások Folyamatban lévő infrastruktúra/technológia fejlesztések Gyengeségek Sok helyen egyvágányú vasúthálózat Az autópálya még nem épült ki Az információs rendszerek integrációjának hiánya Jelentős CO2 kibocsátás Lehetőségek Áruáramlatok változása a globális logisztikai láncban Export növekedése Közös intermodális szállítási stratégia „Zöld” normák és irányelvek Veszélyek Pénzügyi (adósság) krízis Környező országok, melyek költséghatékonyabb és magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak 2014. 08. 06. www.railcargo.hu 10

11 2014. 08. 06. www.railcargo.hu 11

12 2014. 08. 06. www.railcargo.hu 12

13 2014. 08. 06. www.railcargo.hu 13 Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út 92. cargo@railcargo.hu +36 1 512 7300 www.railcargo.hu


Letölteni ppt "Vernes András Kereskedelmi igazgató Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések