Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Látogatói elégedettség növelése a nyílt napokon és a szülői tájékoztatón Tanszéki est 2012. április 17. Kiss Marietta – Kun András.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Látogatói elégedettség növelése a nyílt napokon és a szülői tájékoztatón Tanszéki est 2012. április 17. Kiss Marietta – Kun András."— Előadás másolata:

1 Látogatói elégedettség növelése a nyílt napokon és a szülői tájékoztatón Tanszéki est április 17. Kiss Marietta – Kun András

2 Bevezető A kar jelenlegi marketingtevékenysége Kari szintű marketing: –Honlap –Facebook-profil –Roadshow a középiskolákban –Sajtómegjelenés –Educatio –Nyílt napok –Szülői értekezlet –Ajándéktárgyak TEK által koordinált marketing: –DE honlap, TEK honlap –DE facebook-profil –Roadshow a középiskolákban –Előadások középiskolásoknak –TEK-es tájékoztató füzet –DExpo –Sajtómegjelenés

3 Nyílt napos kérdőívezés „története” Mára hagyományosnak tekinthető Hallgatók folyamatos részvétele az adatgyűjtésben, feldolgozásban Első adatfelvétel (Sinkó János): december és január 2-4. adatfelvétel (Dávid Szendile Ditta): Minden év mindkét nyílt napján Feldolgozás: 1 db szakdolgozat, 1 db proszemináriumi dolgozat De részletes elemzés, felhasználás nem történt.

4 Nyílt napos kérdőívezés céljai (1) Átfogó cél: Megtudni, hogyan tehetnénk a nyílt napokat vonzóbbá a leendő hallgatók, szülők és érdeklődők számára; és ezen keresztül hogyan: –érhetjük el, hogy a nyílt napra látogatók közül mind többen válasszák a kar képzéseit; –jó hírét vigyék a karnak a jelen nem lévő érdekeltek felé. Tehát van toborzási és PR cél is.

5 Nyílt napos kérdőívezés céljai (2) Kisebb célok: Kik jönnek a nyílt napra? Ki számára kell összeállítani a programot? (iskola, település stb.) Mi érdekli azokat, akik eljönnek? Miről kell beszélni? (képzések, konkrét témakörök) Mi jelent értéket azoknak, akik a nyílt napokat látogatják? Mit kell hangsúlyozni? Hogyan lehet elérni a nyílt napra látogatókat és a potenciális résztvevőket? Milyen információs csatornákat használnak azok, akik eljöttek? Milyen csatornákon terjed jól a nyílt nap és a kar „híre”? Milyen kari tevékenységeket tartanak/tartanának vonzónak a nyílt napra látogatók? Hogyan viselkedjen a kar, ha őket meg akarja nyerni? Milyenek a jövőre vonatkozó tervei a résztvevőknek (továbbtanulás, munka)? Milyen célok eléréséhez kell segítséget kínálni? Kik a versenytársaink a nyílt napon részvevők körében?

6 Szülői értekezlet február 8. Cél: a váratlanul előállt új helyzetben a várhatóan „érzékenyebb” célcsoport megszólítása, meggyőzése Sikeresnek mondható Kérdőívek felvétele: –Célok: a nyílt napos kérdőívek céljaihoz hasonlók –Az adatfelvételben segített: Angalét Boglárka és Gazsi Edina I. éves Vezetés és szervezés mesterszakos hallgató

7 Kik vesznek részt a nyílt napon? (nemek)

8 Kik vesznek részt a nyílt napon? (születés éve, jan.-dec. közt nincs különbség )

9 Oktatási intézmény típusa, települése (nyílt nap)

10

11 Oktatási intézmény neve (nyílt nap) A két alkalommal összesen csak 9 fő jött „egyedül” egy intézményből A legalább 5 főt „küldő” intézmények: Gyakoriság%Kumulált % Széchenyi István Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola (Nyíregyháza) 2311,7 Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola (Debrecen) 168,219,9 Szent László Katolikus Szakközépiskola (Kisvárda)136,626,5 Fazekas Mihály Gimnázium (Debrecen)105,131,6 Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium (Debrecen)84,135,7 Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma (Debrecen) 84,139,8 Eötvös József Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium (Tiszaújváros) 84,143,9 Irinyi János Gimnázium, Szakközép- és Szakiskola (Debrecen)84,148,0 Ady Endre Gimnázium (Debrecen)73,651,5 Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium (Nyíregyháza)63,154,6 Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény)52,657,1 Euro Szak- és Szakközépiskola (Debrecen)52,659,7 Veress Ferenc Szakképző Iskola (Hajdúböszörmény)52,662,2

12 Oktatási intézmény típusa, települése (szülői értekezlet)

13 Oktatási intézmény neve (szülői értekezlet) Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola, Debrecen (3) Kölcsey Ferenc Gimnázium, Nyíregyháza (3) Tóth Árpád Gimnázium, Debrecen (2) Ady Endre Gimnázium, Debrecen (2) Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen (2) Bocskai István Gimnázium, Hajdúböszörmény (2) Balásházy János Közgazdasági és Mezőgazdasági Szakiskola, Debrecen (2) Arany János Református Gimnázium, Nagykőrös (2) Sipkai Barna Kéttannyelvű Idegenforgalmi Szakközépiskola, Nyíregyháza (1) Krúdy Gyula Gimnázium, Nyíregyháza (1) Vay Ádám Gimnázium, Baktalórántháza (1) Budai Nagy Antal Szakközépiskola, Nagykálló (1) Közgazdasági Szakközépiskola, Hajdúszoboszló (1)

14 Állandó lakhely (2 nyílt nap) Ahonnan legalább 4 fő érkezett: Gyakoriság%Kumulált % Debrecen4422,4 Nyíregyháza126,128,6 Hajdúböszörmény115,634,2 Újfehértó105,139,3 Karcag73,642,9 Kisvárda52,645,4 Tiszaújváros52,648,0 Berettyóújfalu42,050,0 Nyíracsád42,052,0 Nyírbátor42,054,1

15 Állandó lakhely (szülői értekezlet)

16 Képzési és finanszírozási formák iránti érdeklődés (nyílt napok)

17 Képzési és finanszírozási formák iránti érdeklődés (szülői értekezlet)

18 Jelentkezés szakok szerint (nyílt nap) (Rangsorolás 1-7-ig; ha nem jelentkezik, nincs jelölés.)

19 Jelentkezés szakok szerint (nyílt nap) (Rangsorolás 1-7-ig; ha nem jelentkezik, nincs jelölés.)

20 Jelentkezés szakok szerint (szülői értekezlet) (Rangsorolás 1-7-ig; ha nem jelentkezik, nincs jelölés.)

21 Versenytársak (nyílt nap) Belső GVK IK Külső BGF BCE ME BME

22 Versenytársak (szülői értekezlet) Mely más intézmény mely szakára tervez jelentkezni? DE műszaki menedzser (+2) DE gazdaságinformatikus BCE nemzetközi gazdálkodás (+1) BCE alkalmazott közgazdaságtan NYF gazdálkodás és menedzsment BGF gazdálkodás és menedzsment BGF nemzetközi gazdálkodás Rendőrtiszti Főiskola igazgatási rendészeti pénzügyi nyomozó SzF gazdálkodás és menedzsment SzF nemzetközi gazdálkodás

23 Mennyire tájékozott a karról a diák környezete?

24 Hogyan jutna szívesen információhoz a nyílt napra látogató diák? (1 – nem használná, 5 – biztosan használná)

25 Hogyan jutna szívesen információhoz a nyílt napra látogató diák? 3 faktor: 1. faktor: tájékoztató füzet, brosúra és szóróanyag, plakát 2. faktor: sajtó, országos kiállítás 3. faktor: internet, közösségi oldal Nem ül egyik faktoron sem: CD/DVD Nyílt nap

26 Internetes továbbtanulási információforrások (nyílt nap)

27 Hogyan jut információhoz a szülői értekezletre látogató szülő? (1 – egyáltalán nem kapott, 5 – nagyon sok információt kapott)

28 Hogyan jut információhoz a szülői értekezletre látogató szülő?

29 Internetes továbbtanulási információ- források (szülői értekezlet) N=24

30 Hogyan jutna szívesen információhoz a szülői értekezletre látogató szülő? (1 – nem használná, 5 – biztosan használná)

31 Hogyan jutna szívesen információhoz a szülői értekezletre látogató szülő?

32 Hol hallott a nyílt napról?

33 Hol hallott a szülői értekezletről? N=24

34 Miről hallanának szívesen a nyílt napon?

35 Miről hallanának szívesen a szülői értekezleten? N=24

36 Diploma utáni tervek (nyílt nap) (1 – egyáltalán nem, 5 – nagyon) Mennyire tartja valószínűnek diplomázás után…

37 Diploma utáni tervek (szülői értekezlet) (1 – egyáltalán nem, 5 – nagyon)

38 Elköteleződés, érdeklődés (nyílt nap) december január 19. Korábban már tanultam gazdasági ismereteket.60,0%59,3% Már eldöntöttem, hogy hová jelentkezem.57,3%72,1% Biztos, hogy megjelölöm ezt a kart a jelentkezési lapon.85,5%83,7% Biztos, hogy ide jelentkezem első helyen.48,2%46,5% Akkor is eljöttem volna a nyílt napra, ha nem igazolják az iskolai hiányzást.82,7%88,4%

39 Néhány lehetséges marketingakció véleményezése (nyílt nap) DECJAN∑ Középiskolámban már tartott előadást a kar képviselője a választható szakokról.7,3%2,3%5,1% Már korábban is eljöttem volna a kar szakmai és tudományos rendezvényeire, ha értesültem volna róla.75,5%61,6%69,4% Szívesen látogatnám a kar szakmai rendezvényeit.75,5%73,3%74,5% Szeretnék részt venni óralátogatáson.81,8%77,9%80,1% Szeretném, ha középiskolámban egy-egy szakmai órát is tartana a kar valamely oktatója.85,5%76,7%81,6% Akkor is eljöttem volna a nyílt napra, ha nem igazolják az iskolai hiányzást.82,7%88,4%85,2% Szeretném, ha a kar képviselője a középiskolámban tartana előadást a választható szakokról (ha még nem tartott).90,0%81,4%86,2%

40 Családi háttér (szülői értekezlet)

41 Elköteleződés, érdeklődés (szülői értekezlet) db

42 Néhány lehetséges marketingakció véleményezése (szülői értekezlet) db

43 Mitől vonzó egy kar? (nyílt nap)

44 Mitől vonzó egy kar? (szülői értekezlet)

45 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Látogatói elégedettség növelése a nyílt napokon és a szülői tájékoztatón Tanszéki est 2012. április 17. Kiss Marietta – Kun András."

Hasonló előadás


Google Hirdetések