Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Köszönti Önöket a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Köszönti Önöket a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt."— Előadás másolata:

1 Köszönti Önöket a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.

2 2 Sajtótájékoztató MÁV-TRAKCIÓ Zrt. – korszerű, zárt rendszerű üzemanyagtöltés Dr. Márkus Imre – vezérigazgató Márton Ferenc – vezérigazgató-helyettes Budapest, július 3., péntek

3 3 A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. által bemutatott fejlesztési beruházások:  korszerű, zárt rendszerű gázolajtöltés,  a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyfedélzeti berendezésének üzemanyagtöltést vezérlő funkciója. A beruházás elemei:  mozdonyfedélzeti berendezés (MFB),  TODO üzemanyagtöltő fej,  AVR rendszer. Az új rendszerek alkalmazásával:  környezetbarát üzemanyagtöltés,  hatékony energia-felhasználás,  korszerű elszámolási rendszer,  hatékony ellenőrző funkciók.

4 4 A mozdonyfedélzeti berendezés (MFB): Összesen mintegy vontatójárművet érintő beruházás:  a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyok,  a MÁV-START Zrt. motorkocsik,  a MÁV-START Zrt. vezérlőkocsik és  a MÁV Zrt. járművek vezetőállására felszerelt korszerű fedélzeti berendezések. Több más műszaki és vasútüzemi előnye mellett:  folyamatos és pontos adatokat szolgáltat a gázolajfogyásról,  lehetőséget teremt az energia-felhasználás hatékonyságának növelésére,  lehetővé teszi a jármű tartályába tankolni kívánt üzemanyag mennyiségének meghatározását,  az adatok elemzése révén módot ad az indokolatlan üzemanyag-felhasználások feltárására.

5 5 A TODO üzemanyagtöltő fej:  cseppmentes csatlakozást biztosít a mozdony üzemanyagtartálya és az üzemanyagtöltő berendezés között,  mechanikus szelepet tartalmaz (amely csak akkor nyit, ha a tömlő a jármű tartályának speciálisan kialakított betöltő nyílására megfelelően csatlakozik),  az üzemanyagot közvetlenül a mozdony tankjába juttatja,  a gázolaj nem jut a környezetbe, nincs elcsepegés.

6 6 TODO fej az üzemanyagtartály betöltőnyílásán:

7 7 A vontatójárművekre szerelt AVR rendszer:  tankolásról elektronikus információkat szolgáltat,  üzemanyag-vételezés digitális azonosítási rendszer alapján,  vételezés adatainak nyomon követése, dokumentálása,  megszakítja a vételezést, ha a tömlő nem csatlakozik megfelelően,  megakadályozza a jármű üzemanyagtartályának túltöltését.

8 8 AVR berendezés a mozdony vezetőállásán:

9 9 A korszerű üzemanyag tankolás folyamata: 1)a tankolandó jármű az üzemanyagtöltő kút mellé áll, 2) a mozdonyvezető az AVR berendezés érzékelőjéhez érinti mágneskártyáját, 3) az AVR azonosítja a járművet és a mozdonyvezetőt, 4) a kútkezelő csatlakoztatja a TODO fejjel ellátott tömlőt a mozdony tankjának TODO fejes töltőnyílására, 5) a kútkezelő azonosítja magát mágneskártyájával a tankoló automatán, 6) a töltőállomásba épített számítógép azonosítja a kutat és a kútkezelőt, 7) a kútkezelő beviszi a kút számítógépébe a tankolni kívánt üzemanyag mennyiségét, majd megindítja az automatikus tankolást, 8) a tankolás folyamán a digitális adatokat egy informatikai hálózat folyamatosan követi, illetve dokumentálja, 9) a kívánt mennyiség után leáll az üzemanyagtöltés, befejeződik a tankolás, 10) a feltankolt jármű elhagyhatja az üzemanyagtöltő telepet.

10 10 A rendszer célja, előnyei Környezetvédelem:  nincs üzemanyag szivárgás,  nincs környezeti károkozás. Korszerű elszámolás:  korábban: KUTINFÓ és GIR rendszer összekapcsolása → az üzemanyag megfelelő kezelését és nyilvántartását biztosító informatikai rendszer,  most: mozdonyfedélzeti berendezés üzemanyagtöltést vezérlő funkciója → az üzemanyag-felhasználás korábbinál is precízebb nyomon követése. Indokolatlan gázolajfogyás elektronikus észlelése:  pl. álló motor mellett fogy a gázolaj a tankból (mozdonyfedélzeti berendezés: riasztás),  pl. eltérés a kút által kiadott és a mozdonyfedélzeti berendezés által mért üzemanyag mennyiség között (TODO-AVR adatok).

11 11 A mozdonyfedélzeti beruházás ráfordítása, finanszírozása:  beruházás ráfordítása: mintegy 2,6 milliárd Ft,  finanszírozás forrása: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. saját forrása: 300 millió Ft, kedvező kamatozású vállalkozói kölcsön: 2,3 milliárd Ft. A TODO-AVR beruházás ráfordítása, finanszírozása:  beruházás ráfordítása: mintegy 1 milliárd Ft (a MÁV-TRAKCIÓ eszközeire: 500 millió Ft),  finanszírozás forrása: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. saját forrása: 500 millió Ft. A beruházások megvalósításától mintegy 5 százalékos vontatási üzemanyag- költség csökkenést vár a MÁV-TRAKCIÓ Zrt től.

12 12 Az új rendszer üzembe helyezése utáni első eredmények Az eredmények mérésének módszere:  a dízel járművek esetében első öt hónapjában vizsgáltuk a járművek fajlagos fogyasztását,  a mért értékeket összehasonlítottuk a első öt hónapjában regisztrált fogyasztási adatokkal. A mérések megállapításai: a dízelmozdonyok nagy részét kitevő  tolató mozdonyoknál: 12 százalékos,  tehervonati dízelmozdonyoknál: 2 százalékos fajlagos fogyasztáscsökkenés.

13 13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Köszönti Önöket a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések