Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek."— Előadás másolata:

1 Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP P /1.0 projekt A DE Mezőgazdaságtudományi Karának tevékenysége, különös tekintettel az oktatásban bekövetkezett változásokra Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, március 31.

2 A debreceni agrár-felsőoktatás rövid története és helye a debreceni felsőoktatásban 1868 Debreceni Országos Felsőbb Gazdasági Tanintézet 1868 Debreceni Országos Felsőbb Gazdasági Tanintézet 1906 és 1944 között Magyar Királyi Gazdasági Akadémia 1906 és 1944 között Magyar Királyi Gazdasági Akadémia 1953 Debreceni Mezőgazdasági Akadémia 1953 Debreceni Mezőgazdasági Akadémia 1962 és 1970 között Agrártudományi Főiskola 1962 és 1970 között Agrártudományi Főiskola 1970 és 1999 között Debreceni Agrártudományi Egyetem két vidéki karral (Szarvas, kezdetben Hódmezővásárhely később Mezőtúr) bővült 1970 és 1999 között Debreceni Agrártudományi Egyetem két vidéki karral (Szarvas, kezdetben Hódmezővásárhely később Mezőtúr) bővült 1991-től Debreceni Universitas Egyesülés 1991-től Debreceni Universitas Egyesülés 1998-tól Debreceni Egyetemi Szövetség 1998-tól Debreceni Egyetemi Szövetség január 1. Debreceni Egyetem január 1. Debreceni Egyetem Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar 2006-ra 15-re növekedett az Egyetem karainak száma 2006-ra 15-re növekedett az Egyetem karainak száma A Debreceni Egyetemen három centrumában – Agrár- és Műszaki Tudományok, Orvos- és Egészségtudományi, Tudományegyetemi – 18 szervezeti egység működik. A Debreceni Egyetemen három centrumában – Agrár- és Műszaki Tudományok, Orvos- és Egészségtudományi, Tudományegyetemi – 18 szervezeti egység működik.

3 2006 július 1-től az Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma felépítése Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Mezőgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaságtudományi Kar Műszaki Kar Műszaki Kar Debreceni Tangazdaság és Tájkutató Intézet Debreceni Tangazdaság és Tájkutató Intézet Karcagi Kutató Intézet Karcagi Kutató Intézet Nyíregyházi Kutató Központ Nyíregyházi Kutató Központ

4 Egyetemi szakok  agrármérnöki  agrár mérnöktanári  agrárkémikus agrármérnöki  élelmiszer minőségbiztosító agrármérnöki  környezetgazdálkodási agrármérnöki Főiskolai szakok  kertészmérnöki  mezőgazdasági mérnöki  természetvédelmi mérnöki  vadgazda mérnöki Felsőfokú szakképzés  hulladékgazdálkodási technológus Hagyományos képzés a Karon 2005-ig

5 Diplomával rendelkezők számára  agrármérnöki kiegészítő  agrár mérnöktanári Szakirányú továbbképzési szakok  geodéziai és térinformatikai  halászati  ingatlangazdálkodási  környezettechnológiai  mezőgazdasági termékminősítő  minőségügyi  növényvédelmi,  takarmánykeverék-gyártási  tápanyag-gazdálkodási,  terület- és településfejlesztési szakértő  szarvasmarha-tenyésztési és tejgazdasági  vadgazdálkodási  vetőmag-gazdálkodási

6 A Karon indítható BSc szakok  állattenyésztő mérnöki  élelmiszermérnöki  kertészmérnöki  környezetgazdálkodási agrármérnöki  mezőgazdasági mérnöki  növénytermesztő mérnöki  természetvédelmi mérnöki  vadgazda mérnöki

7 A Karon indítható MSc szakok  agrármérnöki  állattenyésztő mérnöki  élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnöki  kertészmérnöki  növényorvosi  természetvédelmi mérnöki

8 Képzés a 2007/2008-as tanévben  hagyományos főiskolai (2), egyetemi (5) képzés  4 felsőfokú szakképzés oktatása  8 BSc szak  6 szakirányú továbbképzés oktatása  3 doktori iskola  A mezőgazdasági mérnöki BSc alapszak képzése a Partiumi Keresztény Egyetemen (Nagyvárad)

9 Doktori iskolák  Állattenyésztés-tudományi  Interdiszciplináris agrár- és természettudományi  Növénytermesztési és kertészeti tudományi

10 A Kar további feladatai az oktatási struktúra átalakításában 2008-ban újra akkreditáltatjuk az alábbi felsőfokú szakképzési szakokat: gyógy- és fűszernövénytermesztő és feldolgozó gyógy- és fűszernövénytermesztő és feldolgozó hulladékgazdálkodási technológus hulladékgazdálkodási technológus logisztikai és műszaki menedzser asszisztens logisztikai és műszaki menedzser asszisztens növénytermesztő és növényvédő technológus növénytermesztő és növényvédő technológus ménesgazda ménesgazda nemzetközi logisztikai és szállítmányozási szakügyintéző nemzetközi logisztikai és szállítmányozási szakügyintéző energetikai mérnökasszisztens energetikai mérnökasszisztens

11 Ebben a tanévben újra akkreditáltatjuk az alábbi szakirányú továbbképzési szakokat: térinformatikai és alkalmazott távérzékelés térinformatikai és alkalmazott távérzékelés halászati halászati ingatlangazdálkodási ingatlangazdálkodási környezettechnológiai környezettechnológiai növényvédelmi növényvédelmi terület- és település fejlesztési szakértő terület- és település fejlesztési szakértő terület- és vidékfejlesztő terület- és vidékfejlesztő településfejlesztés településfejlesztés nemzetközi agrárágazati szakértő nemzetközi agrárágazati szakértő környezetinformatikai környezetinformatikai környezet management környezet management hulladékgazdálkodási hulladékgazdálkodási vadgazdálkodási vadgazdálkodási vetőmaggazdálkodási vetőmaggazdálkodási

12 További MSc szak akkreditációs törekvések   Agrár mérnöktanári   Környezetgazdálkodási agrármérnöki   Környezetmérnöki   Mezőgazdasági biotechnológus   Növénytermesztő mérnöki

13 Felvételi jelentkezések az AMTC karain AVKMTKMFK Első helyen Első helyen Összesen Összesen 2007.

14 Létszámadatok képzési típusonként Összesen: 1816 fő

15 Felsőfokú szakképzések létszámadatai Összesen: 101 fő

16 BSc képzések létszámadatai Összesen: 686 fő

17 A HEFOP pályázatban résztvevő szakok hallgatóinak évfolyamonkénti létszámadata Összesen: 360 fő

18 Kihelyezett képzés létszámadatai Összesen: 104 fő

19 A kutatás főbb irányai klasszikus mezőgazdasági kutatási területek: klasszikus mezőgazdasági kutatási területek: növénytermesztési kutatások, gyümölcs- és zöldségfajok komplex vizsgálata, állattenyésztési kutatások (sertés, juh, hal, baromfi) új interdiszciplináris területek új interdiszciplináris területekszaporodásbiológiaállatélettanbiotechnológia ökológiai állattartás kiemelt témák kiemelt témák agrárkutatások környezetvédelmi összefüggései termék- és élelmiszerminőségre ható tényezők és paraméterek mezőgazdasági alap és kiegészítő tevékenységek ökonómiai vizsgálata új irányok új irányokélelmiszertudományimolekuláris-genomikaikörnyezetgazdálkodásitermészetvédelmi terület- és vidékfejlesztés

20 A Karon működő tehetséggondozó programok Megneve zés Hallgatók száma (fő) 2000/ / / / / / / / 2008 DETEP TDK Tormay Szak- kollégium

21 Infrastrukturális fejlesztések  az Élettudományi Központ átadása  az Élelmiszertudományi Épület átadása  Informatikai épület átadása  a Főépület felújítási munkálatai, előadók, tanácsterem felújítása  a HEFOP projekt keretében a természetvédelmi, a környezetgazdálkodási és a termőhely-ismereti labor eszközeinek felújítása, az informatikai, oktatástechnikai háttér, felszereltség javítása

22 A Kar hazai és külföldi kapcsolatrendszere Romániában a Nagyváradi Egyetem, az Aradi Egyetem, a Temesvári Egyetem, a Partiumi Keresztény Egyetem Romániában a Nagyváradi Egyetem, az Aradi Egyetem, a Temesvári Egyetem, a Partiumi Keresztény Egyetem Szlovákiában a Nyitrai Egyetem, a Kassai Egyetem, az Eperjesi Egyetem Szlovákiában a Nyitrai Egyetem, a Kassai Egyetem, az Eperjesi Egyetem Horvátországban a Zágrábi Egyetem, az Eszéki Egyetem Horvátországban a Zágrábi Egyetem, az Eszéki Egyetem Ausztriában a bécsi Bodenkultur Egyetem Ausztriában a bécsi Bodenkultur Egyetem Németországban a Rostocki Egyetem Németországban a Rostocki Egyetem Egyiptomban az Ain Shams, valamint az El-Mansuriai Egyetem Egyiptomban az Ain Shams, valamint az El-Mansuriai Egyetem Hollandiában a Wageningeni Egyetem társintézményei Hollandiában a Wageningeni Egyetem társintézményei

23 Törekvések a minőségi oktatásra, minőségbiztosítás, elismerések oktatók hallgatói véleményezése oktatók hallgatói véleményezése dolgozói elégedettségi mérések dolgozói elégedettségi mérések oktatási, kutatási és stratégiai kari bizottságok létrehozása oktatási, kutatási és stratégiai kari bizottságok létrehozása információs adatbázis kialakítása oktatóink oktatási és tudományos tevékenységének nyomon követésére információs adatbázis kialakítása oktatóink oktatási és tudományos tevékenységének nyomon követésére a HEFOP projekt keretei között EFQM 2. szint, az ISO 9001 és az ISO minőségi tanúsítványok megszerzésének előkészítése a HEFOP projekt keretei között EFQM 2. szint, az ISO 9001 és az ISO minőségi tanúsítványok megszerzésének előkészítése HVG „Diploma 2007.”; „Diploma 2008.” különszámai HVG „Diploma 2007.”; „Diploma 2008.” különszámai Heti Világgazdaság üzleti napilap Heti Világgazdaság üzleti napilap

24 A Kar jelenlegi helyzete és feladatai Az oktatás feltétel rendszere Az oktatás feltétel rendszere  személyi és infrastrukturális feltételei biztosítottak, de fejlesztésük folyamatos  az oktatási programok felépítése, szerkezete rugalmas, tartalmában sokszínű A kutatás infrastrukturális háttere A kutatás infrastrukturális háttere  magas színvonalú hallgatói és kutatói laboratóriumokkal rendelkezünk  speciális, nagy értékű műszerek és speciális mérési eljárások feltételrendszere biztosított Kutatási adottságok és fogadókészség Kutatási adottságok és fogadókészség  a térségi elhelyezkedés, az üzemi környezet, a mezőgazdaság súlya, a feldolgozói kapacitás lehetőséget nyújt a regionális, az országos és nemzetközi kutatási feladatok megoldására  a keleti régióban nagy fejlesztési igény, jó az innovációs készség, gyors és hatékony a kutatási eredmények gyakorlati hasznosulása Tehetséggondozás Tehetséggondozás  Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja  Tormay Béla Szakkollégium  kari, országos Tudományos Diákköri Konferenciák  demonstrátori munka végzése a Kar szervezeti egységeinél

25 Doktori iskolák Doktori iskolák  a doktori iskolák és azok doktori programjai megfelelő hátteret nyújtanak a tehetséges fiatalok tudományos továbbképzéséhez, fejlesztésük folyamatos Külső kapcsolatok, intézményközi együttműködés Külső kapcsolatok, intézményközi együttműködés  a Kar egységei részt vesznek a regionális, országos, nemzetközi tudományos projektekben  kiegyensúlyozott együttműködésre törekszünk a helyi, a regionális és országos intézményekkel, hatóságokkal, minisztériumokkal, a Magyar Tudományos Akadémiával A gyakorlati képzés feltételei A gyakorlati képzés feltételei  az átlagosnál kedvezőbbek, megfelelőek a tangazdasági lehetőségek és az üzemi kapcsolati rendszer, de ezek bővítése és fejlesztése mindennapi feladatunk Értelmiségivé válás feltételei Értelmiségivé válás feltételei  minden hallgató számára elérhető az integrált egyetem, és Debrecen város kiemelkedő sport- és kulturális lehetőségei

26 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP P /1.0 projekt


Letölteni ppt "Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések