Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DPR Szakmai Nap III. Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok Tamándl László Széchenyi István Egyetem, Győr 2010. június 10. Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DPR Szakmai Nap III. Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok Tamándl László Széchenyi István Egyetem, Győr 2010. június 10. Budapest."— Előadás másolata:

1 DPR Szakmai Nap III. Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok Tamándl László Széchenyi István Egyetem, Győr június 10. Budapest

2 Hallgatói szolgáltatások Intézmény Jelenlegi hallgatók Hallgatói szolgáltatások (Információ Pont) Központi Hallgatói Portál – közösségi tér (Internet) Karrier szolgáltatások (Karrier Iroda) Hallgatói szervezetek, rendezvények Öregdiákok Alumni Magazin Öregdiák Kártya Öregdiák adatbázis Öregdiák rendezvények Diplomás Pályakövetés Leendő hallgatók Felvételi tájékoztató Statisztikák Pályaorientáció

3 Szolgáltatások Karrier tevékenység Kettős cél: állásajánlattal ellátni a hallgatókat, valamint segíteni a vállalatokat a számukra legmegfelelőbb szakemberek megtalálásában. Állás- és gyakorlati helyek közvetítése (szakmai gyakorlati program) Külföldi gyakorlati helyek közvetítése Tanácsadás (pályaorientációs, karriertervezési, álláskeresési,jogi, tanulmányi, stb.) Rendezvények szervezése (állásbörzék, tréningek, karrier kurzus, karrier napok, gyárlátogatások) Öregdiák tevékenység Fontos, hogy a diploma megszerzése és a tanulmányok után ne szakadjon meg a végzett hallgató és az egyetem közötti kapcsolat! Álláslehetőségek közvetítése Hallgatók életpályájának követése - DPR (Diplomás Pályakövetési Rendszer) működtetése Kapcsolattartás Öregdiák találkozók szervezése Baráti Kör Alumni Magazin

4 DPR - célok munkahely választás, az elhelyezkedés nyomon követése a hallgatói életpályák megfigyelésére és időbeli változások, elmozdulások követése és egy öregdiák adatbázis kialakítása a képzés minőségére, tartalmára vonatkozó visszajelzések a felmérés hozzájárul az egyetem minőségbiztosítási rendszerének fejlesztéséhez, színvonalasabbá tételéhez A SZE kutatási struktúrájának főirányai a megfelelő adatfelvételi lépésekkel párosítva: FőirányokEszköz Hallgatói motivációs vizsgálat 1. A hallgatók előzetes várakozásai és elsődleges tapasztalatai az egyetemmel kapcsolatban Az alsó éves hallgatók körében lefolytatott kérdőíves vizsgálat 2. A hallgatók összefoglaló értékelése az egyetemi tanulmányok időszakáról, munkaerőpiaccal kapcsolatos várakozások A végzős hallgatók körében lefolytatott kérdőíves vizsgálat Követéses vizsgálat 3. A munkaerő-piaci integráció folyamata, az egyetemi képzés gyakorlati eredményei A végzett hallgatók körében két alkalommal lefolytatott kérdőíves vizsgálat

5 A jövő… TÁMOP és TÁMOP A - Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Régió és az ország közvéleménye Jelenlegi és egykori hallgatók hozzátartozói, középiskolások Intézmény végzett hallgatói Intézmény hallgatói, oktatói, kutatói Munkáltatók, vállalati partnerek Megyei Iparkamara Regionális Munkaügyi Központ A felsőoktatási intézmények hallgatói Intézmény Oktatási és Kulturális Minisztérium

6 Kötelezettségek, nehézségek A TÁMOP as központi projekthez való kapcsolódás, a megadott módszertani előírások figyelembevétele. A felmérés önkéntes alapú. A megfelelő elemszám biztosítása érdekében a hallgatók és az öregdiákok elérése. A vizsgálatok sikerességének egyik kulcsa az intézmény és az öregdiákok közötti kapcsolat. Eredményes DPR-t csak jól működő öregdiák tevékenységgel, szolgáltatásokkal lehet megvalósítani!!!

7 A jövő… Szolgáltatások felértékelődése, hallgató-központúság Komplex szolgáltató központ kialakítása  információs pont (személyes és internet alapú)  DPR – felvételizők tájékoztatása, minőségbiztosítási feladatok  Karrier könyvtár – szakmánként rendszerezve  karrier szolgáltatások (tréningek, tanácsadások)  öregdiák kapcsolattartás, szolgáltatások  céges kapcsolattartás  rendezvények szervezése (állásbörzék képzési területenként)  külföldi hallgatók segítése, mentorálása  új megközelítés (Anglia): employability = foglalkoztathatóság

8 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "DPR Szakmai Nap III. Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok Tamándl László Széchenyi István Egyetem, Győr 2010. június 10. Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések