Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Magyar Információs Társadalom Stratégia Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia Vokó Zoltán ESZCSM.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Magyar Információs Társadalom Stratégia Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia Vokó Zoltán ESZCSM."— Előadás másolata:

1 1 Magyar Információs Társadalom Stratégia Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia Vokó Zoltán ESZCSM

2 2Háttér Nemzetközi háttér Az EU új népegészségügyi programja Az eEurópa program eHealth konferencia 2003, Brüsszel Hazai háttér Kormányprogram Magyar Információs Társadalom Stratégia 1214/2002 (XII.28.) Korm. határozat Az Egészségügyi Szociális Információs Bizottság a jelen stratégiát július 2-án elfogadta, és megvalósítását javasolja a Miniszternek.

3 3 Az ágazati stratégia felépítése Jelen helyzet ágazati stratégiák, gazdasági és társadalmi igényekből származó elvárások, pénzügyi és gazdasági hatások, hazai és nemzetközi trendek, jellemző szolgáltatások, SWOT, jogi környezet, technológiai környezet Az EU elvárásai Jövőkép Célok Várható hatások Feladatok (hosszú és közép távú) eeurope/ehealth/index_en.htm

4 4Jövőkép Felépítés : a jellemző szereplők számára mit nyújt az információs társadalom, az információs pozíciójuk javulása Szereplők : lakosság, egészségügyi és szociális szolgáltatók, döntéshozók, oktatási és kutatási intézmények, ipari partnerek, közéleti szereplők, média, civil szervezetek A stratégia nem számítógépekről és hálózatokról szól, hanem modern információs szolgáltatásokról, megváltozott szereplői magatartásról, újraszervezett működésről.

5 5

6 ben a 66 éves Kissné egy nemzeti parkban kempingezik. Kirándulás közben súlyos gyomor- és mellkasi fájdalmai jelentkeznek. Bekapcsolja a automatikus vezeték nélküli orvosi riasztó rendszerét, amely globális helyzet-meghatározót is magában foglal. Ez riasztja a legközelebbi mentőállomást, a mentő hamarosan a helyszínre ér. Ugyanekkor dr. Kovács, Kissné kardiológusa Budapesten szintén megkapja a riasztást. Kissné engedélyezi a mentősöknek, hogy lekérjék a központi elektronikus egészségarchívumát, amely tartalmazza a gyógyszerelésének adatait is. Mire Kissné megérkezik a mentővel a legközelebbi sürgősségi osztályra, dr. Nagy ügyeletes orvos számára rendelkezésre áll az összes szükséges információ, amelyet a mentőorvos Kissné engedélye alapján on-line megküldött neki. Alapos kivizsgálás, valamint dr. Kovács és dr. Nagy közötti megbeszélést követően az orvosok megállapítják, hogy Kissnének bakteriális gyomorfertőzése van, azt tanácsolják neki, hogy fogyasszon sok folyadékot, és folytassa nyugodtan a kempingezést. Ugyanekkor Kissné elektronikus egészségarchívumát is frissítik a szükséges információval. A ellátási esetről a megfelelő információ on-line automatikusan továbbítódik a biztosítóhoz, illetve a városi ÁNTSZ-hez. Aznap délután a városi ÁNTSZ munkatársai megtalálják az eltört csatorna vezetéket, amely a bakteriális gyomorfertőzés járványt okozta. Módosítással átvéve az amerikai Information for Health. A strategy for building the national health information infrastructure dokumentumból.

7 7 Cél Az egyének, a szűkebb és tágabb értelemben vett közösségek a szociális jólétüket, biztonságukat, egészségüket és gyógyulásukat, valamint az ellátórendszer működését alapvetően meghatározó információk birtokában legyenek, ezekre alapozva felelős döntéseket tudjanak hozni.

8 8 Hosszú távú feladatok Egészségügyi, szociális információ és ismeretek előállítása Infokommunikációs és társadalmi feltételrendszer megteremtése Ágazati tudáshasznosítás

9 9 Hosszú távú feladatok Egészségügyi, szociális információ és ismeretek előállítása (cél) Információszolgáltatás a lakosság részére Ellátók számára adat-, információ- és ismerettárak előállítása és rendelkezésre bocsátása Döntéshozók számára tudásközpont előállítása és rendelkezésre bocsátása Egészségügyi virtuális piactér kialakítása

10 10 Hosszú távú feladatok (2) Infokommunikációs és társadalmi feltételrendszer megteremtése (cél) Ágazati fogalomtár és hierarchikus fogalomkezelési szabvány kialakítása Egységes eAlkalmazás szabványok kidolgozása, honosítása (eKórlap, eRecept stb.) Személyi egészségarchívum kidolgozása Megbízható harmadik fél” (TTP) szolgáltatás biztosítása az ágazat szereplői számára, a digitális aláírás egészségügyi és szociális irányú alkalmazása Megfelelő sávszélességű internet-hozzáférés kialakítása a szolgáltatóknál és a közösségi elérési pontokon

11 11 Hosszú távú feladatok (3) A társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetű társadalmi csoportok számára az IKT eszközökhöz történő hozzáférés feltételeinek biztosítása Fogyatékkal élők számára hozzáférés biztosítása és szolgáltatások kialakítása Internetalapú technológiák széleskörű elterjedésének előmozdítása Intézményi információrendszerek fejlesztése Adatvédelem és hozzáférési jogosultságok szabályozása Alap- és működési dokumentáció adatformátumának szabályozása A jelentési kötelezettségek adattartalmának szabályozása

12 12 Hosszú távú feladatok (4) A szolgáltatásfinanszírozás adattartalmának szabályozása A lakosság számára az egészség- és szociális információ hasznosítását elősegítő képzések támogatása Szakemberek számára az egészség- és szociális információ hasznosítását elősegítő képzések támogatása Felhasználói csoportok támogatása Programok országos koordinációja jogi és intézményi feltételeinek kialakítása Irányítási és pályázati, valamint projektmenedzsment- kapacitás kiépítése Források felkutatása és elnyerésének támogatása

13 13 Hosszú távú feladatok (5) A szolgáltatásfinanszírozók bevonása a fejlesztésekbe, az érdekeltségi rendszer kialakításába A közszférában és a közhasznú tevékenységet végzők körében a pályázók és vásárlók tájékozottságának és felkészültségének javítása Ágazati tudáshasznosítás (cél) Egészségmonitorozási és jelentési rendszer korszerűsítése Stratégiai döntés-előkészítő, -támogató, -elemző kapacitás fejlesztése, intézményesítése Demonstratív, a legjobb gyakorlat kialakítását és elterjesztését célzó regionális mintaprojektek megvalósítása

14 14 Középtávú feladatok

15 15 Várt eredmények 2006-ra A kor színvonalának és az információs igénynek megfelelő egészség és szociális monitorozó rendszer kialakítása Ágazati portál létrehozása tartalomszolgáltatással a lakosság, az egészségügyi és szociális szolgáltatók, a média, a gazdasági szereplők, a kutató intézmények, a döntéshozók számára Egészségügyi szolgáltatók regionális integrált információs mintarendszerei

16 16 Várt eredmények 2006-ra (2) Egészségügyi és szociális telefonos/internetes tanácsadó szolgálat Az egészségügyi és szociális szolgáltatók, illetve országos hatáskörű egészségügyi intézmények információs rendszerének korszerűsítése Internetes egészségügyi ePiac kialakítása (további 16 középtávú feladat a fenti és egyéb fejlesztések (pl. OEP) feltételrendszerének megteremtésére irányul)

17 17 ESZCSM projekt háló ESZCSM projekt háló


Letölteni ppt "1 Magyar Információs Társadalom Stratégia Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia Vokó Zoltán ESZCSM."

Hasonló előadás


Google Hirdetések