Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pekingtől Lhasáig Kína vasút a világ tetején keresztül! Author: Eddy Cheong.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pekingtől Lhasáig Kína vasút a világ tetején keresztül! Author: Eddy Cheong."— Előadás másolata:

1 Pekingtől Lhasáig Kína vasút a világ tetején keresztül! Author: Eddy Cheong

2 Előszó A Kínai Köztársaság álma volt, hogy legyen egy nemzeti vasúti rendszere, amely csatlakoztatja a nemzet minden tartományát. Tibet az utolsó tartomány volt ami ebből kimaradt. A vasútépítés szinte leküzdhetetlen akadályokba ütközött melyek a következők. - Félelmetes hegyi akadályok - Instabil örök fagy vagy mocsarak - Egy törékeny ökoszisztéma

3 Kunlun hegység Paul Theroux amerikai író egyszer azt jövendölte, hogy ez a félelmetes hegység miatt, ami elválasztja Tibetet Kína többi részétől, az a vonat ami ezt a problémát megoldaná soha nem fog megépülni. Az egész vasúti pálya körülbelül 85°/° a veszélyes zónában helyezkedik el. Ezt szintén a ritka levegő, fagyos és kiszámíthatatlan időjárás, vad homokviharok és magas UV sugárzás miatt a Halál zónaként ismerik. Az építő Fenghuo Mountain Tunnel társaságnak a munkásokat el kellett látni oxigénpalackokkal a tengerszinttől mért 4800 méteres magasság miatt. Tizenhét oxigén állomást építettek a vasútvonal mentén, a munkásoknak ellátására. Kérdés: Hogyan építesz egy vasutat, ezeken a hegyeken keresztül, Kína legtávolibb tartományába, Tibetbe?

4

5 Instabil örök fagy vidéke A vasúti út mentén van egy 550 kilométeres rész amit örök fagy vidékének neveznek. Ami az év nagy részében fagyos, kemény, viszont a rövid nyár alatt puha és nedves talaj, egy rémálom minden vasútmérnöknek. Ezekben a nyári időkben lehetett csak a megfelelő kőzet feltöltést megcsinálni. A út 550 kilométeres fagyhatára mentén beszereltek egy ellenőrző rendszert ami hivatott a pálya hőmérséklet változásait korrigálni.

6 A törékeny ökoszisztéma környezetvédelme: Egy kevés RMB2.54 milliárdot befektettek kínai hatóságok a környezetvédelemben a projektben Az ökológiai környezet védelme a tervben lényeges érdekeltség volt. Az vasút vonalát úgy választották ki, hogy a lehető legtávolabb maradjon a a vadállatok élőhelyeitől. A vonatszerelvények mindegyikét a repülőkhöz hasonló környezetbarát vécékkel, szennyvíz tankokkal szerelik fel.

7 Peking West – ez az, ahol történetünk kezdődik

8 Peking West vasútállomás, a vonatkalandunk első lépése Lhasa felé

9 Útitársunk, Joey rámutat arra a jelre, amin olvasható, Peking - Lhasa.

10 Ezen a képen egy munkás, vákuumtechnológiás megoldással vécéhulladékokat gyűjt a vonatunkról.

11 A vasútpálya 1,956 kilométerért hosszú. A kínainak 4.1 milliárd dollárba került, és 2006 júniusában fejezték be az építést.

12

13 Joey élvezi a változó tájat az ablakán kívül.

14 Kublai Khan birodalma óta Tibet, Kína részét képezti. Tibeti fensíkon él a „chiru” amely egy antilop fajta, csak itt élő veszélyeztetett faj. Népessége állandóan hanyatlóban van. Az orvvadászat a legföbb fenyegetés. Hiába a tiltás a gyapjújáért vadásszák. A távolság miatt a természetvédelmi hatóságok képtelenek a chiru élőhelyét biztosítani.

15 A menüben a nyugati konyha is rendelhető.

16 A szolgáltatás a vonaton kiváló. A személyzet mosoly kiséretében kinálja a gyümölcsöket, snackot és az italokat.

17 Az utasok nem szenvednek el magas magaslati betegséget, mert a kocsik mind teljesen légkondicionáltak és nyomás alatt állóak mint egy repülőgép. Azonban végszükség esetére mindenkinek rendelkezésére állnak oxigénmaszkok.

18

19

20 Kunlun hegyi alagutak

21

22

23

24 Az állatok békésen legelnek, lassan megszokva az elhaladó vonatokat.

25

26 A Namtso tó időtlen szépsége

27

28 A vonat felkapaszkodik 5,000 méter magasságba.

29 Tengerszint fölött a világ legmagasabb vasúti pálya.

30 Tökéletes fotó a háttérben egy gleccserrel.

31 A vonatunk gleccserek és hófödte hegyek mellett halad el a Lhasába vezető úton.

32

33 A vonatból láthatók, a vándorló tibeti antilopok.

34

35 Tibet jellemző állata a jak, legelésző csordában látható.

36

37 A kék Yamdrok tó elbűvölő szépsége

38 A vonatunkból láthatóvá válik a Potala Palota

39 Lhasai Vasútállomás

40 Lhasai Vasútállomás előcsarnoka

41

42 Lhasai Vasútállomás vizumkezelő hatósága

43

44 Ezt a szöveget nem fogalmaztam át, süt rajta a vörös Kína lehelete: A Dalai Lama uralma alatt a tibetiek rabszolgasorban éltek. A CIA titkolt támogatásával a Dalai Lama egy maroknyi követővel 1950-ben menekült Indiába. A Dalai Lama nyilvánosan bevallotta azt, amíg ma még mindig az amerikaiak bérlistája és pártfogása alatt van. Az amerikai bábu ma Indiába való önszáműzetésben él hol a csoportja meghal-a kemény támogatók tovább kapnak az US Administrationtől karokat, tréninget és finanszírozást.

45 Egy új híd a Tsangpo folyón keresztül vezet a vasútállomásra

46 Megérkezünk a Lhasában levő szállodánkba.

47 vége Lhasa folyó hídja csatlakoztatja belvárosi Lhasát az új vasútállomással. E. Cheong New Huaren Federation 16 February 2011


Letölteni ppt "Pekingtől Lhasáig Kína vasút a világ tetején keresztül! Author: Eddy Cheong."

Hasonló előadás


Google Hirdetések