Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tartalomszolgáltatásról Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tartalomszolgáltatásról Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét."— Előadás másolata:

1 A tartalomszolgáltatásról Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét értjük. Elvileg a tartalomszolgáltatás mindenfajta médiára vonatkozhat, azonban mind a nemzetközi, mind a magyar szaknyelvben elsősorban az internetes tartalomszolgáltatást értik alatta. Mindannyian tartalomszolgáltatók vagyunk.

2 A tartalomszolgáltatásról Jellemzői Interaktivitás (fontos a párbeszéd, mert egyébként csupántartalomközlésről beszélhetünk) Tudományos igények állnak szemben a publicitás és interaktivitás mértékével. Az internetes kor előtt létrejött „tudás” és a kulturális örökség online elérhetőségének megteremtése = tartalomközlés Az eleinte jellemző szöveges tartalmak mellett ma már az elektronikus műsorszolgáltatás tartalmának megőrzéséről és elérhetővé tételétől is szó van (EU = e-Europe; Magyarország: MANDA, NAVA, NDA) Web 2.0 jelenség terjedése (blogok, fórumok, Wikipédia) Folyamatos problémák/viták szerzői jogi kérdésekben

3 A tartalomszolgáltatásról Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) : URL: ben alakult önszabályozó testület (Index.hu - Origo.hu) Egyeztetett és szakmailag megalapozott állásfoglalások Internetes piac fejlődése: önszabályozás eszközeivel Internet szabályozása a lehető legkisebb állami beavatkozással A hangsúly az önszabályozáson van Létrehozta a tartalomszolgáltatók Szakmai és Etikai Kódexét Vitás kérdések esetén: szakmai döntőbizottság áll fel Az MTE tagjai alárendelik magukat a fentieknek

4 A tartalomszolgáltatásról Az MTE célja: intézményes keretet biztosítson az internetes tartalomszolgáltatás szabályozásáról zajló szakmai vitáknak megvalósítsa és aktívan gyakorolja az önszabályozás technikáit az internetes önszabályozás területén kidolgozza és a széles közvélemény elé tárja az internetes tartalomszolgáltatás szabályait és etikai kódexét egységes normarendszer alakuljon ki az internetes tartalomszolgáltatásra a tartalomfogyasztók előtt is ismert, világos és követhető szabályok érvényesüljenek a hazai tartalomkészítő és -publikáló műhelyek tevékenységére az egyesület képviselje a tartalomszolgáltatókat az állam különböző szerveivel folytatott egyeztetéseken hozzájáruljon az internetes kultúra fejlődéséhez, az internet biztonságosabbá és barátságosabbá tételéhez

5 A tartalomszolgáltatásról Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ): URL: Jogelődje a Magyar Adatbázis-forgalmazók Szövetsége (MAK) 1991.május 10-én alakult meg (11 információterjesztővel) november 14.: Magyar Tartalomipari Szövetség lett Felismerte, hogy az információs társadalom fejlődésének sebessége függ a rendelkezésre álló digitális tartalmak mennyiségétől, minőségétől, használhatóságától : Megrendezte a programadó „A magyar tartalom fejlesztése” konferencia-sorozatot Tartalomipari fejlesztést szolgálófeladatokat tűzött ki Csatlakozók: tartalom előállítók, fejlesztők, terjesztők, távközlési-, hardver-, szoftver-, képzési szolgáltatók, könyvtárak, oktatási, államigazgatási intézmények

6 A tartalomszolgáltatásról A MATISZ célja: Az információs tartalomfejlesztés, a forgalmazás és a hozzá kapcsolódó infrastruktúra területén működők számára szakterület érdekképviseleti feladatok ellátása A szakterület szakmai érdekeinek koordinálása A szabad információáramlás, a tartalomipari-piacépítés és az információk hatékonyabb társadalmi hasznosításának támogatása; A tartalomipar nemzetközi gazdasági és kutatás-fejlesztési kapcsolatainak fejlesztése; A tartalomiparral kapcsolatos jogalkotás, szabályzás, az új eljárások bevezetése területén a társadalmi fejlődés és tagszervezetei érdekei összhangjának elősegítése; Ügyel a szakmára jellemző szakmai, etikai normák betartására és fellép az általánosan elfogadott normáktól eltérő magatartással szemben; Oktatási, képzési és rendezvényszervezési tevékenység a fenti célkitűzések elérése érdekében.

7 A tartalomszolgáltatásról A MATISZ által rendezett főbb konferenciák: E-festiválok : A kiváló magyar e-tartalom növelése DAT’2010: Kreatív iparágak a digitális térben DAT’2009: Látható Magyarország = Digitális Európa (EU-program) DAT’2008: A kreatív iparágak fejlesztése, piaci rések feltárása DAT’2007: A kreatív iparágak hozzájárulása a magyar társadalom fejlődéséhez DAT’2006: A digitális kreatív iparágak szerepe Magyarországon DAT’2005: A tartalomipar a növekedésért és a foglalkoztatásért! DAT’2004: Tartalomalkotók legjobb megoldásai DAT’2003: Digitális tartalmat mindenkinek DAT’2002: A magyarországi eContent program nyitókonferenciája (Tartalom mindenekfelett! Címmel)

8 Adatközlés (saját vagy számított adatok szöveges, táblázatos, ill. lekérdezéses formában történő publikálása, pl. statisztikai adatok, földügyi adatok) Hírszolgáltatás (saját ill. átvett rövid közlemények, cikkek, jelentések, reklámok, valamint hivatkozások rendszeres közreadása, pl. online újság jelleggel) Dokumentumok letöltése (saját ill. átvett dokumentumok, ill. teljes szövegű dokumentumokra való hivatkozások megjelenítése, pl. online könyvtári jelleggel) Cégoldalak (tájékoztató jellegű, reklámcélú információk közlése a cég történetéről, termékeiről, szolgáltatásairól, elérhetőségéről) Keres-kínál rendszerek (kódrendszerekkel strukturált, ill. szabad szöveges üzenetek nyilvántartása, pl. hirdetési újságok) A tartalomszolgáltatás fontosabb típusai (1)

9 Elektronikus kereskedelem (termékek és szolgáltatások online bemutatása pénzügyi tranzakciók támogatásával, ill. az integrált vállalati információs rendszer modern formája, szabványosításra törekszik, pl. EDI) Online adatfeldolgozás (saját vagy lekeresett adatok szerver oldalai tovább-feldolgozása elemzési céllal, pl. szakértői rendszerek, online diagnosztika) Keresés (általánosan vagy szerver-specifikusan, automatikusan vagy kézzel indexált állományok alapján) Navigációs oldalak (téma-specifikus tartalomszolgáltatók lekereshető vagy statikus bemutatása információs brókerek révén, pl. URL-katalógusok, könyvtári katalógusok, telefonkönyvek, szakértői névjegyzékek, aranyoldalak) Fórumok (szerkesztett vagy szabad felületek a vélemények cseréjére, pl. olvasói rovatok, chat, levelező listák, FAQ) A tartalomszolgáltatás fontosabb típusai (2)


Letölteni ppt "A tartalomszolgáltatásról Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét."

Hasonló előadás


Google Hirdetések