Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szerkezeti anyagok csoportosítása. Erősítőszálak csoportosítása I.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szerkezeti anyagok csoportosítása. Erősítőszálak csoportosítása I."— Előadás másolata:

1 A szerkezeti anyagok csoportosítása

2 Erősítőszálak csoportosítása I.

3 Erősítőszálak csoportosítása II.

4 Természetes szálerősítésű gépjármű-alkatrészek Mercedes S modell

5 Roving Szalag Fektetett Szövött Paplan Kötött 3D-Szövött 3D-Fonatolt Előforma Z XY 3-dimenziós2-dimenziós1-dimenziós Üveg-, szén- és aramidszálak Kompozitok erősítőstruktúrái

6 Erősítőstruktúrák polárdiagramja

7 Gyakoribb erősítőszálak

8 AnizotrópOrtotrópKváziizotróp 0° 90° 0° 45° 90° - 45° 45° 0° 90° 0° 90° 0° 90° 0° 90° Erősítőstruktúrák polárdiagramja

9 Pre-preg (pre impregnated) – előimpregnátum SMC – Sheet Moulding Compound BMC – Bulk Moulding Compound Irányított szalag (UD/szőtt)

10 Szendvics struktúrák – analógia a természettel

11 Maganyagok Homogén mag (habok) pl: PVC, PUR, PS vagy fa, ill. coremat Struktúrált mag pl: méhsejt

12 Mátrix Határfelület Szál A szálerősítés

13 Határfelület A polimer kompozit többfázisú, összetett rendszerből álló szerkezeti anyag, ahol a szívós mátrix és a nagyszilárdságú erősítőanyag között kiváló adhéziós kapcsolat van..

14 Vizsgálati módszerek Mechanikai vizsgálatok Fragmentációs teszt Akusztikus emisszió Termokamerás vizsgálat Csepplehúzás

15 Mechanikai vizsgálatok Fragmentációs teszt Akusztikus emisszió Termokamerás vizsgálat Csepplehúzás Vizsgálati módszerek

16 Mechanikai vizsgálatok Fragmentációs teszt Akusztikus emisszió Termokamerás vizsgálat Csepplehúzás Vizsgálati módszerek

17 Mechanikai vizsgálatok Fragmentációs teszt Akusztikus emisszió Termokamerás vizsgálat Csepplehúzás Vizsgálati módszerek

18 Akusztikus lokalizáció

19 Mechanikai vizsgálatok Fragmentációs teszt Akusztikus emisszió Termokamerás vizsgálat Csepplehúzás M – mátrix F – szál a – szálszakadás b – mátrix tépődés c – szálkihúzódás d – mátrix deformáció e – rétegelválás Vizsgálati módszerek

20 Mechanikai vizsgálatok Fragmentációs teszt Akusztikus emisszió Termokamerás vizsgálat Csepplehúzás Vizsgálati módszerek

21 „All” polimer kompozitok

22 Hibrid kompozitok – az anyagok szinergiája

23 Irodai forgószék Fröccsöntött PA/LGF

24 Motortéri „front” panel Fröccsöntött PP/GF

25 Nem izoterm sajtolás Izoterm sajtolás Gyors folyamat Elsősorban amorf termoplasztoknál (kb. 30 °C technológiai ablak) Nem túl nagy alakítási fok (a szerszám mellett hamar keményedik az anyag) Lassú folyamat, hűtés kell Amorf és kristályos anyagoknál is Ráncképződés alakulhat ki Hőformázás (préselés, sajtolás) MelegítésBetétel °C Fűtés °C Nyomás Hűtés Prepreg GMT Filmstacking Forma

26 Hangszerek Epoxy/CF

27 Gépjármű karosszériák

28 X-47A típusú robotrepülő Kompozitból készült, 8 m hosszú és széles, 2003 februárban volt a próbarepülés

29 Ohio-i vasbeton híd cseréje A vasbeton híd 20 év után tönkrement, a két nagy átmérőjű csővel. Új kompozit híd, 3D GF/hibrid gyanta, hab, 9 cm vastag (vasbeton: 20 cm). Az előre elkészített panelek szerelése 4 órát tartott és 50 évre tervezik.

30 Dániai szélerőmű „farm” 20 erőmű, 89 mkWh/év Ma 10%, 2030-ra 50 %! Leállás és nagyjavítás nélkül 20 év! Epoxy + GF (CF) Zárt PVC hab vagy Balsafa

31 Szélsőséges méretek – tervezői szabadság

32 Hőre keményedő technológiák A kézi laminálás alapelve

33 A polimer kompozit hajógyártás tipikus matrix gyantái Hajótest készítés kézi laminálással

34 Hőre keményedő technológiák Kompozit készítés szórással

35 rovingbevezetés gyanta/iniciátor bevezetés Sűrített levegő csatlakozó vágókés Roving Sűrített levegő gyanta iniciátor Roving Sűrített levegő iniciátor gyanta Szórás I.

36 Szórás II.

37 Vákuumzsákos technológia

38 A kész vákuumzsák szívócsövekkel felszerelve

39 Resin transfer moulding - RTM Szálas elő- gyártmány behejezése Zárás Összenyomás Gyanta Fűtés

40 3x7 m motorcsónak Hajótest építés zárt szerszámmal – RTM I. - poliészter mátrixú - erősítőstruktúra: üvegszövet Technológia: kézi fektetés után zárt szerszámos vákuummal támogatott RTM.

41 Hajótest építés zárt szerszámmal – RTM II.

42 Shipman 50 tervezése Egy 15m-es vitorlás hajó poliészterből készült fedélzete 1,8 tonna, míg a Shipman 50 fedélzete csak 300 kg.

43 Shipman 50 gyártása A cég csúcstechológiás, 20 m-es, 5 tengelyes CNC marógépet használ a lamináló szerszámok elkészítéséhez, ekkor méretek mellett tartani tudják az 1mm-es pontosságot. Kézi fektetés, vákuumzsákos technológia, karbon/epoxi.

44 Shipman 50 belülről I.

45 Shipman 50 belülről II.

46 A technológia és anyag helyes megválasztása

47 Szénszálas kerékagy

48 Nehéz járművek műanyag karosszériái

49 Vasúti járművek

50 Japán Sinkanzen

51 Quelle: Schindler Wagonbau Vasúti kocsi tekercselése

52 Kereszttekercselés Polártekercselés Párhuzamostekercselés Nem vonalszerű tekercselés Jellemző paraméterek  Tekercselési szög2° - 90°  Rovingsebességmax. 0,5 m/s  Rovingelőfeszítésbeállítható és szabályozható Tekercselés

53 Pilóta nélküli katonai felderítő gépek kompozitból

54 Airbus A380 (első próbarepülés: , üzembe helyezés: nyár)

55 Airbus A380 alkatrészeinek szállítása

56 Airbus A380 összeszerelése

57

58

59 Airbus A380 belseje (turista osztály)

60 Airbus A380 belseje (első osztály)

61 Újrahasznosítás Egyenletes, kis szemcseméret


Letölteni ppt "A szerkezeti anyagok csoportosítása. Erősítőszálak csoportosítása I."

Hasonló előadás


Google Hirdetések