Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Külgazdasági Hivatal.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Külgazdasági Hivatal."— Előadás másolata:

1 Nemzeti Külgazdasági Hivatal

2 A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szolgáltatásai a KKV-k fejlődése érdekében
Skapinyecz Péter 2013. május 16.

3 Nemzeti Külgazdasági Hivatal - HITA
A Kormány 265/2010. (XI.19) sz. rendeletével hozta létre a Nemzeti Külgazdasági Hivatalt (HITA) január 1-vel. A Hivatal a Miniszterelnökség irányítása alatt működő központi hivatal, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, létszáma 150 fő. A Hivatal feladata egyfelől a hazai kis- és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatása, másfelől a külföldi cégek magyarországi befektetéseinek ösztönzése.

4 Magyarországi hálózat
Mindenkihez eljutunk Magyarországi hálózat Központi iroda: Budapest Regionális hálózat: 15 iroda, mely lefedi az ország területét Külföldi hálózat 47 ország 61 városában dolgozó 74 külgazdasági szakdiplomata

5 Hazai és nemzetközi hálózat
KGSZ hálózat koordinálása Belföldi regionális hálózat Országos lefedettség Helyi szintű tevékenységet biztosítása: igényfelmérés, tanácsadás, információszolgáltatás. Regionális rendezvények Széleskörű kapcsolat a helyi hatóságokkal, önkormányzatokkal, szakmai és civil szervezetekkel, vállalkozásokkal, vállalkozói szervezetekkel, médiával. Adott reláció gazdasági információinak gyűjtése és közzététele Helyi ismeretek, információk közvetítése, segítségnyújtás Helyi rendezvények (multiszektorális, GVB-k melletti üzleti programok stb.)

6 A HITA szolgáltatásai Üzletfejlesztés Befektetésösztönzés
A magyar kis- és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatása, exportfejlesztés, tanácsadás Befektetésösztönzés Együttműködés külföldi cégek magyarországi befektetéseinek megvalósításában- (projektkezelés, befektetési támogatások, magyar beszállítók)

7 Befektetésösztönzés Feladatunk: a külföldi működő tőke Magyarországra vonzása és integrálása a magyar gazdaságba, az ország kedvező befektetési célországként való bemutatásával, valamint célzott befektető-kereséssel, projektgyűjtéssel és kezeléssel. Célzott befektetési projektfeltárás Befektetési projektek teljeskörű, egyablakos kezelése Befektetési projektek támogatása Aftercare

8 54 jelentkező közül, 45 város kapott befektetőbarát település címet
Új programjaink – 2012 ReInvest program Meet my country Magyarország régióinak befektetés-ösztönzési szempontból történő bemutatása a hazánkban lévő kereskedelmi tanácsosoknak, azzal a céllal, hogy felhívjuk a figyelmet az egyes régiók kiaknázatlan befektetési lehetőségeire. Befeketetőbarát Településekért Program 54 jelentkező közül, 45 város kapott befektetőbarát település címet

9 Befektetési döntések 2012-ben
AVIS, szolgáltató központ, bővítés Delimpex Olivia, nyúltenyésztés Rehau, autóipar Hoya, orvosi segédeszköz gyártás, bővítés Raiffeisen Bank, szolgáltató központ, bővítés Delphi, autóipar, bővítés ZTE, hálózat-üzemeltetési központ, ICT Coca Cola, élelmiszeripar, bővítés Systemax, szolgáltató központ

10 Beszállítókat támogató tevékenységünk
Céljaink Hazai KKV-k kapcsolatfejlesztése a betelepült nagyvállalatokkal Magyar vállalatok versenyképességének növelése A Magyarországon letelepedett integrátorok szakmai támogatása, aktív bevonása Beszállító-fejlesztési együttműködések Finanszírozási lehetőségek kialakítása Fő iparágak:jármű,elektronika, gépipar …

11 Minősített beszállítói adatbázis
Az adatbázis nem „mennyiségre” törekszik A magyar vállalatok kapcsolatfejlesztésének elősegítése Beszállítók feltérképezése, pontos információk összeállítása a hazánkban letelepült integrátorok számára Tényleges és közvetlen üzletkötési lehetőség az e-market felületen Egy felületen jelennek meg a KKV-k és a nagyvállalatok Alapvetően nem a starter vállalkozások regisztrációját várjuk

12 Hungarian Investment Projects (HIP) program
Sikeres együttműködés teremtése a magyar KKV-k illetve a szakértő és pénzügyi befektetők között A program célja: A szűrési szempontoknak megfelelt projekteknek befektető felkutatása Befektető felkutatásának elsődleges célpontja a Jeremie program alapkezelői, magyar tőkebefektetőknek, továbbá külföldi befektetők. A projekt flyer-ei hozzáférhetők lesznek a honlapon is. HIP program bekerülési feltételei Angol nyelvű üzleti terv Befektetői érdekek összefoglalása Hatósági engedélyek megléte Jogi nyilatkozat (az adatok a valóságnak megfelelnek, a projekt gazda valójában a projekt tulajdonosa) Tanácsadó cégek adatbázisa a honlapon lesz elérhető, akik üzleti terv megírásában tudnak segítséget nyújtani

13 Üzletfejlesztés - céljaink
Duális szerkezet megszűntetése, a magyar munkahelyek megőrzése Kereskedelemfejlesztés eszközeivel Magyar kkv-szektor export részesedésének növelése A magyar kkv-szektor részesedése az exporton belül a jelenlegi 18 százalékos arányról belátható időn belül 20 százalék fölé emelkedjen Potenciális hazai exportképes cégek feltérképezése Adatbázisok kialakítása Hazai kkv-k exportpiacának bővítése A magyar kis- és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatása, nemzetköziesedésének elősegítése, exportfejlesztés; Innovatív, minőségi termékeik külpiacra jutása Beszállítói hálózat fejlesztése Piacfejlesztés, képzés, regionális együttműködés Szakmai szervezetekkel , szövetségekkel együttműködés Magyarországon és külföldön Eddig közel 100 megállapodást kötöttünk

14 Üzletfejlesztés - eszközeink
Exportorientáció szerinti cégtípusokra szabott, magas hozzáadott értékű programok és szolgáltatások Stabil, nagy exportőrök Lendületes, innovatív exportőrök Kezdő v. jövőbeni exportőrök Specializált, tematikus roadshow Importőrök beutaztatása Egyedi partnerkeresés  külpiaci „mentorálás” Nemzetközi kiállítások, vásárok Ágazati igény alapján szervezett, önálló programok Speciális képzések Fókuszált partnerkeresés Üzletbörzék, üzleti fórumok Üzleti és innovációs adatbázis Technológiai cégfelmérések Képzések ASTRA Export inkubáció Szakmai programok egyedi felkészítéssel Tanulmányok

15 Üzletfejlesztés - szolgáltatásaink
Cégre szabott tanácsadás Partnerkeresés Ki- és beutazó delegációk szervezése Külföldi szakkiállításokon / multiszektoriális kiállításon való részvétel Üzletember találkozókon, konferenciákon, roadshow-kon részvétel Képzések, pályázatok, tenderfigyelés KKV Akadémia

16 Enterprise Europe Network
Létrejötte A CIP (Competitiveness and Innovation Programme – Versenyképességi és Innovációs Keretprogram) keretében hozta létre az Európai Bizottság 2008. február 7-én indult hivatalosan útjára Célja A kis- és középvállalkozások nemzetközi együttműködésének elősegítése A kis- és középvállalkozások innovációs és kutatás-fejlesztési aktivitásának elősegítése Jellemzői: Az Európai Bizottság Vállalkozási és Ipari Főigazgatósága egyetlen vállalkozásfejlesztéssel foglalkozó hálózata Egyedülálló földrajzi lefedettség és tevékenységi kör 51 tagállam: Európai Unió 27 országa, az Unión kívül 24 ország, valamint EGT-beli országok alkotják Közel 600 szervezet közreműködésével, 3000 szakember tapasztalatával

17 Az Enterprise Europe Network Magyarországon

18 Kereskedelemfejlesztési pályázat
A pályázat célja: a kkv-k magyar exportban jelenleg alacsony részarányának növelése, magyar termékek és szolgáltatások külpiaci értékesítésének elősegítése, külpiaci megjelenést elősegítő kereskedelemfejlesztési akciók, marketingeszközök költségeinek támogatása, a Külgazdasági Stratégiával összhangban a kiemelt régiók előnyt élveznek (kiemelt kiállítások). Célcsoport: elsősorban a már exportáló vagy exportálni kívánó magyar KKV szektor Forrás: Nemzetközi befektetéseket támogató célelőirányzat (NBTC) Keretösszege: 400 MFt Időtartama: beadás ig volt, megvalósítás ig Elbírálásuk folyamatos

19 Támogatási intenzitás Nem kiemelt kiállítások
Jogcímek Támogatási intenzitás Max. támogatás (Ft) Max. jogcím/év Kiemelt kiállítások Nem kiemelt kiállítások A1. Külföldi kiállításon való részvétel 3 - területdíj és kapcsolódó költségek 100% 80% - termék-nagydíj nevezési költsége 50% - kiállításhoz kapcsolódó idegen nyelvű prospektus és/vagy elektronikus információhordozó legyártatása - terméket, szolgáltatást bemutató idegen nyelvű promóciós videó költsége - Kiállításhoz kapcsolódó konferencián való részvétel támogatása 1 fő részére - Európán kívüli országokba repülőjegy 1 fő részére - Európán kívüli országokba kiállításon bemutatott termék szállítmányozási és biztosítási költsége B. Cégprezentáció, önálló áru- vagy divatbemutató, sajtótájékoztató, sajtófogadás, üzletember találkozó szervezése külpiacon 1 - terembérlet, dekoráció, technikai költségek, tolmács, DM-akció, sajtótájékoztató, szállítmányozás - idegen nyelvű prospektus és/vagy elektronikus információhordozó legyártatása - kiállításhoz kapcsolódó terméket, szolgáltatást bemutató idegen nyelvű promóciós videó költsége C. Külpiacon létesítendő iroda, kiállítóterem éves bérleti díja D. Megfelelőség-tanúsítási eljárás E. Konkrét árucsoportra és/vagy adott célországra, vagy régióra vonatkozó, komplex marketingterv megvalósítása (min. 4 jogcím-elem) 100-75%

20 Üzletfejlesztési eredményeink 2012-ben
2012-ben 1800 magyar vállalathoz jutottunk el személyesen Üzletfejlesztési rendezvények révén további 2800 céget szólítottunk meg Ettől a cégek összesen 52 millió euró direkt export eredményt várnak Ügyfeleink és együttműködő partnereink száma folyamatosan nő- közel 100 szakmai szervezettel alakult ki szoros együttműködés

21 A HITA Romániában tervezett programjai
Kiállítások, üzletember-találkozók 2013-ban Rendezvény Helyszín Időpont Confort Construct & Instal Expo Arad Romenvirotec – környezetvédelmi kiállítás Bukarest – 12. Szentgyörgy Napi Vásár és üzletember-találkozó Sepsiszentgyörgy Magyar-román üzletember-találkozó Kolozsvár Agromalim Expo Topexpo Nagyvárad Székelyudvarhelyi Expo és üzletember-találkozó Székelyudvarhely TIB Ipari Vásár – 15.

22 A HITA Szlovákiában és Ukrajnában tervezett programjai
Kiállítások, üzletember-találkozók 2013-ban Rendezvény Helyszín Időpont Agrosalon kiállítás Nyitra, SK – 23. Autosalon, motor show Pozsony, SK – 28. Magyar Nap, üzletember-találkozó Zsolna, SK 2013. Q3 Nemzetközi Építőipari és Regionális Vásár Ungvár, UA – 24. Agro kiállítás Kijev, UA – 25. KievBuild Építőipari Vásár

23 Köszönjük a figyelmet!

24 Magyarország és a környező országok külkereskedelme
Magyar export import Egyenleg 2010 2011 Szlovákia 3.821,7 4.291,0 2.736,5 3.566,9 1.085,2 724,1 Románia 3.846,7 4.575,4 1.720,2 2.338,9 2.126,4 2.236,5 Szerbia 844,1 1.070,0 278,9 364,2 565,2 705,8 Horvátország 865,3 1.160,9 243,6 294,0 621,7 866,9 Ukrajna 1.454,0 1.637,9 659,5 982,4 794,6 65,5 Forrás: KSH

25 Szlovákia: 1.596,6 m EUR Horvátország: 2.915,5 m EUR
Magyarországi tőkekihelyezések a környező országokban (2011) Szlovákia: ,6 m EUR Horvátország: 2.915,5 m EUR Ukrajna: ,3 m EUR Románia: ,1 m EUR Szerbia: ,3 m EUR Szlovénia: ,8 m EUR Ausztria: ,5 m EUR Forrás: MNB


Letölteni ppt "Nemzeti Külgazdasági Hivatal."

Hasonló előadás


Google Hirdetések