Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgnes Szekeresné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A Kaposvári Egyetem innovációs tevékenysége – Dráván innen, Dráván túl
Csizmadiáné Czuppon Viktória (Ph.D.) Kaposvári Egyetem Innovációs és Tudástranszfer Iroda (KE ITTI)
2
A Kaposvári Egyetemet a Magyar Országgyűlés 2000
A Kaposvári Egyetemet a Magyar Országgyűlés január 1-jével alapította, így az ország egyik legfiatalabb felsőoktatási intézménye.
3
Tudás alapú gazdaság Erőforrás – Tudás. Tudás alapú gazdaság.
„a tudásalapú gazdaság egyúttal olyan rendszer, amelyben nemcsak a szűkebben vett tudásiparok, hanem valamennyi gazdasági szegmens növekedését lényegileg a tudástranszfer eredményessége határozza meg” (G. Eliasson) Egyetemek harmadik funkciója . Új eredmények társadalmi-gazdasági életbe való átültetése.
4
Forrás: Lengyel B. 2005
5
Externalizáció: tacit tudás explicit tudás
Lehetővé teszi az ismeretek átadását, közvetítését. (Nonaka és tsai, 2000) Triple Helix modell. (Leydesdorff, 2001) – tudásteremtő régió. az egyetemi-tudományos-, a gazdasági szféra és a kormányzati szervek hármas kapcsolatán keresztül alkot komplex innovációs elméletet. Szükséges a szervezeti korlátok eltörlése, átlépése.
6
Tudáspiramis alapkategóriái:
szocializált tudás, tapasztalati tudás, dokumentált tudás. Lengyel B. 2005
7
KE ITTI – a dokumentált tudás hordozója
A Kaposvári Egyetem Innovációs és Tudástranszfer Iroda (ITTI) kialakítását tűzte ki célul. Baross Gábor pályázati forrás. Az ITTI szolgáltatásaival az intézményben keletkezett innovációs eredmények felismerését, dokumentálását és menedzselését valósítja meg. Céljai: az egyetem tudásbázisának és versenyképességének növelése, az egyetem, mint K+F partner vonzerejének növelése a gazdasági szférában, innovatív és vállalkozói szellem támogatása az egyetemen, szellemi alkotásokból a társadalom számára hasznos termékek és szolgáltatások születésének segítése, ezek védelme, hasznosító vállalkozások létrejöttének elősegítése.
8
„One of the main competitive advantage of the University over other knowledge-producing or source of new knowledge institutions is de facto its students who regularly enter the system continuously bring new ideas, concepts, fresh air. „ (EC, 2009.)
9
Határon átnyúló innovációs tevékenység
Megvalósult IPA projekt: Regional universities as generators of a transnational knowledge region: egyetemek és kutató intézetek együttműködésén alapuló, helyzetfeltáró és közös tudást építő projektje. Joint Transfer Office kialakítása: feladata közös projektek generálása, K+F területen.
10
Határon átnyúló innovációs tevékenység
Folyamatban lévő IPA projekt: InnoCropFood: innovációt elősegítő műhelymunkák, közös kutatási és együttműködési területek feltárása a határ két oldalán, az eszéki és kaposvári egyetemek kutatási területeire építve.
11
InnoCropFood műhelymunkák témái:
1. crop genetics, cropping technologies, 2. animal chain: feeding, 3. food traceability, laboratory, 4. food-industry,soft-innovation, 5. food industry, technology-innovation.
12
Köszönöm a figyelmet! itti@ke.hu czuppon.viktoria@ke.hu
Kaposvár, Guba S.u.40. Tanügyi épület 311-es iroda
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.