Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vezetéstechnikai Oktatás a PMBB támogatásával Motorkerékpár balesetek elemzése Oktatás Ügyességi felmérő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vezetéstechnikai Oktatás a PMBB támogatásával Motorkerékpár balesetek elemzése Oktatás Ügyességi felmérő."— Előadás másolata:

1

2 Vezetéstechnikai Oktatás a PMBB támogatásával Motorkerékpár balesetek elemzése Oktatás Ügyességi felmérő

3 A Pest megyében bekövetkezett, motorkerékpárokat érintő közúti közlekedési balesetek ban Pest megye az országos közúthálózat alakulása szempontjából jelentős szerepet tölt be mind az átmenő, mind a kiránduló, mind a bevásárló forgalom tekintetében, ez a tény nagymértékben befolyásolja a baleseti statisztika alakulását. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén a személyi sérüléssel járó motorkerékpáros balesetek száma 2006-ban 247 volt, ez az összes személyi sérüléssel járó baleset 11 % -át jelenti, a ben bekövetkezett 252 motorkerékpáros balesethez képest pedig 2 % -os csökkenés figyelhető meg.

4 Összehasonlítás A 247 motorkerékpáros balesetből 120 esetben (48%) a motorkerékpár vezetője volt a baleset okozója, ez a ös (135 okozó) adatokhoz képest jelentős, 11%-os csökkenést jelent. A további 127 esetben (52%) a motoros vétlen volt. A halálos kimenetelű balesetek számában jelentős csökkenést tapasztalhatunk. A balesetek száma 17 -ről 11-re 35 % -kal csökkent. Amíg 2005-ben a 17 halálos kimenetelű balesetben 19-en vesztették életüket (két motorkerékpár utasa), addig 2006-ban a 11 balesetben kizárólag a motorkerékpár vezetője, illetőleg egy esetben a gyalogos hunyt el. A halálos kimenetelű balesetek esetén a motorkerékpár vezetője mindössze az esetek 18% -ában vonható felelősségre (2 okozó, 9 vétlen).

5 A balesetet előidéző okok vizsgálata a motorkerékpárosok balesetben betöltött szerepe alapján Sebesség nem megfelelő alkalmazása: 68 % A motorkerékpár - vezetők által okozott közlekedési balesetek bekövetkeztének okai, megoszlása:

6 A sebesség nem megfelelő alkalmazása következtében a motorkerékpárosok által okozott balesetek 70% -a egyszemélyes pályaelhagyásos, úgynevezett „magános” baleset volt. Itt másodlagos tényezőként a figyelmetlenség mellett főként a vezetéstechnikai tudás hiányossága merült fel. A szerencsésebb motorosok ilyenkor többnyire kisebb karcolásokkal szántóföldön vagy vízelvezető árokban landoltak, súlyosabbá vált a baleset kimenetele, amikor hirdető táblával, álló vagy közlekedő autóval, fával, betonkerítéssel,szalagkorlátt al ütköztek.

7 F.F.(29) az általa vezetett XXX-000 frsz-ú Suzuki SV 650 típusú mkp-val közlekedett Bénye belterületén, a Fő úton Káva felől Monor irányába. Haladása során a Fő út 48. szám előtti erősen balra ívelő útkanyarulathoz érve feltehetőleg nem az út vonalvezetésének megfelelően választotta meg járműve sebességét, lehaladt az út jobb oldali padkájára, onnan tovább az útárokba, majd a Fő út 50. szám előtt betonszerkezetnek ütközve állt meg az árokban. Az ütközés következtében az mkp vezetője és utasa is leesett a motorról. A járművezető a Fő út 50. szám előtti kapubejáróhoz, az utas(29) pedig a bejáró utáni útárokba zuhant.

8 A baleset során az mkp vezetője a helyszíni orvosi vélemények alapján, súlyos gerinc és belső sérüléseket, míg a motor utasa könnyebb nyaki sérüléseket szenvedtek.

9 F.F (28) az általa vezetett XXX-000 frsz-ú mkp-al Úri lakott területén belül a Rákóczi úton közlekedett a Bartók Béla út irányából a Fő út felé. Haladása során a Rákóczi út 56. szám előterében letért a menetiránya szerinti jobb oldali útárokba, majd onnan uralmát elvesztve a járműve fölött a járdára hajtott, ahol jobb oldalával nekiütközött az 54. szám betonkerítésének. Ezután a mkp-al elesett és továbbsodródott, majd a 48. szám kapubehajtójában állt meg.F.F feltehetőe ittasan (vérvizsgálat )igazolta az ittasságot) vezette a fenti frsz-ú mkp-t. A baleset következtében F.F az elsődleges orvosi vélemények alapján súlyos, életveszélyes koponyasérülést szenvedett, őt a kiérkező mentőhelikopter az OBSI-be szállította…

10 …ahol az azonnali szakszerű orvosi ellátás ellenére életét vesztette.

11 N.N.(36) az általa vezetett KTM. krossz motorral közlekedett Pilisszántó lakott területén belül, a Felszabadulás utcában a Petőfi u. irányából a Hősök tere irányába.

12 A Felszabadulás u. – Hősök tere kereszteződéséhez érve nevezett nem tudott bekanyarodni és egyenesen nekihajtott az ingatlan betonkerítésének.

13 A sérültet mentőhelikopterrel szállították kórházba, súlyos koponya, mellkasi és lábsérülésekkel.

14

15

16

17

18 A kórházba szállítást követően belehalt sérüléseibe.

19 A fennmaradó okok: 42 % - ban Elsőbbség meg nem adása; Irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak megsértése; Előzés szabályainak megsértése; Járművezető egyéb hibája A felsorolt okok közel azonos arányban játszottak szerepet a motorkerékpárosok által okozott balesetek bekövetkeztében. Többnyire a jobbról érkező járműnek nem adták meg az elsőbbséget, valamint balra kanyarodó járművet előztek balról. Ezeknél az eseteknél nem számottevő az előfordulási gyakoriság, ezért messzemenő következtetéseket nem vonhatunk le belőlük.

20 A motorkerékpár vezetője a közlekedési baleset részese. Az irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak megszegése - 44% Csakúgy, mint a évben, a legtöbb ilyen baleset oka :

21 N.N.(23) az általa vezetett XXX-000 frsz-ú szgk-val közlekedett Üllő lakott területén Ócsai út felől és a Hunyadi utcába szándékozott kanyarodni balra. A kanyarodása során nem biztosított elhaladási elsőbbséget a vele szemben – egyenesen közlekedő F.F(17) által vezetői engedély nélkül vezetett UUU-000 frsz-ú mkp-nak és így őt elütötte.

22 A mkp vezetője súlyos, míg a szgk vezetője könnyű sérüléseket szenvedett.

23 N.N(55) az általa vezetett XXX-000 frsz-ú szgk-val közlekedett Pilis lakott területén belül a Huba utcán a vasúti átjáró irányából. Haladása során balra szándékozott kanyarodni a Huba utca 6. szám elé. Kanyarodása előtt nem győződött meg arról, hogy előzését már korábban másik jm megkezdte el. Ennek következtében nem biztosított elsőbbséget az őt már korábban előzni kezdő F.F(42) által vezetett UUU-000 frsz-ú mkp-nak és a mkp a szgk oldalának ütközött, majd eldőlt. Az elsődleges orvosi vélemény alapján a mkp vezetője könnyű sérülést szenvedett.

24 Elsőbbség meg nem adása - 32%

25 Ő kisebb horzsolásokkal megúszta. A baleset egy bevásárlóközpont parkolójában történt. A gépkocsi vezetője nem adta meg az elsőbbséget kanyarodáskor.

26 Sokan viszont ennyivel nem ússzák meg. A A rendelkezésre álló adatok alapján az nyert megállapítást, hogy N.N(60) az általa vezetett XXX-000 frsz-ú szgk-val haladt Dunavarsány lakatlan területén az 511 számú főúton az 51 számú főút felé. Az útkereszteződéshez érve balra szándékozott kanyarodni az 51-es főútra, de az elsőbbség adás kötelező jelzőtábla ellenére nem biztosított elhaladási elsőbbséget a neki balról az 51-es főúton Budapest felől Baja felé közlekedő F.F.(30) által vezetett UUU-111 frsz-ú motorkerékpárnak kihajtott elé, minek következtében összeütköztek.

27

28 Az ütközés pillanatában km-h volt a motorkerékpár sebessége

29 A baleset következtében a motorkerékpár vezetője a kórházba szállítást követően elhalálozott.

30 F.F(31) az általa vezetett XXX-000 frsz-ú tgk-val közlekedett Maglód lakott területén belül a Damjanich utcán a 31-es főút irányába. A Damjanich utca és 31-es főút ( Jászberényi út ) kereszteződésében balra szándékozott kanyarodni Budapest irányába. Az,,Elsőbbség adás kötelező!,, jelzőtáblánál megállt, majd egy neki jobbról érkező tgk jelzett, hogy kiengedi. Ekkor kanyarodni kezdett. Kanyarodása során már későn észlelte a Budapest felől érkező Vida János által vezetett UUU-000 fsz-ú mkp-t így annak nem biztosított elhaladási elsőbbséget. Ennek következtében a mkp a tgk bal oldalának ütközött. Az elsődleges orvosi vélemény alapján a mkp vezetője könnyű sérülést szenvedett.

31 F.F.(40) az általa hajtott kerékpárral Monor lakott területén belül a Dózsa György utcában közlekedett a Mátyás Király utca irányából a Bem József utca felé. Haladása során a Kistói utca kereszteződéséhez érve egyenesen át szádékozott haladni a kereszteződésen, de ezt nem megfelelő figyelemmel hajtotta végre és a kereszteződés Bem József utca felőli részén nem biztosított elhaladási elsőbbséget a Kistói utcában a Kossuth utca irányából a Virág utca felé UUU-00 frsz-ú mkp-ral közlekedő –előzésben lévő- V.V.(29) és összeütköztek. A kerékpár vezetője könnyen sérült.

32 N.N. az általa vezetett szgk-val „a” lakóház elől indult el, Farmos irányából Nagykáta felé a 311 sz. úton. Elindulását követően a következő kapubejárójánál szándékozott megfordulni, mivel Farmos irányába szándékozott továbbhaladni.

33 Balra kanyarodását megkezdte annak ellenére, hogy a vele szemben Nagykáta felől Farmos irányába egyenes haladó M.M.(32) által vezetett mkp-t észlelte, balra kanyarodása következtében az mkp az szgk jobb első ajtajának ütközött.

34 A baleset helyszínén az mkp. Vezetője(36), és az szgk jobb első utasa(24) életét vesztette.

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44 A tény: a motorkerékpár vezetője jóval a megengedett sebesség felett közlekedett. Megéri?...

45 Követési távolság be nem tartása

46 Balesetmentes közlekedést kívánunk! Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottság

47


Letölteni ppt "Vezetéstechnikai Oktatás a PMBB támogatásával Motorkerékpár balesetek elemzése Oktatás Ügyességi felmérő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések