Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztián Budai Megváltozta több, mint 10 éve
1
Közösségi internethasználat Nyitrai Erika ELTE IK Algoritmusok és Alkalmazásaik Tsz. tanársegéd
2
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Vezeték nélküli internet közterületen Internet kávézók A vendégek internetezni mennek, közben fogyaszthatnak Letölteni, játszani, is alkalmas helyek Nyilvános WiFi hotspotok éttermekben, kávézókban A közönség elsősorban fogyasztási céllal érkezik, mellette céljából kapcsolódik az internetre Pl. McDonald’s, Uránia színház stb. Egyéb közterületeken elhelyezett hotspotok (közintézmények, iskolák, parkok, …) Turisták, főleg mobillal, PDA-val, csatlakozók Nem jellemző a reklámokban már látható laptoppal sétáló üzletember figurája Pl. Pécs belvárosa
3
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Vezeték nélküli internet közterületen Felhasználás célja sokféle lehet, de ez is helyfüggő Technikai okok miatt Sávszélesség Szolgáltatás célja miatt Netikett, WiFikett A mellékszolgáltatásként megjelenő internet eléréssel nem illik visszaélni Az egyes szolgáltató helyek típustól függően lehetnek közösségteremtő helyszínek is
4
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat WiFi hotspotok használata A kutatás tervezője: Laura Forlano Ph.D. jelölt; Columbia Egyetem A kutatás helyszínei nagyvárosok New York (614 résztvevő) Budapest (370 résztvevő) Montreal (378 résztvevő) Összesen 1362 kitöltő Vizsgált kérdések Milyen szokásai vannak a vezeték nélküli hotspotok felhasználóinak a fent említett nagyvárosokban? Mi alapján választja ki a felhasználó a helyeket, van-e a hotspotoknak szerepe ebben? Milyen motivációi vannak a látogatóknak, amikor az otthoni/munkahelyi hozzáférés helyett egy hotspotot választ?
5
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Kérdések, kutatásmódszer A kérdések három csoportra oszthatók Internet hozzáférést vizsgáló kérdések Tevékenységorientált kérdések Demográfiai kérdések Hagyományos kérdőíves felméréseknek általában része A kérdőívek online módon kerültek publikálásra New Yorkban fórumokon, hírleveleken, egyéb hírdetményekben került terjesztésre; Budapesten és Montrealban csak online publikálták
6
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Eredmény Meglepő módon alig tapasztalható eltérés a New Yorkban és a Budapesten kapott eredmények között Főbb eltérési pontok Csatlakozás helye Nagyban összefügg a technológia elterjedtségével Motivációk
7
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Vizsgált kérdések részletesen Egy kávézó/étterem kiválasztásakor mekkora szerepe van a WiFi lefedettségnek? Előny-e egy hely számára, ha rendelkezik ilyen lehetőséggel? Mire használják az internet elérést? Milyen hosszan és mikor csatlakoznak az internetre? Miért választják a kávézót az otthoni/munkahelyi elérés helyett?
8
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Miért választják a helyet? A kérdőívet kitöltők közül sokan a WiFi elérés miatt választják a helyet, ahova bemennek Azonos jellegű és minőségű helyek közül az esetek 75%-ában azt választják, amelyikben van lehetőség WiFi használatra
9
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Mire használják az internetet kávézóból csatlakozva? A kapcsolódók többsége személyes célokra és munkavégzésre is használja a lehetőséget Legygyakrabban használt programok webes levelezők azonnali üzenetküldők desktop levelezők office VPN (távoli hálózathoz csatlakozás) távoli asztal
10
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Milyen okból választják ezt az elérési módot? A felhasználás mennyiségében már alig tapasztalható különbség Jelentős eltérés tapasztalható abban, hogy miért választanak a felhasználók kávézókat a megszokott munkahelyi vagy otthoni környezet helyett, de várhatóan ez a különbség is csökken a WiFi kultúra terjedésével párhuzamosan
11
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Fiatalok szokásai – Közösségi oldalak kontra mobiltelefonálás A kutatás tervezője: Chih-Hui Lai Rutgers University Vizsgált kérdések Van-e kapcsolat a fiatalok mobiltelefonálási szokásai és online közösségi site-ok használata között? Van-e hatása a barátok szokásainak az egyénekre? Vizsgálati módszer Kérdőíves felmérés 152 résztvevő, főként a 20-25 éves korosztályból
12
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Eredmények Azok a fiatalok, akik több időt töltenek telefonálással többet használják az online közösségi oldalakat is Ugyanilyen összefüggés figyelhető meg az SMS küldés gyakoriságával kapcsolatosan is Az a tény, hogy a barátok elérhetők mobiltelefonon nem növeli a felhasználás mennyiségét, sem a mobiltelefonnal végzett tevékenységek mennyiségét Szintén nem növeli a telefonhasználat mennyiségét az sem, hogy a barátok többet telefonálnak
13
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Eredmények 2. Közösségi oldalak esetében ellentétesek az eredmények Azok, akiknek több barátja érhető el közösségi oldalakon, több ideig használják ezeket az oldalakat A tevékenységek száma is nő ugyanígy Ha nincs kiért csatlakozni, akkor a közösségi oldalak használata erősen csökken A használók többsége úgy nyilatkozik, hogy a barátai is használják ezeket az oldalakat Néhányan mondják azt, hogy kevés ismerősük van jelen a közösségi oldalakon Egyik felhasználó sem mondja, hogy nincs ismerőse, aki használja a közösségi oldalt
14
2007. november 22. INFO ÉRA - Füzesgyarmat Lehetséges magyarázat Egyik lehetséges magyarázat az eltérő mintázatokra az egyes szolgáltatások árában keresendő Ehhez képest az online közösségi oldalak használata sokkal gazdaságosabb, hiszen egy üzenet elküldése minimális költséggel jár, ugyanakkor hasonlóan jó módszer a kapcsolattartásra, mint a telefon A telefon nem feltétlenül alkalmas hosszú beszélgetések lefolytatására, sokan csak rövid üzenettovábbításra használják
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.