Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely GOP-2011-1.1.1 pályázat 2014. 07. 03.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely GOP-2011-1.1.1 pályázat 2014. 07. 03."— Előadás másolata:

1 Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely GOP pályázat

2 © evopro group Az evopro csoport Dia: 2 Dinamikus növekedés Árbevétel (MEUR) Létszám Magyar tulajdon, nemzetközi háttérSzervezet Az egyik legdinamikusabban növekvő, fiatal mérnöki és informatikai fejlesztő cégcsoport Közép-Európában.

3 © evopro group Tagvállalatok és fókusztevékenységek Dia: 3 Focus: Ipari automatizálás evoline Romania evoline Turkey evoline Hungary evopro Germany evopro Hungary evopro Romania Focus: ICT megoldások Létszám Minősítések és partnerprogramok által igazolt kompetenciák

4 © evopro group Referenciaterületek Dia: 4 Public Energetika Folyamatirányítás- gyártás Telekom, IT Közlekedés technika / Logisztika Pénzügy Egészségügy Referenciaterület        Projektek száma Kiemelt iparági tapasztalat5 kontinens, több mint 30 ország Az evopro csoport különböző szektorokban 5 kontinens több mint 30 országában rendelkezik referenciával

5 © evopro group Nemzetközi jelenlét Dia: 5

6 © evopro group Hibrid buszok a nagyvilágból Dia: 6 Solaris Hidrogenics Iveco EP Volvo 7700 MAN MB Citaro

7 © evopro group Vevői elvárások Karosszéria:  Magas korrózióálló vázszerkezetek  Újrahasznosítható anyagok felhasználása  Vandalizmus elleni védelme  Jó vezetőtér kialakítás  A fővárosi úthálózatra tipizált járműméretek (8 m-es midi, 12 m-es szóló és 18 m-es csuklós kategóriák) Hajtásrendszer:  Belsőégésű motor ECE Euro-VI vagy alternatív hajtások  Dinamikus igénybevételt elviselő hajtásrendszerek Utastér:  Elektronikus jegyérvényesítő készülék  Utastéri légkondicionálás, szellőzés, fűtés  Utas áramlást javító követelmények  Ergonomikus, nagy befogadóképességű utastér  Korszerű külső-belső utas tájékoztató és audió rendszer Akadálymentesség:  Alacsonypadlós járművek ( Részben vagy teljesen alacsony padlózatú járművek)  Térdeplő funkció ( Teljes járműhosszon jobb oldalra billenés)  Ajtórámpa, mozgássérült hely kialakítása Forgalomtechnika:  Korszerű forgalomirányítási rendszer (GPS) Dia: 7

8 © evopro group A jövő karosszériája - kompozit Alapanyagok megválasztása:  Mátrix: feldolgozhatóság + mechanikai tulajdonságok alapján – vinilészter  Erősítőanyag: üvegszál (quadraxiális szövet = rétegenként egy, összesen 4 kitüntetett irányba elhelyezett rovingszál)  Eredmény: szénacélokkal összehasonlítható szilárdságú anyag, de a tömeg csak 25%. Alkalmazható maganyagok:  Habok: PUR, PVC, PET, stb.  Egzotikus fák (balzafa, parafa)  Spec. Komplex megoldások Dia: 8 Mitől váltak ezek a korszerű anyagok hozzáférhetővé? A repülőgépipar, szélerőmű lapát gyártás, tengeri regatta vitorlások generálták a fejlesztés, gyártás volumenét.

9 © evopro group A tömegcsökkentés bizonyítékai Konstrukciós férőhelyoptimalizáció  üléstámlák kialakítása  mellső futómű pozíciója  kerekesszék új pozíciója Főegységek  motor  futóművek  gumiabroncs  padlózat, belső borítás  ülések fém szerkezetei Szendvics szerkezetű kompozit  Szívós, rugalmas  Üvegszövet:1900 kg/m3  maganyag 900 kg/m3  Acél 7800 kg/m Dia: 9 } } } kg* kg* kg* Tehát a 18500kg– os járművek helyett elegendő a13000kg**-os járművek előállítása *1,3m hossz csökkentés esetén, ha 1m acél busz szegmens kg **Az összehasonlítás bázisa egy 100+/-2fő befogadóképességű jelenlegi és evopro EP107 típusú autóbusz.

10 © evopro group Moduláris Platform Rendszer MPS = (Modular Platform System) Homlok modul:  mellső futómű és vezető ülés  több típus is kialakítható  Standard kerekesszék helye Ablakos/Ajtós modul:  Utazótér  Standard kézi rámpa beépíthető  A modulokból többféle járműhossz és elrendezés alakítható ki Hátsó modul:  hátsó futómű és hajtásrendszer Dia: 10

11 © evopro group Innovatív belső elrendezés  korszerű térdesign köszönhetően középső elemeknél teljesen sík a padlólemez, ezért a belső elrendezés a megrendelő igényeihez igazítható.  Az első futómű az első ajtó elé került, ezáltal kerékdobok nem szűkítik be az utasok áramlást.  A járművezető egy vonalba került az első ajtóval így figyelemmel kísérheti az utasokat, igény esetén jegyet is tud adni.  Távirányítású mozgássérült rámpa Dia: 11

12 © evopro group MPS buszcsalád Dia: 12 Típus Modul szám Utas (fő) Ülő/Áll ó Össz. gördülő tömeg (kg) Ajtók szám a Hossz (m) EP062418/ x26,2 EP077520/ x27,7 EP092626/ x29,2 EP107728/ x210,7 EP / x217 - korrózió álló vázszerkezet - újrahasznosítható anyagok - optimális vezetőtér ergonómia

13 © evopro group A formatervek Dia: 13

14 © evopro group Lehetséges üzemmódok I. Tisztán diesel üzemmód:  kW ICE négyhengeres soros  Euro6 és 5 sebességes automata váltó kapcsolatával Plug In Hybrid:  Az energiát az akkumulátorok és a ICE együttesen szolgáltatják  Az ICE bekapcsolása részben a helyi igényekhez igazítható Elektromos üzemmód (ZEV):  Az energiát tisztán az akkumulátorok szolgáltatják  Végállomásokon az akkumulátorok töltőre vannak kapcsolva „Unikum” a troli üzemmód :  Az energiát a felsővezetékből szolgáltatják, de van meneküléshez, áthidaláshoz ICE, vagy kisebb üzemanyag cella Dia: 14 Hagyományos robbanómotorok Hagyományos Hajtásláncok optimalizálása Gáz, biodízel etanol alkalmazások ZEV Fosszilis Anyagok szűrhetősége Hibridizáció Városi közlekedés soros hibridjei Folyamatos fejlődés Üzemanyag cella és akkumulátorok akkumulátoros ugrás

15 © evopro group iTMS- interactive Traffic Management System Dia: 15 Vezérlő egység Utastájékoztató kijelzők GPS, GSM antenna E-jegy Központi egység

16 © evopro group Forgalomterhelés - optimalizálás  A szállítási igények lehető legpontosabb meghatározása.  Ma már csak az „ember független” adat kinyerés fogadható el!  Megtörténhet a funkcionális szétválasztás:  Lakóterület  Iparterület  Közösségi területek  Szállítási kapacitás telepítése a szállítási igényekre  Reorganizációs lehetőségek megtartása  Fontos, kinyerhető információk:  Jármű kilométer, irányonként, fordulatonként viszonylatonként  Utas szám, irányonként, megállóként  Járatkihasználás definiálása, zsúfolt, kihasználatlan járatok detektálása  Átlagos utazási távolság (45 km rádiusz)  Utazás érvényesítés kontrollja Dia: 16

17 © evopro group Mitől versenyképes a termék? Technológiai előnyök:  A modulok kompozit anyagból készülnek, azonos szilárdsági jellemzők mellett a tömege jelentősen kisebb egy hagyományos acélbuszhoz képest  Újszerű elrendezésének köszönhetően azonos számú utas férjen bele egy rövidebb kocsi testbe  Soros hibrid hajtás a fékezési energia visszanyerésével legalább 30%-kal kevesebb energiát használ fel Teljes életciklusra vetített költségek:  Beruházási költsége 10-15%-al magasabb egy hagyományos buszhoz képest  Üzemeltetési költségek 30%-kal alacsonyabbak (üzemanyag, szerviz, kopó alkatrészek)  EU támogatási források elérhetősége, "0" emissziós járművek üzembe helyezésével Dia: 17

18 © evopro group Mitől környezetbarát? A hibrid hajtásnak köszönhetően:  Városközpontokban tiszta elektromos üzemmód  A korszerű dízel motor teljesíti az EURO6-os emissziós normákat, A villanymotor alacsonyabb zajszintje eredményezi az alacsonyabb környezeti zajterhelés (ld. Trolibusz) A kompozit váznak köszönhetően:  jelentősen csökkentett összgördülő tömeg  jelentősen csökkentett útterhelés Dia: 18

19


Letölteni ppt "Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely GOP-2011-1.1.1 pályázat 2014. 07. 03."

Hasonló előadás


Google Hirdetések