Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Észak-alföldi Operatív Program Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Észak-alföldi Operatív Program Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás."— Előadás másolata:

1 1 Észak-alföldi Operatív Program Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás korszerűsítése Kódszám: ÉAOP

2 2 Előzmények Nagy számú a rossz állapotú háziorvosi rendelő, Hiányos, elavult eszközökkel és/vagy leromlott állapotú önálló járóbeteg szakellátó intézmény + Az ellátórendszer struktúrájának átalakítása: fekvőbeteg ellátásban az ágykapacitás mennyiségének törvényi csökkentése (2006. évi CXXXII tv.) →→→ A betegek egy része a járóbeteg-ellátásban jelenik meg.

3 3 Általános célkitűzések Az egészségügyi intézmények hozzáférhetőségének javítása, megfelelő infrastrukturális feltételekkel  Alapellátás: háziorvosi szolgálatok „szolgáltatói szerepe”-nek erősítése, a szolgáltatások minőségének javítása  Járóbeteg szakellátás: meglévő, működő szakellátórendszer fejlesztése, komplex rendszer, szolgáltatási hiányok megszüntetése

4 4 Konkrét célok Meglévő, működő orvosi rendelők (háziorvos, fogorvos, központi alapellátási ügyelet) és Meglévő járóbeteg szakrendelők  infrastruktúrájának fejlesztése, ( bővítés, átépítés, korszerűsítés, indokolt esetben újépítés ),  eszközbeszerzése.

5 5 TIOP-ROP lehatárolás járóbeteg-szakellátás („B komponens”) TIOP 2.1 (lezárult) Regionális járóbeteg-szakellátó hálózatok fejlesztése: kórházba integrált járóbeteg-szakellátó központok. Kivétel: a fekvőbeteg intézménnyel nem rendelkező kistérségek önálló járóbeteg-ellátó intézményeinek létrehozása zöldmezős beruházással.

6 6 TIOP-ROP lehatárolás járóbeteg-szakellátás („B komponens”) TIOP 2.1 (lezárult) Regionális járóbeteg-szakellátó hálózatok fejlesztése: kórházba integrált járóbeteg-szakellátó központok. Kivétel: a fekvőbeteg intézménnyel nem rendelkező kistérségek önálló járóbeteg-ellátó intézményeinek létrehozása zöldmezős beruházással.

7 7 Két komponens „A” komponens: ALAPELLÁTÁS fejlesztése, helyi egészségházak kialakítása „B” komponens: Kistérségi önálló JÁRÓBETEG SZAKRENDELŐK fejlesztése

8 8 Pályázók köre „A” komponens:  Helyi önkormányzatok  Jogi személyiséggel rendelkező, közös fenntartásra létrejött önkormányzati társulások, többcélú kistérségi társulások  Helyi önkormányzatok, önk.-i társulások által létrehozott non-profit gazdasági társaságok (önkormányzati többségi tulajdonrész!) melyek…

9 9 tulajdonában, vagy vagyonkezelésében, állami tulajdon esetén használatában lévő ingatlanban  háziorvosi szolgálat, házi gyermekorvosi szolgálat  fogorvosi szolgálat  alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás működik. (1997. CLIV tv. 152§)

10 10 Pályázók köre tulajdonában, vagy vagyonkezelésében, állami tulajdon esetén használatában lévő ingatlanban (járóbeteg szakellátáshoz kapcsolódó) egészségügyi szolgáltató működik. (CLIV tv. 89§ és 90§) „B” komponens: „A” komponens pályázói köre + Egyházak, non profit szervezetek melyek

11 11 Nem pályázhatnak – sem „A”, sem „B”  Gazdasági társaságok, kivéve azon átalakult Kht-k, melyek non-profit gazdasági társasággá történő átalakulása jogszabályi kötelezettség alapján történt.  Természetes személyek

12 12 Egyéb kritériumok „A”, „B” komponens: olyan településen, ahol nincsen aktív fekvőbeteg ellátás B komponens a.) alapszintű járóbeteg szakellátás fejlesztése: felvállalt ellátott lakosságszám min fő b.) emelt szintű járóbeteg szakellátás fejlesztése: felvállalt lakosságszám min fő + közúton a legközelebbi fekvőbeteg szakellátótól több mint 15 km-re van

13 13 Forrás, támogatás formája, mértéke, összege Rendelkezésre álló forrás: „A” komponens: millió Ft „B” komponens: millió Ft Mértéke: A projekt elszámolható költségeinek maximum 90%-a. 95% leghátrányosabb kistérségek - 311/2007. (XI.17) korm.rendelet Összege: „A” komponens: 4,5 M Ft – 80 M Ft „B” komponens: 100 M Ft – 800 M Ft

14 14 Támogatható tevékenységek „A” - Alapellátás Építés  Meglévő, működő orvosi rendelők felújítása, átalakítása, bővítése  Eddig más célra használt ingatlan orvosi rendelővé/egészségházzá, alapellátási ügyeletté való alakítása  Csoportos praxisokba történő integrálódást biztosító fejlesztések  Egészségház fejlesztése, kialakítása (kötelező funkciók figyelembevételével!)  Új építés (ha a jelenlegi épület életveszélyes, vagy átalakítása nem költséghatékony) tervezői költségbecslés, nyilatkozat, ÁNTSZ igazolás, építészeti ajánlás

15 15 Támogatható tevékenységek „A” - Alapellátás Eszközbeszerzés  A 60/2006 ESZCSM rendeletben foglalt minimumfeltételeknek megfelelő eszköz, gép, berendezés, műszer  Emelt szintű definitív ellátáshoz szükséges eszköz, gép, berendezés, műszer (OEP szerződésben engedélyezett)  Alapellátásban használatos sürgősségi ellátás eszközei (kompetens alkalmazott!)  Ápolási eszközök, stb.;  Alapellátáshoz szükséges IT fejlesztés (hardver, szoftver)  Egyéb, infrastruktúrához kapcsolódó eszköz, berendezés, bútorzat

16 16 Támogatható tevékenységek „A” - Alapellátás Eszközbeszerzés csak épület infrastruktúrájának fejlesztésével támogatható. Akadálymentesítés önmagában nem pályázható. (Akadálymentesítés önmagában nem infrastruktúra fejlesztés!) Csak új eszköz.

17 17 Támogatható tevékenységek „A” - Alapellátás Egészségház/egészségközpont fejlesztése, kialakítása Kötelező elemek:  Egyes eü-i alapellátás  Alacsony erőforrás igényű, a területen gyakori szükségletű járóbeteg szakellátás biztosítása  Központi alapellátási ügyelet  Egészségfejlesztési központ funkció  Otthoni szakápolás  Diszpécserszolgálat  Széles partneri kapcsolat

18 18 Támogatható tevékenységek „A” - Alapellátás Egészségház fejlesztése, kialakítása Opcionális elemek:  Védőnői szolgálat  Iskolaegészségügy  Házi segítségnyújtás  Ügyfélszolgálat  Gyógyszertár, gyógyászati segédeszköz bolt integrálásása (béleti díjak!)  Betegszállítás  Mentőállomás befogadása (külön feltételek!)

19 19 Támogatható tevékenységek „B” – Járóbeteg szakellátás Építés  Meglévő szakrendelő felújítása, bővítése, átépítése  Új építés (ha a jelenlegi épület életveszélyes, vagy átalakítása nem költséghatékony) tervezői költségbecslés, nyilatkozat, ÁNTSZ igazolás Fontos! Bővítés és új építés: maximális alapterület alapszinten m2, emelt szinten m2.

20 20 Támogatható tevékenységek „B” – Járóbeteg szakellátás Eszközbeszerzés  Szakmai programnak megfelelő, a mellékelt ajánláshoz (17.melléklet) igazodó orvos technológiai gépek, műszerek  Emelt szint: szakmai minimumfeltételeknek megfelelő képalkotó-, diagnosztikai eszközök, terápiás-, ápolási eszközök, rehabilitációs eszközök  Intézményi integrált medikai rendszer – IT specifikáció ajánlás!  Telemedicinához szükséges digitális technológia  Info-kommunikációs diszpécserszolgálat eszközei  Otthoni monitorozás jelzőrendszerének fogadási eszközei  Betegirányító, betegelőjegyző rendszer  Informatikai biztonsági rendszer bevezetése  Egyéb, infrastruktúrához kapcsolódó eszközök, berendezések, bútorzat

21 21 Támogatható tevékenységek „B” – Járóbeteg szakellátás Eszközbeszerzés csak épület infrastruktúrájának fejlesztésével támogatható. Akadálymentesítés önmagában nem pályázható. (Akadálymentesítés önmagában nem infrastruktúra fejlesztés!) Csak új eszköz.

22 22 Kötelező elemek „B” – ALAPSZINTŰ 1.4 alapszakma működtetése (ált.sebészet, belgyógyászat, gyermekgyógyászat, nőgyógyászat) 2.Vérvételi hely működtetése 3.Digitális képtovábbításra alkalmas képalkotó diagnosztikához szükséges digitális technológia 4.Otthoni szakápolás nyújtása és/vagy szervezése 5.Koordináló szerep, partneri kapcsolat 6.Egységes info-komm. szolgáltató egység 7.Területi egészségfejlesztés központja

23 23 Opcionális elemek „B” – ALAPSZINTŰ  4 alapszakmán kívüli szakrendelések a 200 szakorvosi óraszám elérésének érdekében  Alapellátás integrálása  Nappali kórház  Kúraszerű ellátás  Házi segítésnyújtás szervezése és/vagy nyújtása  Mentőállomás befogadása  Gyógyszertár, gyógyászati segédeszköz bolt  Közösségi tér kialakítása (pl. képzésekhez)

24 24 Szakorvosi óraszámok I. Ha az intézmény jelenleg nem éri el a 200 szakorvosi óraszám/hét szintet 200 szakorvosi óra/hét nem szakorvosi óra/hét szintre kell bővíteni (ki kell egészíteni a meglévőt) Ha már most több mint 200 szakorvosi óra/hét – nem igényelhet többletkapacitást

25 25 Szakorvosi óraszámok II. A 361/2006 (XII. 28. ) Korm. rendelet „az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről” szóló évi CXXXII. tv. végrehajtásáról” 8§-a alapján a Regionális Egészségügyi Tanácshoz (RET) kapacitásbővítésre vonatkozó kérelem benyújtása a pályázat benyújtási határideje előtt. Adatlap: EÜM honlapja (TIOP-os) Csak azoknál a fejlesztendő járóbeteg szakellátóknál kell többlet járókapacitás, ahol jelenleg 70 és 200 szakorvosi óra között van, de csak a közte levő különbözettel. Jogosultsági feltétel: OEP előzetes befogadó nyilatkozata VAGY pályázói nyilatkozat a kérelem RET-hez való benyújtásáról.

26 26 Kötelező elemek „B” – EMELTSZINTŰ 1.Járóbeteg szakellátás széles vertikuma (megelőzés, gyógyítás, rehabilitáció, 6 szakmacsoport, melynek része a 4 alapszakma) 2.Diagnosztika: labor, képalkotó (ha kiszervezetten biztosítják: nem támogatható a fejlesztése, nyilatkoznia kell a Pályázónak+csatolni a megállapodást) 3.Telemedicina 4.Nappali kórház kialakítása 5.Otthoni szakápolás nyújtása és/vagy szervezése 6.Terápiás ellátások megfelelő szakorvosi háttérrel (pl. fizioterápia) 7.Koordináló szerep, területi egészségfejlesztés központja 8.Egységes info-komm. szolgáltató egység

27 27 Opcionális elemek „B” – EMELTSZINTŰ  Alapellátási szolgáltatások integrálása  Egynapos ellátás (sebészet, diagnosztika, terápia)  Terápiás ellátások (pl. balneoterápia)  Gyógyszertár, gyógyászati segédeszköz bolt  Képzés színtereinek biztosítása  Mentőállomás befogadása  Vállalat- és minőségirányítási rendszer bevezetése

28 28 Kötelezően megvalósítandó tevékenység I. Akadálymentesítés Segédlet a komplex akadálymentesítéshez (5.sz.melléklet) OTÉK (253/1997. (XII.20) ) akadálymentesítésére vonatkozó előírásai Minimális és projektarányosan komplex Tervezői nyilatkozat (12.melléklet) A teljes épület akadálymentesítése (kivéve bővítés és új építés) szakmai értékelésen előnyben részesül!

29 29 Kötelezően megvalósítandó tevékenység II. IT fejlesztés, amennyiben a meglévő informatikai rendszer nem alkalmas az intézményközi informatikai integrációra (azonos és különböző szinteken)

30 30 Kötelezően megvalósítandó tevékenység III. Könyvvizsgálat, 50 M Ft támogatási összeget meghaladó projektek esetében kötelező könyvvizsgáló bevonása a projekttel kapcsolatos elszámolások hitelesítéséhez.

31 31 Kötelezően megvalósítandó tevékenység IV. Nyilvánosság tájékoztatása, pályázati útmutató C.1.1 pont „Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei” „Arculati Kézikönyv”

32 32 Szakmai értékelésnél előnyt jelentő szempontok  Leghátrányosabb helyzetű kistérségekben (311/2007 (XI.17) Korm.rend) és/vagy hátrányos helyzetű településeken (240/2006 (XI.30) Korm.rend.) megvalósuló fejlesztések  Energiatakarékosság, környezetkímélő megoldások  Felújítás, korszerűsítés, bővítés esetében a teljes épületben komplex akadálymentesítés

33 33 Szakmai értékelésnél előnyt jelentő szempontok „A” komponens:  Háziorvosi szolgálat, amely az alapellátás egyéb szolgálataival (pl. otthoni szakápolás) és a szakellátás területén széles partneri és info-kommunikációs együttműködést alakít ki  Egészségház/egészségközpont kialakítása  Egészségház/egészségközpont opcionális elemekkel

34 34 Szakmai értékelésnél előnyt jelentő szempontok „B” komponens:  Integrálódik a kistérségi alap- és egyéb szakellátásokkal, szociális alapszolgáltatásokkal, info-kommunikációs szinten  Kötelező elemeken túl opcionális elemek integrálása  Tömbösítés

35 35 Nem támogatható •Új építés (kivéve a már említett esetekben) •Nem kapcsolódó eszközök beszerzések •Gépjármű beszerzése •Szállás, lakás céljára szolgáló helyiségek kialakítása •Betegtájékoztató kiadvány elkészítése •Fogyó eszköz beszerzése •Termálvíz bevezetése •Képzések (új eszköz kezelésének betanítása sem) •OEP finanszírozás nélküli szervezeteknél megvalósuló fejlesztések

36 36 Elszámolható költségek, időszak, feltételek  2006.dec. 20. és dec.31. között felmerült költségek  Az előkészítésen kívüli költségek kizárólag befogadástól számolhatók el  Ténylegesen felmerült és kifizetett költségek, közvetlenül kapcsolódnak  Nem haladhatják meg a szokásos piaci árat  Csak olyan mértékben számolhatók el, amilyen mértékben a projekthez kapcsolódnak  Összeférhetetlenség! (árajánlat, megrendelő, szerződés)

37 37 Elszámolható költségek I. 1.) Előkészítés költségei  Szükséges engedélyezési dokumentumok, műszaki tervek  Kötelező tanulmányok készítésének díja (pl. megvalósíthatósági tanulmány)  Rehabilitációs környezettervező szakmérnök Korlát! Max. 6% B komponens esetében max.6%, de max. 35 M Ft

38 38 Elszámolható költségek II. 2.) Projekt menedzsment költségek  Bérek és megbízási díjak  Projektmenedzsmentre vonatkozó előírások (B komponens) részletesen az útmutatóban  Pályázatírás költsége Korlát! Max. 4% Max. 25 M Ft

39 39 Elszámolható költségek III. 3.) Szolgáltatások igénybevételének költsége (max.10%)  Rendezvényszervezés, nyilvánosság biztosítása  Közbeszerzési költségek (szakértő, ajánlatkészítés, hirdetés)  Tervezési, építészeti munkák költségei  Műszaki ellenőr  Jogi szakértő  Rehabilitációs környezettervező szakmérnök díja  Könyvvizsgálói díjak (50 M Ft feletti támogatási összegnél kötelező) Korlát! Max. 10% B komponens esetében max. 10%, de max. 50 M Ft

40 40 Elszámolható költségek IV. 4.) Építés  Építés, épület-kivitelezés, átalakítás, bontás, felújítás, bővítés költségei  (nincsen Ft/m 2 korlát!) 5.) Eszözbeszerzések  A támogatható tevékenységekhez közvetlenül kapcsolódó eszközbeszerzések számolhatók el  Új eszközök  Kis értékű tárgyi eszköz beszerzése esetén a számviteli törvény előírásait kell figyelembe venni!

41 41 Elszámolható költségek V. 6.) Immateriális javak beszerzése  A projekt végrehajtásához szükségesek  Leírható eszközöknek kell tekinteni őket  A szolgáltató eszközei közé kell sorolni őket és legalább 5 évig a támogatásban részesülő létesítményben kell maradniuk.

42 42 A benyújtandó pénzügyi adatokat tartalmazó dokumentumok  Projekt adatlap (vonatkozó pontjai)  Költségvetés szöveges magyarázata (minta!)  Munkanemekre bontott tervezői költségbecslés (tervező!)  Beszerzendő eszközlista árajánlattal  Szolgáltatás típusú projekttevékenység esetén árajánlat vagy kamarai díjszabás  Új építésnél tervezői nyilatkozat

43 43 Pályázat benyújtása február 28. – május 16. Benyújtás:  Magyar nyelven, pályázati adatlapon – kitöltő program (www.nfu.hu)  Összefűzve! Aláírva!  Minden rubrika kitöltve („pályázatomra nem vonatkozik”)  Karakterkorlát  2 példány (1 eredeti, 1 másolat) és 1 elektronikus példány (XDat file, CD)  Zárt csomagolás, ajánlott küldemény, (személyesen nem lehet!)  Borítékon feltüntetni: ÉAOP

44 44 Projekt adatlap  Vonalkódot és azonosító számokat tartalmaznia kell (program által generált)  A CD-n csak az XDat file szerepelhet  CD adattartalmának és kódjának meg kell egyeznie a papír alapú adatlap tartalmával

45 45 Értékelés menete  A támogatásban részesülő projektek kiválasztása a Pályázati útmutatóban megjelenített kritériumok alapján történik.  Valamennyi pályázó, aki ezen kritériumoknak megfelel, a rendelkezésre álló keret mértékéig az elért pontszám sorrendjében támogatásban részesül.  Nem támogathatók azok a pályázatok, amelyek esetében az elért összpontszám nem ér el a megszerezhető 100 pontból legalább 60 pontot Benyújtási kritériumok ellenőrzése (nem hiány- pótolható!) Jogosultsági értékelés (nem hiány- pótolható!) Teljességi értékelés Szakmai értékelés

46 46 Szakmai szempontok I. Cél: objektív kritériumrendszer megalkotása a lehető legkevesebb szubjektív elemmel Tartalmazza az egészségügyi intézményekkel szemben elvárt  egészségügyi  esélyegyenlőségi  környezeti fenntarthatósági elemeket Az értékelés alapja a Pályázati adatlap és Megval.tanulmány Alátámasztott, összhangban lévő adatok!

47 47 Szakmai szempontok I. •Értékelési kategóriák: •A pályázó környezetének értékelése (leghátrányosabb kistérség) •A projekt céljának értékelése •Szakmai-műszaki értékelés - Előnyök •Erőforrások (menedzsmentkapacitás, tapasztalat, szaktudás értékelése) •Pénzügyi értékelése •Projektterv értékelése •Fenntarthatóság értékelése •Horizontális célok értékelése –10.A Környezeti fenntarthatóság (min.1 pont elérése szükséges!) –10.B Esélyegyenlőség (min.1 pont elérése és a releváns indikátorok megadása szükséges)

48 48 § Legfontosabb jogszabályok § évi CLIV tv. (Egészségügyi törvény) alapellátási, szakellátási feladatok 60/2003 ESZCSM rendelet szakmai minimumfeltételek (eszközbeszerzés!) 253/1997 (XII.20) Kormányrendelet OTÉK 361/2006 (XII. 28. ) Korm. rendelet 8§-a RET, kérelmezési folyamat (kapacitásbővítés)

49 49 Köszönjük a megtisztelő figyelmet, a pályázatok elkészítéséhez és a projektek eredményes megvalósításához sok sikert kívánunk! Elérhetőségeink: (Gál Niké) Pályázati felhívás:


Letölteni ppt "1 Észak-alföldi Operatív Program Egészségügyi szolgáltatások fejlesztése / Kistérségi járó beteg szakellátó központok fejlesztése, alap-, járóbeteg szakellátás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések