Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BMF Előadás 2009.09.05. Subert I. – Juhász P. – Dr Keresztúri F. Új tipusú siklószárnyas trimaránhajó építése IFFK „Innováció és Fenntartható Felszíni.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BMF Előadás 2009.09.05. Subert I. – Juhász P. – Dr Keresztúri F. Új tipusú siklószárnyas trimaránhajó építése IFFK „Innováció és Fenntartható Felszíni."— Előadás másolata:

1 BMF Előadás Subert I. – Juhász P. – Dr Keresztúri F. Új tipusú siklószárnyas trimaránhajó építése IFFK „Innováció és Fenntartható Felszíni Közlekedés” Konferencia Magyar Mérnökakadémia, Budapesti Műszaki Főiskola

2 Projekt ismertetése  Cél: UTH teszthajó megépítése  Résztvevők: BME, KTI, Kutatók, Vállalkozók, Hajósok  Tesztelési elemek:  Kezdés: 2007 június  Befejezés: 2009 november - stabilizáló szárny torziós rugós rögzítéssel - siklás nyugodt vízszintre helyezett szárnyakon - rugalmas ágyazású támasz hossz és kereszt irányban - Ultra vékony testek (B/L=1,8/13,9=0,12) - Habképzők kísérleti alkalmazása - segédkormányok, ellenkormányzás - felfújható mentőkamra

3 Projekt - tagok UTH Project management NévFoglalkozás telefonfunkciója a projektbencég Dr Fay PéterMérnök Automatizáslás és mérőműszerFRAYTECH Kft, ügyv- tul. Dr Rohács JózsefTanszékvezető Szakértő, irányítótervezőBMGE Rep.és Hajók Tanszék Dr Ruppert Lászlóvezérigazgató Víziközlekedés, kutatási tanácsadóKTI vezérigazgató Dr Vad Jánosegy.docens Szakértő, tanácsadóBMGE Áramlástan Tanszék Friwaldszky Gyulagép.m, gazd.mérnök Projekt dokumentálás és archiválásVARIOMIX Kft, ügyv- tul. Garda Zsoltgépészm, market.közg Marketig-pályázati IrodavezetőKözlekedéstudományi Intézet Horváth Csabafőszerkesztő Lektorálás és tud-irodalmi szakértőJACHT-Magazin, szerkesztő mts Nádas Gergelyformatervező Formatervezés, designABN Design Kft, ügyv- tul. Pompor Gyulagépész-fejl.mérnök HajótervezésPannon-Műhely Kft Rónaszéki Tiborgépészmérnök Iparjogvédelmi szakértőPATINORG Kft, ügyv- tul. Simongáti Győzőhajómérnök Szakértő, tanácsadóBME Rep-hajók Tsz Subert I. Miklósépítészmérnök UTH-honlapkarbantartásL'aterier Kft, ügyv- tul. Subert Istvánép.m., közl.gazd.mérn ProjektvezetőANDREAS Kft, ügyv-tul Szemkeő Gáborközgazdász Hajózás-gyakorlati szakértő, oktatásGLS Kft, ügyveztő igazgató Vass Tibornautikai szakértő Projektvezető helyettesJACHTAkadémia Kft, ügyv-tul Vaszkó Bélagépészmérnök Navigációs és gépész szakértőMIMOKER Kft, ügyv- tul. Juhász Györgyhajóépítő mérnök HajóépítésFŐÁRBÓC Kft, Juhász PéterHajóépítő, ügyvetzető HajóépítésJ-PLAST Kft, Németh Károlyokl.mérnök Hajóműszaki szakértőAQUA Magazin szakíró mts Ferenczy Sándorokl.mérnök Festék-műgyanta szakértőBME Épületkémia Laborvez. Villányi Gáborsales manager Gépész, szárnyak tervezéseBENETEAU Vörös Páligazgató, tul Fémszerkezetek gyártása, szárnyakER-West 2002 Kft

4 Műszaki követelmények Tervezett kialakítás általános elvei Előny: összellenállás alacsonyabb Hátrány : Felület nagyobb

5 Műszaki követelmények Kormány és kopoltyúfék kormányzás és fékezés ellen-kormányzás

6 Műszaki követelmények Motor –Yanmar 6LY3-ETP 480 HP Orrsugár: Max-Power 200

7 MOTOR YANMAR 6LY-ETP

8 Műszaki kialakítás Szárnyak elhelyezése: menetben rugalmas ágyazású támasz

9 Habképző-kísérletek BME Áramlástan Tanszék

10 Habképző-kísérletek kb 25% energiacsökkentés

11  p= f(dV/dF) dt Nyomáshullám analizálás 5-10% energiacsökkentés

12 Műszaki kialakítás Teszt-elemek elhelyezése -Orrnyílás, légbeömlő - első habképző - második habképző - első szárny önbeálló - felső takaróköpeny - hátsó fix szárnyak - far, véghab képző

13 Műszaki kialakítás, Hajó adatai Maximális hossz: 14,6m Maximális hossz, középső test:13,9m Szélső testek hossza:11,8 m Vízvonalhossz:12,9 m A hajótest szélessége: 6,6 m Szélesség a vízvonalon: 6,0 m Oldalmagasság: 2,8 m/2,05 m Minimális szabadoldal: 1,5 m Minimális szabadoldal cockpit padlónál: 1,1 m Üres hajó vízkiszorítása:10,5 t Tervezési vízkiszorítás. 13,5 t Tervezési merülés:1,2/1,5 m Siklószárny adatok: főszárny merülése: 1,5 m főszárny felülete: 0,9 m2 stabilizáló szárnyak merülése: 1,2 m stabilizáló szárnyak felülete: 2x0,5 m2 Beépített motorteljesítmény:1x480 LE Max. hatósugárhoz tartozó sebesség: 15 kn Gazdaságos sebesség 18 kn Utazósebesség 20 kn Maximális sebesség (pesszimista): kn Személyzet: 1 fő Maximális utas befogadóképesség:11 fő

14 Műszaki kialakítás, Hajó adatai Hatósugár max. hatósugárhoz tartozó: 2550 Nm gazdaságos sebességnél: 1640 Nm utazó sebességnél: 1040 Nm maximális sebességnél: 900 Nm Fajlagos fogyasztás (fordulatszámmal): max. hatósugár: 1,6 liter/Nm (1700/min) gazdaságos sebességnél: 1,9 liter/Nm (2200/min) utazósebességnél: 2,4 liter/Nm (2800 l/min) maximális sebességnél: 3,6 liter/Nm (3250/min)

15 Európai szabadalom (Szabadalmi Hivatal Brüsszel) 1 db •EP „Ultra Thin Boat Body Supported by Hidrofoils” Know-how bejegyzések (Szerzői Jogvédő Hivatal) 5 db • T „Hajók haladási sebességének növelése légbeszívással kialakított habvízzel” • T „Menetnyomás-görbe alkalmazása hajótestek alakjának optimalizálására” • T „Felfújható biztonsági mentőkabin kishajók felszínen tartására” • T „Kopoltyúfékek kialakítása és alkalmazása nagy laterális felületű hajók fordulékonyságának növelésére és lefékezésére” • T „Önbeálló stabilizáló-szárny kialakítás UTH, Formula és Offshore hajókhoz” Márkanév bejegyzés (MSZH) 1 db •M Easy-Plank Használati mintaoltalmak (MSZH) 4 db •U Szabályozó egység hajótestek kiemelő szárnyainak optimális beállításához •U Segédeszköz vízbe merülő hajótestek menettulajdonságainak javítására •U Többcélú mentőeszköz kishajók számára •U Építőelem térelhatároló szerkezetek létesítésére INNOVÁCIÓ a Projekten I

16 Dunakeszi - Alagi major J-Plast Kft ÉPÍTÉS HELYE

17 Easy-Plank ® • PVC habmag, poliészter gyanta, üvegszálasz szövet • eltávolítható tépőtextília borítás • laminálás AME2000 vinilészter gyantával ÉPÍTÉS

18 Easy-Plank ® gyártás ÉPÍTÉS

19 Easy-Plank ® palánk építése ÉPÍTÉS

20 Mikroballonos gyantás glettelés (Q-cell), csiszolás ÉPÍTÉS

21 Vinilészter-gyantás laminálás 9-21 réteg

22 ÉPÍTÉS Top-coat, glettelés

23 ÉPÍTÉS Hajó fordítás

24 ÉPÍTÉS Belső laminálás

25 Lézeres beállítás ÉPÍTÉS Belső bordák építése

26 ÉPÍTÉS Motor-alap kiépítése

27 ÉPÍTÉS Buborékképző kialakítása

28 ÉPÍTÉS Buborékképző kialakítása

29 ÉPÍTÉS Fedélzet - cockpit

30 ÉPÍTÉS Fedélzet – cockpit – deck padló

31 ÉPÍTÉS Kabintető építése

32 ÉPÍTÉS Salon, válaszfalak

33 ÉPÍTÉS Kabintető, ablakok

34 ÉPÍTÉS Kapaszkodó - korlát

35 ÉPÍTÉS Horgony, kormánymű

36 Főárbóc Kft ÉPÍTÉS Bútorzat, famunkák

37 ÉPÍTÉS Kormányállás, ablakok

38 ÉPÍTÉS Bulba, zokni

39 ÉPÍTÉS Víztartály, WC

40 ÉPÍTÉS Motor szellőzés

41 ÉPÍTÉS Gépészet, víztartály

42 Mimoker ÉPÍTÉS Tengely és tönkcső

43 Mimoker ÉPÍTÉS motor

44 ÉPÍTÉS Fürdőtrepni lejáró

45 ÉPÍTÉS Emelés-merevítő, szalonasztal

46 ÉPÍTÉS Szárny-hüvelyek

47 ÉPÍTÉS Propeller, főkormány

48 ÉPÍTÉS Flay-bridge ajtó, felső kormányállás

49 Euromaxtor Kft ÉPÍTÉS Csiszolás, fényezés

50 Köszönöm figyelmüket! Hajrá Penelope, Hajrá Magyarország!


Letölteni ppt "BMF Előadás 2009.09.05. Subert I. – Juhász P. – Dr Keresztúri F. Új tipusú siklószárnyas trimaránhajó építése IFFK „Innováció és Fenntartható Felszíni."

Hasonló előadás


Google Hirdetések