Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UTH Motoros kite-trimarán Üzleti terv KTI-KTE előadás 2011 május 31.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UTH Motoros kite-trimarán Üzleti terv KTI-KTE előadás 2011 május 31."— Előadás másolata:

1 UTH Motoros kite-trimarán Üzleti terv KTI-KTE előadás 2011 május 31.

2 ÜZLETI TERV Pénelopé-X004 trimarán motorhajó üzemeltetésére Bevezető  Az Andreas Kft a Magyar Mérnök Akadémia Alapítvány – Rubik Nemzetközi Alapítványa, valamint a GVOP K+F támogatással, saját K+F fejlesztéssel elkészítette a világ első UTH (Ultra-Thin-Hull) trimarán motor- hajóját, mely különleges műszaki megoldásaival a személyhajózást kényelmesebbé, az utazást kellemesebbé teszi.  A hajó átmenet a szárnyas hajók és a katamarán között, mely a nyugodtvízszintre helyezett sikló szárnyakra támaszkodik, ezért a felszíni hullámzás hatása csak jelentősen lecsökkenve tud érvényesülni.  Az UTH kite-trimarán tesztelése az üzemeltetés során folyamatos, a beépített jeladókkal és számítástechnikai adatrögzítési megoldással. A manővereket és tengerállapotot, menetjellemzőket automatika rögzíti

3 Műszaki adatok A hajó hossza (LOA) 14,9 m (46’) szélessége: (Beam) 6,6 m (21’) max merülése: (Draft) 1,6 m (5’) minimális oldalmagassága: 2,8 m (9’) Tervezett sebessége (min): 25 kn (46 km/óra) Szükséges személyzet: 1 fő Maximális utas befogadó képessége 11 fő Max hatósugár: 1300 Nm (kb 2400 km) Motor YANMAR-6LY3EP: 480 LE Tartalékmotor 2db Mercury 20LE külmotor Vízkiszorítás: 21,5 to A hajón 4db kétszemélyes kabin, 5 fürdőszoba, illetve további két fekhely a szalonban. A teljes alapterület: 85 m2, ebből a kiadó utas-terület I.o. középen, kétoldalt 2 fős 2 db 12 m2 II. osztályú szobák 2 fős 1 db 10 m2 (elől) III. osztályú kinyitható fekhely a szalonban, pakolós szekrényrésszel 2 főre Konyha – szalon 21 m2 Deck – fedélzet hátsó 20 m2 Kormányállás középső 10 m2 Felső kormányállás, bimini-toppal 10 m2 Flybridge napozóterasz 20 m2

4 Szolgáltatások, felszereltség  Teljes konyha, tűzhely gázsütő, edények, étkezés, mosogatógép, mélyhűtő, hűtő,  fürdőszoba/WC, hideg-melegvíz és elektromos WC, mosdó–zuhanyfülke kombináció, Bojler 2x75 literes, hidrofor,  szalon – asztal és ülőhelyek 8 főre, LCD TV, DVD lejátszó, kihangosítás, CD- music lejátszó. Deck hangszórók - mélynyomó, szék/asztal,  vízalatti kamera, víz alatti lámpák  hátsó fürdőplató 3 m2 leengedhető hidraulikával a vízig, a deckről lépcsővel megközelíthető.  Motorcsónak fogadás menetben,  deck zuhany hideg/meleg vízzel.  230V AC/ 12-24DC teljes menetidő alatt.

5 Hajó felszereltsége  GPS navigáció, radar 2kW,  Szonár,  autopilot,  12 fős mentősziget,  DSC – VHF rádió,  Internet, skype, wireless LAN,  Generátor 230V/4 KW, inverter 12V/230V,  elektromos horgonycsörlő,  orrsugárkormány,  Fly-bridge bimini toppal, napozóterasszal.  Boci-motorcsónak 20LE Mercury motorral.

6 Egyéb vízi sporteszközök  Vezetékes sűrített levegő (nargilé), kompresszor,  vízibanán, vízifender, forgó-morgó, búvárszörf, szárnyas vízisí, szárnyas szörfdeszka,  kite-surfing,  búvárkodáshoz ABC felszerelés,  és számos egyéb érdekesség, amellyel vidám nyaralás, jó hangulat biztosítható.

7 Mitől különleges a Pénelopé-X004 trimarán?  A Pénelopé-X004 motorhajó egy európai szabadalmat, négy használati mintaoltalmat és öt know-how-t, fejlesztést alkalmazott építése során.  A nyugodtvíz szinten sikló szárnyak három ponton dinamikus felhajtóerőt, azaz kivételes stabilitást biztosítnak, még hullámzó vizeken is  A hajó különlegesen alacsony fogyasztása, alacsony menetellenállása kiemelkedő,  Ezek összességükben kiemelkedő utazáskényelmet,  átlagon felüli biztonságot biztosítanak még hullámos vizeken is.

8 Siklószárnyak  Háromszög alakban siklószárnyak vannak a testeken elhelyezve, melyek a nyugodtabb vízrétegben 1,5-1,8m mélyen siklanak.  A két hátsó szárny fix kialakítású és a két szélső testen helyezkedik el.  A középső testen, elől elhelyezett szárny önbeálló és a menetvíz nyomására menetszögét képes változtatni.  A szárnyak szerepe egy rugalmas ágyazású megtámasztás biztosítása három támaszponton.  A hajó a teljes tömegét nem emeli ki, mint a szárnyashajók, az UTH testek csak kissé emelkednek meg a hajó teljes sebességénél.  A szárnyak kialakítását és az UTH testeken való elhelyezés módját a BME Repülőgépek és Hajók Tanszékének szakvéleménye alapján fejlesztettük ki

9 Ultravékony testek (UTH)  Az „Ultra-Thin-HulI” európai szabadalom, a vékony, magas testek konkáv Y alakú kiképzése nagy sebességeknél is igen kis menet-ellenállást biztosít. A lineáris merülést a torziós rugós rögzítésű szárnyakon ébredő dinamikus felhajtóerő korlátozza le.  Elsüllyeszthetetlen technológia  A hajó pozitív építési módja és annak anyaga szintén védett szabadalom. Az Easy-plank® palánkrendszerrel épült hajó önmagában elsüllyeszthetetlen, különleges, habmaggal készült műgyantás palánklécekből áll.  A kabinlégzsák alkalmazása különleges biztonsági tartalék.  Szárnykormány és fékszárnyak A siklószárnyak függőleges rögzítő lapján elől szárnykormány, hátsó szárnyak tartóin pedig szárnykormány-mely egyben fékszárny is- helyezkedik el. Ettől a hajó fordulékonysága és manőverképessége jelentősen javul.

10 Vízhab-képzők A középső testen az orrban egy vízhab-képző került elhelyezésre, mely a vízáramlás hatására levegőbuborékot kever a vízbe. Emiatt a víz fizikai jellemzői alapvetően megváltoznak, sűrűsége és surlódása csökken, viszkozitása nő és a menetellenállás a nagy sebességnél jelentősen csökken (BME Áramlástani Tanszék, Dr Vad János kísérletei szerint minimum 25%-kal). A hajó emiatt nagy sebességnél virtuális katamaránná válik, sebességét tovább növelheti azonos motorteljesítmény mellett. A faron elhelyezett habképzőkkel a gyorsulási szakaszokon képződő szívóhatást csökkentjük, így kevesebb energiával gyorsítható fel a hajó, a far mögötti szívóhullám nagyságát lecsökkentve.

11 Kabin – mentőlégzsák  Különleges, cellásan felfújódó áttetsző mentő légzsák, mely felfújódó csápjaival kitámasz- kodik a kabin falain.  A víz hatására nyílik ki, vagy kézzel beindítva felfújódik fel, magjában menekülési üreget képezve, melyben esetleges víz alatti állapotban a levegővételi lehetőség is biztosított, csutorából.  Feladata, hogy többlet felhajtó erőt biztosítson, havária, vízbetörés esetén is. Lehetséges így, hogy a SAR mentés megérkezéséig a hajót nem kell elhagyni, így a felkutatás, maga a mentés is lényegesen könnyebb, a túlélés esélyei pedig igen jelentősen megnövelhetők.  Nem mellékesen a vagyoni kár is lényegesen mérsékelhető (PAN-PAN).

12 Hajóutak, körutak, utazási ajánlatok A Pénelopé–X004 teszthajóként üzemel és a vízparti úticélok, kiállítások, Boat-show-k látogatásával kipróbálható a közönség részéről. Charter-szerű utaztatással lehetséges különleges igények, utazási célok kielégítése Különleges tengeri utak lehetségesek a kiemelkedően jó utazáskényelemmel és nagy sebességgel alacsony fogyasztás mellett, mint például Szicília körbehajózása, vulkán látogatások (Vezúv – Etna – Stromboli). Málta egy nap alatt elérhető Szlovéniából. Tunézia 1,5 nap, Gibraltár 2 nap, Kanári szigetek 2 nap utazással érhetők el, kényelmes úttal éjszakai nyugodt alvással, teljes komfort mellett. Óceáni átkelés második évtől tervezhető a Kanári szigetekről kiindulva két – három hetes utakkal. Nyílt-tengeri horgászat, barracuda, kardhal, tonhal, kalmár, tintahal.

13 Búvárutak hajós és repülős roncsokhoz.  Különleges merülőhelyek felfűzhetők, gyors menetben több is meglátogatható egyetlen úton.  A fedélzeten lehetőség van menet közben a légzőkészülékek töltésére, pihenésre.  A hajón vezetékes légzőkészülék (nargilé) is működik.  A merülési engedélyeket, helyszíni vezetőt biztosítjuk.

14 Túlélő túra:  Kéthetes önkéntes nyíltvízi kiképzés (továbbképzés)  keményebb feladatokra vállalkozóknak, zord tengeri medvéknek, éjjel-nappali állandó nyílt- tengeri menetben, őrszolgálattal, rádió- figyeléssel, konyha-szolgálattal.  Az időjárási viszonyok nem képezhetnek akadályt, legföljebb egy kissé módosítjuk a rottát.  Édesvíz ellátás módja a tengervízből, étkezés alapja nyíltvízi horgászatból, vadászatból.  Csak hajózási alapképzéssel, gyakorlattal és sportorvosi hozzájárulással rendelkezőknek ajánljuk.

15 Nyíltvízi sporttúra:  Egyhetes utak a vízi sportokat kedvelőknek,  ismert és kevésbé ismert vízi sporteszközökkel felszerelve,  mint Jet-ski, kite-surf,  forgó-morgó, búvászörf,  búvárkodás ABC felszereléssel és légzővel szuper tiszta, híres merülőhelyeken.  Tengeri kajak, vízi-banán, vízisí, szárnyas és hagyományos szörf.  Minden nyíltvízi sporteszközön nyomkövetőt, személyjelzőt, vízálló VHF telefont telepítünk.

16 Állat-les (Animal-tour):  Eredeti Földközi-tengeri élőhelyén látogatjuk és figyelhetjük meg a különlegesen szép tengeri élőlényeket, halakat, hüllőket és madarakat.  Víz feletti - alatti fotózással egybekötve felejthetetlen emlékeket nyújt minden természetet kedvelőnek.  A hajó két víz alatti kamerája a szalonban elhelyezett LCD tévén azoknak is élvezetet nyújt, akik egy szárazabb közegben szeretnének eközben maradni.

17 Környezetvédő őrszolgálat:  Tanulmányút a földközi tenger haldokló bioszférájának bemutatására, oktatás a károk megelőzésére, felmérésére, a környezettudatos magatartás elsajátítására.  A föld és tengerei, az óceánok megóvását támogató szemlélet és gondolkodásmód alkalmazása a hajós hétköznapokban.  Mivel szennyezzük ma a környezetet? Mit dobhatunk az élővízbe és mit nem?  Mintákat veszünk, méréseket végzünk a légkör és a víz szennyezettségéről, állapotáról.  Az úszó hulladékokat begyűjtjük az út során és lerakóhelyre szállítjuk, vagy arról az illetékes hatóságokat értesítjük.  Az utakat kedvezményekkel, sikeres pályázat esetén pedig uniós támogatással szervezzük.

18 Allergia kúra-túra:  A sós tengeri levegőnél nincs jobb gyógyszer a légúti megbetegedésekre, az allergiára.  Egy hét túra, fél év kúra.  Ez a hajózás nem viseli meg az utasokat, gyerekeket, mert a hajó szerkezeti kialakítása hullámos vizeken is nyugodt utat biztosít.  Ha az utazási cél a kristálytiszta levegőjű ciprusok vidéke, az csak fokozza a gyógyító hatást.  Alapítványi pályázattal támogatott részvételeket tervezünk.

19 A hajó üzemeltetését hétre tervezzük évente  Több kapitányt képzünk ki, akik a szükséges kapitányi, navigációs feladatokat ellátják és a hajón elhelyezett automata műszerek méréseit is felügyelik.  Szükség esetén további személyzetet, utaskísérőt, tolmácsot, orvost, társaságot is tudunk biztosítani.  Anyakikötőnk a szépséges Isola >>>

20 Magyar Mérnök Akadémia Rubik Nemzetközi Alapítvány

21 Köszönjük figyelmét! Hajrá Penelope, Hajrá Magyarország! Köszönjük a támogatását! MMA RNA „UTH prototípus”


Letölteni ppt "UTH Motoros kite-trimarán Üzleti terv KTI-KTE előadás 2011 május 31."

Hasonló előadás


Google Hirdetések