Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft."— Előadás másolata:

1 Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.

2 Mi a Web2.0? Web 2.0 Felhasználó orientált tartalmak Szociális szociális hálózatok csoportok Hír közzététel weblogs, blogs híráramok vidcasts, mobil video szociális társkeresés tudásmegosztás Felhasználás orientált tartalmak Adatfelhők Igény után telepítés

3 Mobil és Internet? •T-Mobil: az európai 100M mobiltelefon használóból 6M ember előfizetője a Web’n’walknak. Miért? •Mert nincs mit nézni, ami olyan fontos, hogy a minőség kiesését kompenzálja az idő nyereség (ami a letöltés tempóját nézve inkább veszteség  )!

4 Résztvevők és érdekek (1) •Felhasználók –szerzők •személyes vagy professzionális tartalmak megörökítése azonos érdeklődésűeknek •könnyen, azonnal használható felület, mobilról is •megfelelő multimédia tartalom szerkesztési lehetősége –olvasók •könnyen kereshető tartalom •könnyen elérhető szociális interakció •mobilon látható, optimalizált formátum (adatszolgáltatók ellenére) •gyors elérhetőség olcsón (szolgáltató ellenére) •privát szféra biztosítása (média ipar ellenére)

5 Résztvevők és érdekek (2) •Szolgáltatók –adatforgalom a bevétel, de az árképzés magas / honlap adatmennyiség –vertikális integráltság miatt az ötletfelszívás ellehetetleníti a piacot (fejlesztők ellenére) •Fejlesztők –minden készülékre fejlesztés: vagy sima web, vagy Flash/Java –homogén környezetben fejlesztés (nincs ilyen jelenleg)

6 Résztvevők és érdekek (3) •Reklámszolgáltatók –új lehetőségek keresése –saját állásuk védelme –meglévő sémákban gondolkodás, ezért az üzleti modellek halottak (BT) •Tartalomszolgáltatók (újság, tv, hírek, stb.) –problémák az nézettséggel, mert az emberek ma mozogásban vannak és nincs idejük –nem fordítanak elég erőt rá, hogy mobilon is legyenek –problémák a tartalmak formátumával, élvezhetőségével (felhasználók ellenére)

7 Résztvevők és érdekek (4) •Szabályzó szervek –emberi és adatvédelmi jogok biztosítása (média ellen, felhasználók mellett) –média szabályzás meghonosítása (TV-rádió reklám korlát) •Mobilgyártók –széles elterjedés, ami viszi a készülékeket –költséghatékonyság – vegyes platform választék, inkompatibilitás –nincs kihasználva a telefonok tudásának 10%-a sem, egy weblap túl bonyolult rá (gombok, látvány)

8  Ez egy olyan sivatag, ahol : •mindenki ott akar lenni •senki sem meri megtenni az első lépést •mindezt nem közösen teszik •és a web2teve nem tudja merre van az oázis! Köszönjük szépen!


Letölteni ppt "Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések