Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT. Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT. Budapest."— Előadás másolata:

1 VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT. Budapest Összeállította: Gyimesi András

2 Vasúti pályák – felépítmény Sínleerősítések: • Feladata: • Szilárd de rugalmas kapcsolat biztosítása a sin és az alj között • Sin hosszirányú vándorlását akadályozza • Aljfelületet védi a sínnyomástól • Függőleges és oldalirányban rugalmas kapcsolás • További követelmények: • Minél kevesebb alkatrészből álljon • Gyors le és felszerelés • Minimális karbantartási igény • Ne lazuljon fel • Későbbiekben részletesen tárgyalja Sanyó László…. Gyimesi András 2014.

3 Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: • Feladata: • Nyomás átadása az alj teherátadó felülete és az alépítmény között rugalmas, mégis szilárd módon • Hosszirányú és keresztirányú terhelések átvitele • Irány és szintszabályozást könnyít • Vízelvezetés Gyimesi András 2014.

4 Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: • Anyaga: •(Korábban a zúzottkő mellett:) salak, homok, bányakavics •(Korábban:) Z 40/65 szemcsehatárú zúzottkő •(Korábban:) Z 20/55 •Z 32/50 szemcsehatárú zúzottkő Mit jelent pl a Z 25/65 jelölés : 1) 25mm átmérőjű rostán fennmarad (max. 20% esik át) 2) 65 mm átmérőjű rostán átesik (max 10% marad fenn és a max. szemcsenagyság 80mm) MÁV szabvány szemeloszlásra: Gyimesi András Rostaméret (mm) áthullott anyag- mennyiség (%) , ,43-0

5 Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: • Anyaga: •Egyéb követelmények: Egyszer tört anyag, A két szemszerkezeti határ közt egyenletes szemeloszlás Alakja zömök, kubikus, éles élekkel rendelkezik Fagyállóság, aprózódási ellenállás Palás szerkezetű vagy porózus málló anyag NEM ALKALMAS Jellemző anyag: • andezit, gránit, bazalt (vulkanikus keménykőzetek) • (esetleg megfelelő keménység esetén mészkő) Gyimesi András 2014.

6 Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Geometriai követelmények: Az ágyazat keresztmetszeti követelményeit szabvány rögzíti • 40 cm a lentebb fel nem sorolt eseteken kívül minimálisan. • 50 cm a hevederes illesztésű nyíltvonali (jellegű) pályák. ahol a pályasebesség • 80 km/h vagy annál nagyobb, illetve hézagnélküli pálya esetében sebességhatár megkötése nélkül nyiltvonali pályán minimum • 52 cm 140 km/h-nál kisebb engedélyezett sebesség vagy tengelyterhelés 210 kN-nál nem nagyobb • 57 cm vasbetonaljas kitérők és a 225 kN tengelyterhelésű, illetve 140 km/h vagy annál nagyobb pályasebességű vágányok alatt Gyimesi András 2014.

7 Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Geometriai követelmények: • Túlérés az alj végétől: Gyimesi András 2014.

8 Vasúti pályák – felépítmény Ágyazat: Geometriai követelmények: • Felpúpozás kialakítása (R>600): Gyimesi András 2014.

9 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: ([1-2]Továbbra is az alépítményre építünk, amit az ismertetett technológiákkal alakítottunk ki.) Az ágyazatot két rétegben (alsó és felső) építik be: [3] - Az alsó ágyazatoz az ágyazati anyagot előzetesen szállítóeszközökkel juttatjuk az alépítményre, ahol azt a hagyományos földmunkagépekkel a megfelelő magasságig elterítik, majd tömörítik (hazánkban korábban döngöléssel, ma vibrohengerrel). Az alsó ágyazatot a tervezett szintnél csak 2-5 cm-rel alacsonyabbra készítjük, hogy egyszeri szabályozással és aláveréssel lehessen a vágányt a végleges helyére tenni. [11, 15] A felső ágyazati réteg elkészítésére csak a vágányfektetés után kerülhet sor. a felső ágyazat anyagának behordása és szétvillázása után, akár több lépcsőben. Gyimesi András 2014.

10 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [4-9] – Az aljakat, kapcsolószereket és a két sínszálat a munkaterületen (ilyen sorrendben) kiosztjuk, majd a síneket és kapcsolószerek lekötjük. DONELLI [4-9] alternatíva – a fenti műveleteket kötőtelepen végezzük el (független időkeret) Az így létrejött és letárolt vágánymezőket vasúton a munkaterületre szállítjuk és mezőnként daruval vagy más speciális berendezéssel a beépítési helyre emeljük. Jellemző berendezések: PLATOV daru, KICSE Mik ezek?  egy kis gépes kitérő Gyimesi András 2014.

11 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: PLATOV DARU Tervezhető teljesítmény: ~1000 m/műszak Segédpálya: szükséges lehet(vendégsín) Gyimesi András VIDEO 1

12 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Geismar UWG Univerzális kitérő és vágányfektető gép Tervezhető teljesítmény: ~240 m/műszak Segédpálya: szükséges (saját) Gyimesi András 2014.

13 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: DONELLI portáldaru – cs. alj+kapcsolószer! Tervezhető teljesítmény: ~800 m/műszak Segédpálya: szükséges (3240mm, új sínből) Gyimesi András 2014.

14 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Kézi csavarozógép -Nagyvasúti csavarozógép Gyimesi András 2014.

15 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [11-13] – Fekszint, túlemelés és irányszabályozás, aláverés vágány és kitérőszabályzó gépekkel. Gyimesi András 2014.

16 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Szakaszos üzemű vágány és kitérőszabályzó gép Gyimesi András 2014.

17 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Folyamatos üzemű vágányszabályzó gép Gyimesi András VIDEO 2VIDEO

18 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [15] – Felsőágyazat készítése, betakarás Gyimesi András 2014.

19 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: Felsőágyazat készítése, betakarás Gyimesi András 2014.

20 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [16] – Ágyazatgeometria kialakítása ágyazatrendező gép segítségével Gyimesi András 2014.

21 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Ágyazatrendező Gyimesi András

22 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Ágyazatrendező Gyimesi András Plasser SSP-110 D VIDEO3 V3a V3bVIDEOVV3

23 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: [18] – Ágyazat tömörítése, végleges szilárdság megadása Gyimesi András 2014.

24 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Ágyazat tömörítése -Aljköz tömörítő (AKT – „topi”) Gyimesi András 2014.

25 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Ágyazat tömörítése - Dinamikus vágánystabilizátor(„stabi”) Gyimesi András 2014.

26 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Funkcióegyesítés: folyamatos üzemű építőszerelvény Gyimesi András VIDEO 4

27 Vasúti pályák – felépítmény építés Pálya felújítás: -Ágyazatrosta Gyimesi András 2014.

28 Vasúti pályák – felépítmény építés Pálya felújítás: -Ágyazatrosta Gyimesi András VIDEO 5VIDEO

29 Vasúti pályák – felépítmény építés Új pálya építése: -Funkcióegyesítés: folyamatos üzemű átépítő-szerelvény Gyimesi András VIDEO VIDEO 6VIDEO

30 Vasúti pályák – felépítmény Egyéb videók -Közúton is közlekedő aláverő-szabályzó -RU 800 S hivatalos film - RU 800 S a Tárnok – Martonvásár szakaszátépítésen - Atlas 1604 ZW hivatalos film - Atlas 1604 ZW lokális hibák javítása film - Közúton is közlekedő sincsiszoló - Retro MÁV Felépítményi munkagépek - biztonságtechnikai film Honlapon is megtalálhatóak a videók is! Gyimesi András 2014.

31 Vasúti pályák – felépítmény Köszönöm a mai figyelmet! Gyimesi András 2014.


Letölteni ppt "VASÚTI PÁLYÁK Felépítmény II Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT. Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések