Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Bella István: Áni Máni messze néz Láttad-e már, hogyan vonulnak hegynek a fák, hogy bandukolnak elébb odalenn, egyen-ketten, majd hárman-négyen, többen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Bella István: Áni Máni messze néz Láttad-e már, hogyan vonulnak hegynek a fák, hogy bandukolnak elébb odalenn, egyen-ketten, majd hárman-négyen, többen."— Előadás másolata:

1 1 Bella István: Áni Máni messze néz Láttad-e már, hogyan vonulnak hegynek a fák, hogy bandukolnak elébb odalenn, egyen-ketten, majd hárman-négyen, többen és többen, rengetegnél is rengetegebben, mennek egyetlen nagy tömegben, egyetlen erdőrengetegben, horhosban, szurdékban, völgyben, földsánc mentén, följebb és följebb, majd újra csak egyek és kettek! S vannak, kik előresietnek, és nekivágnak egyedül, újra, s lesz, ki egymaga ér a csúcsra! Kívánom: érj te föl, és örülj! De ha fölértél, nézz körül, s gondolj reám, ki elrejtettem lábam nyomát a rengetegben, s bár visszafelé meg nem találod, tudd: itt járt sok jó barátod, ki mind te vagy, mert benned élnek. Ints hát nekik! Lehet, fölérnek.

2 2 A média hatása a kognitív fejlődésre Kommunikációs gyakorlatok II. Pázmány Péter Katolikus Egyetem - Bölcsészettudományi Kar Kommunikáció szak – Diplomás, esti képzés Készítette: Korbéli Ferencné BKOM-DE 217 Szigorlat B/5 tétel

3 3 Kognitív fejlődés gyermekkorban  Intellektuális fejlődés (Piaget kutatásai).  A gyermekek természetesen érő képességei és a környezetükkel kialakított kapcsolat kölcsönhatásának vizsgálata. Gyermek aktív résztvevő.  Gyermek = Minden iránt érdeklődő tudós, aki kísérleteket hajt végre a körülötte lévő világon, hogy megnézze, mi történik (Mi történik, ha a tányéromat az asztal szélére tolom?).  Sémák, asszimiláció, akkomodáció.

4 4 Piaget-i szakaszok

5 5 Kósa Éva: A médiahatás modelljei 1.A direkt hatás modell „A mindenható média” 2.A korlátozott hatás modell Már meglévő attitűdök megerősítése. 3.A meghatározott feltételek mellett érvényesülő médiahatás modell A média megfelelő feltételek esetén 100 %-os hatást is gyakorolhat. Ma, a kutatások központi kérdése az életkor, az élethelyzet, a társas környezet, az intellektuális szint, az aktuális pszichés állapot vizsgálata, vagyis a médiahatást mediáló változók.

6 6 A képernyő és a gyermek  6 hónaposan (már ránéz)  hónaposan (szemlélő figyelem)  30 hónaposan (folyamatos figyelem)  2,5 éves kor fölött (testi figyelem)

7 7 Értelmezési nehézségek gyermekkorban  Az alakok távolodása.  Ha a párbeszédkor csak a beszélőt mutatják, a másik figurát nem.  Arctalan narrátor.  Képátúsztatás.  Montázsok.  Szemléletváltás problémája. Anyagállandósági kísérlet. (Piaget) A TV gyakran forgatja a nézőpontokat.  Közelség-távolság technikája.  Mágikus ablak.

8 8 A szülők szerepe a médiaértésben és használatban  Együttnézés (aktív, passzív)  Korlátozó szülői részvétel (restriktív mediáció)  Aktív szülő részvétel (stratégiával rendelkező/nem rendelkező mediáció)

9 9 A televízió pozitív hatásai TV használat = nyelvhasználat. A televízió készségeket fejleszt, főleg attól függően, hogy milyen háttérrel rendelkezik nézője. Nyelvhasználat: kötött/kidolgozott kódokat használ, megnöveli a szókincset. A vizuális nyelv elsajátításában is fejleszt a TV. Nem kell tiltani, korlátozni azonban kell!

10 10 Szülőknek… „… s gondolj reám, ki elrejtettem lábam nyomát a rengetegben, s bár visszafelé meg nem találod, tudd: itt járt sok jó barátod, ki mind te vagy, mert benned élnek…” Köszönöm a figyelmet!

11 11 Felhasznált irodalom Kósa Éva - Hain Ferenc: A családi médiaszocializációs gyakorlat elemzése, és jelentősége a médiaismeretek iskolai oktatásában. Kutatási beszámoló. Nemzeti Médianevelési Program – előpályázat Kósa Éva: A média szerepe a gyerekek fejlődésében Mindentudás Egyeteme. V. szemeszter, 9. előadás – november 8. Rita L. Atkinson, Richard C. Atkinson, Edward E. Smith, Daryl J. Bem: Pszichológia - Kognitív fejlődés a gyermekkorban ( oldal) Osiris. Budapest Vajda Zsuzsanna – Kósa Éva: Neveléslélektan Osiris. Budapest


Letölteni ppt "1 Bella István: Áni Máni messze néz Láttad-e már, hogyan vonulnak hegynek a fák, hogy bandukolnak elébb odalenn, egyen-ketten, majd hárman-négyen, többen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések