Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Az internet fejlődésének magasabb foka  A felhasználók számának drámai növekedése, mobil eszközök nagy száma  A szoftver szektor új próbálkozásai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Az internet fejlődésének magasabb foka  A felhasználók számának drámai növekedése, mobil eszközök nagy száma  A szoftver szektor új próbálkozásai."— Előadás másolata:

1

2

3  Az internet fejlődésének magasabb foka  A felhasználók számának drámai növekedése, mobil eszközök nagy száma  A szoftver szektor új próbálkozásai a „dot com” lufi kipukkadása után

4  „Web 1.0 was commerce. Web 2.0 is people.” (Singel, 2005.)  „… open architecture, its lowering of its barriers to publishing, the ease with people can connect ideas, the increase in available bandwith and compuring power.” (Weinberg, 2007.)  „Not revolution but evolution.”

5 1. A web, mint platform/felület/tér 2. Szolgáltatásfejlesztés nem alkalmazásfejlesztés 3. A használók aktív részvétele 4. Egy szolgáltatás javul, ha sokan használják 5. Kollektív intelligencia 6. A tartalom a lényeg/alap 7. Állandó „béta” állapot 8. Gazdag használói élmény kis modulokon keresztül

6  3. szint – legtöbb web 2.0 alkalmazások nagy része – csak interneten létezik  2. szint – tud offline is működni, csak az emberi hálózatokban van ereje  1. szint offline is működik, de lényege az online alkalmazás  0. szint – offline is működik  Nem web alapú alkalmazás

7  1994-ben első wiki  Sablonok alapján mindenkin szerkesztheti  Hypertextes kapcsolódások  Tudásmegosztás új dimenziói

8  Már web 1.0 környezetben is  Új tényezők a web 2.0-ban › Írás folytonossága › Blogok óriási száma › Blogoszféra – információs potenciál, megbízhatóság, gyakoriság – más mint egyéb webes alkalmazások › Új alkalmazások: RSS, címkézés, közösségépítő szolgáltatások

9  1 milliárd ember fér hozzá az internethez  Kétszer annyi mobil eszköz van, mint asztali gép  Szélessávú internet nagy aránya

10  „Implementation of the web 2.0 infrastructure and/or tools by the organization. „  Két oldalról vizsgáljuk: › Alkalmazott technológia › Felhasználói oldal  Kicsi a bizonyíték a tényleges hasznára (?!)  Biztonsági kérdések

11  Emberek passzivitása  Munka után építem a hálózatot…  Csak a tartalom miatt?  Optimisták - pesszimisták

12 „Assimilation of tools will be much faster and easier than assimilation of concepts.” (Levy, 2009.)  Használat kérdése – eszköz szintű használat az elméleti elfogadást is magával hozhatja  Internet trendek – web 2.0 sikere  TM trendek, amelyek a megosztást hangsúlyozzák

13 Összehasonlítás az  Elméletek  Alapelvek  Eszközök  Szervezeti kultúra szerint

14  Web 2.0 csak technológiai változás nem elméleti  Új erőt adhat a megkopott TM-nek  Mi is ez tulajdonképpen?

15  Táblázatban hasonlítható össze  Különbségek › centralizáció-decentralizáció › Kontrolált – nem kontrolált

16  Olcsó  Könnyen adaptálható  Biztonsági funkciók is  Összekapcsolhatóság

17  Jobban összpontosít az egyes felhasználói csoportokra  A fiatalok a zászlóvivők, katalizátorok

18  Új hangsúlyokat visznek bele  Az emberek – főként a fiatalok – elvárják megjelenésüket és használatukat vállalati környezetben is  Az újdonság és sikeresség légköre veszik őket körül

19

20  „We want organic growth of information, but we also want an "official version."  We want to promote innovation and open usage, but we cannot risk exposing proprietary intellectual property.  We want fast, intranet-based tools, but we don't want to spend money.  We want everything in beta, but the tools still need to be stable. „

21  „We want free-flowing information, but without negatively impacting legal, e- discovery, or litigation.  We want integration with large legacy systems, but we also want low implementation costs.  We want grassroots adoption, but with executive sponsorship.  We want to increase KM effectiveness, but with little or no additional funding.”

22  Németh Márton: A web 2.0 hatása a tudásmenedzsmentre. In: TMT sz., p  Levy, Moria:WEB 2.0 implications on knowledge management. In:Journal of Knowledge Management sz., p


Letölteni ppt " Az internet fejlődésének magasabb foka  A felhasználók számának drámai növekedése, mobil eszközök nagy száma  A szoftver szektor új próbálkozásai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések