Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században. 19. század: polgári.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században. 19. század: polgári."— Előadás másolata:

1 Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola

2 Szinnyei József. Magyarország a XX. században. http://mek.niif.hu/02100/02185/html/1352.html 19. század: polgári nemzettudat, kulturális örökség számbavétele > a könyvtártudomány művelői bibliográfusok

3 A század első fele: a könyvtárosok tudósjelöltek > történeti, bibliofil stúdiumok A század közepétől: foglalkozás az olvasóval, az információ eljuttatása az olvasóhoz

4 Közösségi tér Együttműködő partner IKT technológiák Pedagógiai szerep

5  Szaktudós vagy szakmérnök  Információtechnológus = metaadatok tudósa  Pedagógus = a felhasználók igényeinek ismerője, az élethosszig tartó tanulás mentora

6

7 képfájl mérete: 347 ##$aimage file$bJPEG$d3.1 megapixels$2rda videó lejátszhatóságának régiókódolása: 347 ##$avideo file$bDVD video$eregion 4$2rda földrajzi koordináta

8

9

10

11

12

13 Képzést támogató szerep képzést megvalósító szerep A könyvtáros kompetenciái pedagógi- kum diszcipliná ris ismeretek könyvtár- és információ- tudomány

14 ÚMFT TIOP TÁMOP A könyvtár a LLL színtere, szervezője, nem- formális és informális képzési potenciál Az intézmények alkalmassá tétele az “új” tanulási formák alkalmazására Regionális Tudástárak létrehozása az oktatási funkciók ellátására. Új feladat, új szerep A könyvtáros, mint az élethosszig tartó tanulás mentora

15  felnőttképzési programok kidolgozása, lebonyolítása;  felnőttképzési konzultációs szolgáltatás kialakítása;  tanulást segítő tevékenységek végzése A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése

16 33/2007 (III.7) kormányrendelet 11.§ a doktori értekezés nyilvánosságáról. Az intézmény honlapján kell elhelyezni az elektronikus példányt Intézményi repozitóriumok létrejötte

17

18 A magyarországi könyvtárak... statisztikai adatai 1999-2010 / Könyvtári Intézet. http://ki.oszk.hu/content/statisztika

19  A régi kétszakosságot hogyan lehet pótolni  Szükség van-e az alapképzésben a szakirányokra  Mindenkinek mindent tanítani felszínesen, vagy szakvizsga?

20  A tudás szervezésének és az információ visszakeresésének a lényege,  szaktudományi műveltség,  gondolkodási és kritikai képesség fejlesztése,  a társadalmi környezet ismerete.

21 A könyvtáros kompetenciái pedagógi- kum diszcipliná ris ismeretek könyvtár- és információ- tudomány

22 1.Diszciplináris: Informatikus könyvtáros, szakirányokkal: • nyelvészet, • orvostudományi tájékoztatás, • művelődéstörténet • számítástudomány, • web-technológia, • információ- és tudásmenedzsment, • minőségmenedzsment 2.Tanárképes: Könyvtárpedagógia tanár

23 OKJ könyvtáros asszisztens OKJ segédkönyv- táros Részismereti képzés + oklevél Informatikus könyvtáros BA Informatikus könyvtáros BA Informatikus könyvtáros MA Könyvtár- pedagógia tanár MA Bármilyen tanár szak 50 kredites szak- tudományos modul Informatikatanár szak 50 kredites inf.- könyvtáros minor Bármilyen alapképzéses szak pedagógiai- pszichológiai orientációs modul

24

25 Köszönöm a figyelmet! tovarij@ektf.hu


Letölteni ppt "Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században. 19. század: polgári."

Hasonló előadás


Google Hirdetések